Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
D2 tuulilasinpyyhkijät vs. D1? - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: D2 tuulilasinpyyhkijät vs. D1? (/showthread.php?tid=3108)

D2 tuulilasinpyyhkijät vs. D1? - Guest - 08-01-2013

Tutulla on D2 josta tuulilasinpyyhkijöiden varret ovat antautumassa. Muistan lukeneeni täällä joskus mahdollisuudesta vaihtaa D2'sen varret D1'sen varsiin, löysin jopa toisesta topicista linkin ko. keskusteluun mutta linkki oli kuollut, vanha keskustelu on poistettu. Eli mikä oli se idea vaihto-operaation takana, sulkien ja/tai varsien hinta ja/tai saatavuus vai jotain muuta...? Muistaako kukaan...?

Paddock myy ykkösen varret hintaan £5.50 ja kakkosen £18.99, eli suurta eroa ei ole. Sulkien hintaero oli taas huimat £0.60...

Andy

- kokkolanpoika - 08-01-2013

Mulla on 1sarjan varret 2diskossa.

Ainaskin sulkien saatavuus helpottui sitten 100kertaisesti ja Suomessa sulkien hintataso on sitten suurempi, ainakin tuolloin 5-vuotta sitten.
Myös D1 varret tuntuvat painavan lasiinpäin sulkaa pikkusen paremmin kuin D2sen.
Ja veikkaan käyttöikää pitemmäksi D1sen varsissa. En oo ikään mihinkään autoon jouhtunu vaihtaa varsia ku D2seen. Smile

Laita ne D1sen varret, et kadu ostosta ikään, saat hätäpäissäs tienpäällä niitä 2€ sulkaparejakin alennuskorista..

D1 varret - Ullex - 08-01-2013

Itse aikanaan kylläännyin kakkosen vakiosulkiin; paikkakunnalta ei alkuperäisiin varsiin saanut kuin tilaamalla sulat ja maksoivat mannalla kuorrutettua hunajaa. Kun ne sulat oli ajettu loppuun, kävin sedältä hakemassa hyllystä D1 varret (en muista hintaa, ei mahottomia kuitenkaan). Varret sopii heittämällä paikalleen ja samalla hain paikallisesta tarvikepuljusta lärpykesulat mittojen mukaan tavallisin varsikiinnikkein. Pääsi siitäkin alituiseta alkuperäissulkien jäätymisongelmasta eroon. Vaihto-operaation jälkeen tutkiskelemalla huomasin vielä alkuperäisten (-03) varsien jousten olleen hyvin kuoleentuneet.
Suosittelen ko. operaatiota lämpimästi.

- lacrits68 - 08-01-2013

kokkolanpoika Wrote:Mulla on 1sarjan varret 2diskossa.

Laita ne D1sen varret, et kadu ostosta ikään, saat hätäpäissäs tienpäällä niitä 2€ sulkaparejakin alennuskorista..

x2 näin oli munki 2s discossa! Sulkien saatavuus ihan eri luokkaa ja 80% D2sen sulkien hinnasta! 2,6€/biltema vs 22€ bosh paikallisesta a-tarvikkeesta! Wink

//Janne

- Guest - 08-01-2013

Joo, tätä minä vähän aavistinkin... Smile Kiitoksia vastauksistanne, välitän tiedot eteenpäin!

Andy

- JariR - 09-01-2013

Laitoin kanssa D2:een D1:n pyyhkijänvarret, sillä tavoitteena oli saada käyttöön ns. rungottomat sulat, eikä niitä tietääkseni ollut kovinkaan helposti saatavilla D2:n orkkisvarsiin. Nyt sulkia on kyllä saatavilla, mutta kaksia tai kolmia eri sulkia testanneena olen törmännyt sellaiseen ongelmaan, että sulan keskiosa meinaa jäädä irti ikkunasta, toisissa enemmän ja toisissa vähemmän. Kaikki testaamani ovat olleet rungottomia, mutta luulen että perinteisen rungollisen kanssa ongelmaa ei olisi vaikka käytössä olisi D1:n varret. Vaihtovarret oli uudet, joten en usko jousien ainakaan väsähtäneen, ellei ne olleet sitten susia jo uutena. Testattujen sulkien merkit ovat olleet Champion, Biltema ja joku muu Honkkarin halpismerkki. Testatuista edullisin (Honkkari) versio nojasi parhaiten ikkunaa vasten. Boschin Aerotiwiniä en ole vielä raaskinut kokeilla, siinä pelossa että uudet sulat menevät heti hukkaan, onko näistä kellään kokemusta, miten toimivat D2Confusedsa D1:n varsilla?

- lacrits68 - 09-01-2013

moi!

Mulla oli D2ssa D1 varsissa silbladit http://www.silblade.com/ ehti olla alla 6 vuotta ja olivat yhä "Kuin uudet" eli voin suositella!

Tosin ylläoleva ei nyt ihan vastannut kysmykseen...!

//Janne

- JariR - 09-01-2013

lacrits68 Wrote:moi!

Mulla oli D2ssa D1 varsissa silbladit http://www.silblade.com/ ehti olla alla 6 vuotta ja olivat yhä "Kuin uudet" eli voin suositella!

//Janne

Näitä ei taida saada suoraan Suomesta tarvikeliikkeestä tms.?

- Kaitsu - 17-09-2013

JariR Wrote:
lacrits68 Wrote:moi!

//Janne

Näitä ei taida saada suoraan Suomesta tarvikeliikkeestä tms.?

Vähän vanha topicci, mutta löytyis varmaan yhdet ylimääräiset D1 varret, joskin maalia kaipaisivat pikkaisen pintaan. :roll:

- JariR - 19-09-2013

D1 varret tuli aiemmin hankittua. Saahan niihin sopivia sulkia helpommalla ja vaihtoehtoja on enemmän. Ongelmia on tosin ollut "rungottomien" sulkien kanssa, joita muuten mielelläni olen käyttänyt, jotka tuppaavat D2: ssa kampeamaan sulan keskiosan aavistuksen irralleen ikkunasta ja ongelma luonnollisesti korostuu kuskin puolella... Useampia sulkia on tullut sovitettua (Bosch, Champion jne), mutta sama ongelma tuntuu riivaavan. Honkkarista koemielessä ostettu edullisin mahdollinen versio asettui parhaiten, mutta ei täydellisesti sekään... Nyt on rungolliset sulat ja hyvin pyyhkii taas kunnes pakkaset koittaa ja sulat alkavat viuhtomaan irrallaan lasista...

- terrieri - 13-12-2013

Disko2:n onnellinen (?) omistaja tästä päivästä eteenpäin, autosta uupuu koko takalasin pyyhkijä (moottori kuulemma on) ja edessä pyyhkijät kolahtelee törkeästi joka pyyhkäisyllä. Yritin löytää Paddockilla mitä tahansa pyyhkijöihin viittaavaa, muttei löytynyt. Mistä näitä kannattaa tilata?

Three Amigoes valot palaa minullakin ja takana näyttäisi olevan jarrupalat loppumaanpäin. Paddockilla oli jarrulevy-palasarjat epäilyttävän halpoja - onko niistä kokemusta? Entä ABS-antureista?

Miten '99:n katsastaminen Suomeen - pitääkö olla vastaavuustodistus?

Näillä alkuun... Kiitos vastauksista!

- jyrkipie1 - 17-12-2013

terrieri Wrote:Disko2:n onnellinen (?) omistaja tästä päivästä eteenpäin, autosta uupuu koko takalasin pyyhkijä (moottori kuulemma on)

Ei ole minullakaan takana pyyhkijää. Onko se karvalakkimallin ominaisuus (se puute)?

- ranke - 25-12-2013

Motonetin VALEO D1 pyyhkijät napsahti D2Confusedeen paikoilleen ihan sujuvasti, onkohan varret jo vaihdettu? Vanhat sulat oli ns. rungottomat.

TEMÄHIK

- Mikki3011 - 26-12-2013

terrieri Wrote:autosta uupuu koko takalasin pyyhkijä (moottori kuulemma on)
Varsi poikki, onhan se muovia ja siis "ikuinen" eli pakkasessa aina poikki. Suositus: anna olla poissa vaan...

terrieri Wrote:Miten '99:n katsastaminen Suomeen - pitääkö olla vastaavuustodistus?
Coc vaaditaan aina...