Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
FOT 2013 - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Off Road (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Thread: FOT 2013 (/showthread.php?tid=3343)

Pages: 1 2

FOT 2013 - arska - 23-04-2013

Finland Offroad Tour 2013 ilmoittautuminen avattu.

http://www.finlandoffroad.fi/ilmoittautuminen.php

Juupajoki --> Taivalkoski pätkät tarkoitus ajaa.

- Kaitsu - 23-04-2013

Ilmoittauduttu, tänä vuonna Karjalohja - Juupajoki osuudet jos auto kestää :wink:

Joku kerta voisi olla makeeta ajaa noi Pohjoisen etapit.... :roll:

- Ellunkana - 24-04-2013

Mullakin aina ollut haaveena ajaa läpi koko tapahtuma. Pari vuotta sitten olin kyllä tuolla pohjoisessakin ja suosittelen.
Tänä vuonna ilmoittauduttu kuitenkin vaan Askolaan ja Hämeenlinnaan, kun ovat tässä lähellä. Muualle ei tiukan kesäohjelman vuoksi ehdi, kun pitäis hoitaa nuo kalareissut, Venäjän reissut, sukukokoukset, synttärit, ym. ym.

- ALF - 25-04-2013

Katsotaan mille pätkille tänä vuonna ehtii. Askola olis lähellä mutta pohjoisen pätkille tekee taas mieli. 2011 Vuokatti ja Raajärvi, 2012 Kuhmo ja Kairijoki (=Sodankylä ja Savukoski). Kairijoki jäi kyllä erityisesti tenavienkin mieleen. Kassotaan miten asiat muljahtelee.

- DefeHKI - 03-06-2013

Ilmoittauduin ekalle kolmelle päivälle. Kuinka nopeasti pitäisi tulla vahvistus? Millä todennäköisyydellä pääsee mukaan?

- Kaitsu - 03-06-2013

DefeHKI Wrote:Ilmoittauduin ekalle kolmelle päivälle. Kuinka nopeasti pitäisi tulla vahvistus? Millä todennäköisyydellä pääsee mukaan?

Kesti se mullakin jonkun aikaa (kuukauden päivät) ennen kuin vahvistus tuli. Kyllä sä pääset mukaan, no worries :wink:

- DefeHKI - 21-07-2013

Herätetäänpäs tämä topikki taas. Ketä LR porukkaa menossa? Itse menossa ekat kolme kohdetta Karjalohja-Askola-Hämeenlinna.

Mites muut?

- Ellunkana - 21-07-2013

Askolaan ja Hämeenlinnaan tulossa. Saavuttiin juuri kalareissusta Ruotsin lapista, ja jarrupalat pitää uusia defeen ennen FOT:ia.

- Kaitsu - 21-07-2013

Ilmoittauduttu alunperin neljälle ekalle, mutta Juupajoki taitaa jäädä pois eli Karjalohja - Askola - Hämeenlinna kuten viimevuonnakin.

- mtk71 - 21-07-2013

Morjens, täältä Siuntiosta on tulossa vissiin neljä eri ikäistä LR tuotetta tuonne Karjalohjalle. Aikataulu ei salli meille yrittäjille pidempää lenkkiä :

- Kaitsu - 21-07-2013

[quote="mtk71"]Morjens, täältä Siuntiosta on tulossa vissiin neljä eri ikäistä LR tuotetta tuonne Karjalohjalle. Aikataulu ei salli meille yrittäjille pidempää lenkkiä :

- series3kalle - 21-07-2013

Tulossa. Kokoonnutaanko Virkkalassa Kittfallin ST1 pihalla kl. 8.00 ja siitä letkassa?

- Kaitsu - 21-07-2013

Sopii mulle.

- mtk71 - 22-07-2013

Menossa tänäkin vuonna "rymyryhmään" ? Smile

No joo täytyy kattoo sit lauantaina miten ryhmät kasaantuu. Monesti toi rymy on ollu pienin ja kun tuolla ei kuivana kesänä oo edes kovin vaikeeta mennä niin siksi siihen on menty vähän vakiommallakin autolla.
Nythän mulla ei ole edes mitään suojia tai muita virityksiä, et pitää tosiaan vähän miettiä vielä.
Meinasin tähtäillä Kattelukseen joskus 9 jälkeen ton meidän aseman kautta.

-Miika-

- Kaitsu - 22-07-2013

mtk71 Wrote:Menossa tänäkin vuonna "rymyryhmään" ? Smile

No joo täytyy kattoo sit lauantaina miten ryhmät kasaantuu. Monesti toi rymy on ollu pienin ja kun tuolla ei kuivana kesänä oo edes kovin vaikeeta mennä niin siksi siihen on menty vähän vakiommallakin autolla.
Nythän mulla ei ole edes mitään suojia tai muita virityksiä, et pitää tosiaan vähän miettiä vielä.
Meinasin tähtäillä Kattelukseen joskus 9 jälkeen ton meidän aseman kautta.

-Miika-

Tänä vuonna voin tulla sinne rymyyn teidän kanssa jos sinne meette kun olin Safarissa viimeks. :wink:

- ALF - 22-07-2013

Hämeenlinnaan ja Juupajoelle ollaan tulosssa, pohjoisen reissu jää tänä vuonna väliin Cry Mutta nautitaan nyt välillä näistä etelän ajopäivistä...Pitkä Lantikka -letka ilmeisesti tulossa.

- JuKu - 22-07-2013

Työt haittaa pahasti harrastuksia. Ehkä pääsen yhdeksi päiväksi hämeenlinnaan tai juupajoelle.

- Kaitsu - 27-07-2013

series3kalle Wrote:Tulossa. Kokoonnutaanko Virkkalassa Kittfallin ST1 pihalla kl. 8.00 ja siitä letkassa?

Ei onnistukkaan. Appariksi kyytiin lähtee siskon poika ja pitää tehdä lenkki. Eli tuun suoraan pelipaikoille.

- series3kalle - 27-07-2013

KIITOS kaikille mukana möyrijöille!

Rymyryhmässä oli sopivasti vaihtelevaa maastoa ja kaikkea kerkeskin sattumaan päivän piristämiseksi.

Multa vääntyi käsijarrun kilpi hieman kannon päällä nyhjätessä, ilmanputsari tais hörpätä kuraa hieman mutta ainakin kotiin pääsin, kuravettä meni uusiin ajovaloumpiohin PRKL! Muuta vikaa en ole vielä löytänyt. Etuperään tekemäni suoja tuli hyötykäyttöön kun tuuttasin suoraan piilevään kantoon.

Kuraa on/oli kyljissä, alla, päällä, konehuone tasasen täysin peittävässä kerroksessa, syyläri puolitukossa mudasta, etuvalot kaikki ummessa, sopivasti sisällä lattialla niin että hantin jalkatilassa kylmälaukkukin oli toista tuumaa alareunasta ravassa, lippiksessä. 8) Mutamörkö nimenkin sai series muiden mukana olleilta mini-offaajilta... Big Grin

Muiden vaurioita?
-kumi vanteelta
-renkaan venttiili repes
-ilmansuodatin kurasta tukossa ja kurtussa
-kipinäsuihku maadottavasta + kaapelista
-pensa kasin kilinääkolinaa konevaurio?
-jäähdytinrivasto tukossa x2 ?
-MUUTA?

Hyvä bonusjuttu offipäivästä: Serieksen öljyn täyttämät jarrurummut (kaikki 5 rumpua) ei aamulla pitänyt juuri mikään pyörä. Kotiin tullessa mulla oli huomattavasti paremmat jarrut! Big Grin

Kuvia koitan laittaa muutaman joskus. Joku sai mm. mun sukelluksesta kuvia/videon? Olen kiinnostunut jos sulla on serieksestä jotain kivoja kuvia.

- rami-mli - 27-07-2013

series3kalle Wrote:KIITOS kaikille mukana möyrijöille!

Rymyryhmässä oli sopivasti vaihtelevaa maastoa ja kaikkea kerkeskin sattumaan päivän piristämiseksi.

Multa vääntyi käsijarrun kilpi hieman kannon päällä nyhjätessä, ilmanputsari tais hörpätä kuraa hieman mutta ainakin kotiin pääsin, kuravettä meni uusiin ajovaloumpiohin PRKL! Muuta vikaa en ole vielä löytänyt. Etuperään tekemäni suoja tuli hyötykäyttöön kun tuuttasin suoraan piilevään kantoon.

Kuraa on/oli kyljissä, alla, päällä, konehuone tasasen täysin peittävässä kerroksessa, syyläri puolitukossa mudasta, etuvalot kaikki ummessa, sopivasti sisällä lattialla niin että hantin jalkatilassa kylmälaukkukin oli toista tuumaa alareunasta ravassa, lippiksessä. 8) Mutamörkö nimenkin sai series muiden mukana olleilta mini-offaajilta... Big Grin

Muiden vaurioita?
-kumi vanteelta
-renkaan venttiili repes
-MUUTA?

Hyvä bonusjuttu offipäivästä: Serieksen öljyn täyttämät jarrurummut (kaikki 5 rumpua) ei aamulla pitänyt juuri mikään pyörä. Kotiin tullessa mulla oli huomattavasti paremmat jarrut! Big Grin

Kuvia koitan laittaa muutaman joskus. Joku sai mm. mun sukelluksesta kuvia/videon? Olen kiinnostunut jos sulla on serieksestä jotain kivoja kuvia.

serieshän on saanut ihan kunnolla kyytiä :lol: kuvat olis tosi kivoja

- DefeHKI - 27-07-2013

series3kalle Wrote:KIITOS kaikille mukana möyrijöille!

Muiden vaurioita?
-kumi vanteelta
-renkaan venttiili repes
-MUUTA?

Kuulostaa että rymy-ryhmässä on ollut tekemisen meininki. Itse ajelin keskiryhmässä ja siinä ei tainnut tulla mitään kalustovaurioita. Varsinkin aamupäivän osuudet oli helppoja, iltapäivällä mukana olleet transporterit rupesi vähän kolisemaan. Ei edes auto tullut mutaseksi.

- kingfisher - 28-07-2013

Tekemisen meininkiä oli joo välillä kun toimi rymy-ryhmän harvesterina ja koitettiin tehdä vähän uusia reittejä pikkasen siinä ton ranken ohaustehostin rupes näyttämään väsymisen merkkejä ja sit vielä yhestä pyörästä lähti venttiili mut kivaa oli taas.

- Kaitsu - 28-07-2013

kingfisher Wrote:Tekemisen meininkiä oli joo välillä kun toimi rymy-ryhmän harvesterina ja koitettiin tehdä vähän uusia reittejä pikkasen siinä ton ranken ohaustehostin rupes näyttämään väsymisen merkkejä ja sit vielä yhestä pyörästä lähti venttiili mut kivaa oli taas.

Zekkaappa se tehostin :wink: nimimerkki viimevuonna pikkasen ongelmaa... Tongue

Eilen eikä tänään kalustovaurioita vaikka ajettiin siinä "hard core" ryhmässä.
Mutaa kyllä riitti...tänään pitää vielä pestä isomma paakut pois ennen kuin kovettuu.

Huomenna vielä Hämeenlinna ja siellä Land Rover Exprience Center ajetaan.... 8)

- Kaitsu - 28-07-2013

Niin, kuultiin siellä toisessa ryhmässä kun järjestäjät soittelivat että joku Lantikka oli saanut siipeensä Cry ja tarvittiin traileria...kenelläköhän oli käynyt ikävästi? Jos oikein ymmärsin niin vika viittasi raidetankoon (vääntymiseen) ja ohjauskulmiin.... Sad

- DefeHKI - 28-07-2013

Kaitsu Wrote:Eilen eikä tänään kalustovaurioita vaikka ajettiin siinä "hard core" ryhmässä.
Mutaa kyllä riitti...tänään pitää vielä pestä isomma paakut pois ennen kuin kovettuu.

Huomenna vielä Hämeenlinna ja Land Rover Exprience Center ajetaan.... 8)

Täälläkään ei kalustovaurioita kahden ekan päivän jälkeen. Nojoo, lähtihän se yksi venttiili mäkeen ja huonosti ilma siinä renkaassa pysyi. Mutta kun saatiin venttiili ja rengas korjattua samalla lenkillä niin voiko sitä rikkoutumiseksi laskea? Eikä kellään ole siitä mitään kuvaakaan, eihän Kaitsu?

- Kaitsu - 28-07-2013

DefeHKI Wrote:Eikä kellään ole siitä mitään kuvaakaan, eihän Kaitsu?

Saattaisihan siellä sellaisia bittejä kameran muistikokortilla olla jos oikein kaivelee - ehkä - Confusedhock: :wink: :lol:

- DefeHKI - 28-07-2013

Kaitsu Wrote:
DefeHKI Wrote:Eikä kellään ole siitä mitään kuvaakaan, eihän Kaitsu?

Saattaisihan siellä sellaisia bittejä kameran muistikokortilla olla jos oikein kaivelee - ehkä - Confusedhock: :wink: :lol:

Jos ei ole kuvia näyttää, en myönnä mitään. Ja jos on kuvia, kiellän kaiken.

- Guest - 28-07-2013

Jos en kohta näe kuvia en usko että kumpikaan teistä on ollut missään ajelemassa...!!! :wink: :mrgreen:

Kansa vaatii kuvia!!!

Andy

- HNT - 28-07-2013

Kaitsu Wrote:Niin, kuultiin siellä toisessa ryhmässä kun järjestäjät soittelivat että joku Lantikka oli saanut siipeenä Cry ja tarvittiin traileria...kenelläköhän oli käynyt ikävästi? Jos oikein ymmärsin niin vika viittasi raidetankoon (vääntymiseen) ja ohjauskulmiin.... Sad

Joo, raidetanko vähän taipui...

[Image: IMAG1069.jpg]

Ohjauksessa tuntui olevan vähän liiallista haritusta...

[Image: IMAG1067.jpg]

- DefeHKI - 28-07-2013

HNT Wrote:Joo, raidetanko vähän taipui...

[Image: IMAG1069.jpg]

Ohjauksessa tuntui olevan vähän liiallista haritusta...

[Image: IMAG1067.jpg]

Miten tossa kuvassa näyttää että raidetanko olisi taipunut panssarin alta ihan mutkalla? Miten se on mahdollista/mennyt? Oliko hd-tanko?

Tokan kuvan perusteella siinä olisi tosiaan vähän haritusta. En suosittelisi ajamaan pitkiä matkoja.