![]() |
|
Australia - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14) +--- Thread: Australia (/showthread.php?tid=3465) |
Australia - DefeHKI - 20-06-2013 Matkailuosiosta ei löytynyt Australia osiota niin laitetaan tänne. Pitkänpitkän ajan haaveena ja unelmana on ollut päästä joskus ajamaan lantikalla Australian läpi, mieluiten Defenderillä, tietenkin. Nyt kun ikää on karttunut ja unelmia pitäisi toteuttaa ennen hautaa olen tätäkin pohtinut ja tutkaillut. Yllätyksekseni en ole oikein löytänyt netistä vuokraamoja, jotka vuokraisivat Defenderejä (tai edes Discoja) Australiassa. Ehkä olen etsinyt vääristä paikoista. Varavaihtoehtona olen miettinyt oman defen laivarahtia sinne ja takaisin. Valitettavasti oma osaaminen laivarahdista on nolla. Näistä syistä kysynkin arvoisa Rover-viisasten väki: - onko kenelläkään tietoa tahosta joka vuokraisi defejä (tai muita LR tuotteita) Australiassa siten että voi palauttaa auton eripuolelle mannerta tai henkilöstä joka osaisi kaitsea eksynyttä kysyjää oikealle polulle tässä asiassa - miten helposti/vaikeasti ja halvasti/kalliisti pätkä-defen saisi rahdattua HKI-Australia-HKI One life. Live it. Re: Australia - Kaitsu - 20-06-2013 DefeHKI Wrote:Matkailuosiosta ei löytynyt Australia osiota niin laitetaan tänne. Pitkänpitkän ajan haaveena ja unelmana on ollut päästä joskus ajamaan lantikalla Australian läpi, mieluiten Defenderillä, tietenkin. Nyt kun ikää on karttunut ja unelmia pitäisi toteuttaa ennen hautaa olen tätäkin pohtinut ja tutkaillut. Yllätyksekseni en ole oikein löytänyt netistä vuokraamoja, jotka vuokraisivat Defenderejä (tai edes Discoja) Australiassa. Ehkä olen etsinyt vääristä paikoista. Varavaihtoehtona olen miettinyt oman defen laivarahtia sinne ja takaisin. Valitettavasti oma osaaminen laivarahdista on nolla. Tollanen juttu oli muistaakseni pari vuotta sitten LRM sä tai LRO sa kun pariskunta päätyi siihen, että rahtasi oman auton Ausseihin samanlaista haavetta toteuttamaan (ei kuitenkaan Suomesta - olikohan Hollannista) ja sitten niiden matkasta. Jos kiinnostaa, niin voin kopioida sen sulle?
Re: Australia - DefeHKI - 20-06-2013 Kaitsu Wrote:Tollanen juttu oli muistaakseni pari vuotta sitten LRM Kaitsu, kiinnostaa todella paljon! Laitan sulle emailin viestinä. - JT - 20-06-2013 tuo varmaankin kiinnostaa meitä kaikkia Joten jos mahdollista, niin saisiko tuon "jutun" kaikkien näkösälle. - Kaitsu - 20-06-2013 JT Wrote:tuo varmaankin kiinnostaa meitä kaikkia Taitaa olla tekijän/kopiosuojalait ihan ens alkuun tossa ongelmana, kuin myös nörttitaidot.... - Mikki3011 - 21-06-2013 Itte aikanani suunnittelin samaa hommaa, mutta NUORENA POIKANA ajopeli olisi ollut motoripyörä... Homma olis onnistunu silloin seuraavasti: - osta pyörä ja aja mantereen halki. ENNEN lähtöä tee myynti-ilmoitus perille tulo paikkaan ja myy pyörä (1990 ja rahaa olis saanu viedä silloin 15.000FiM ulos maasta, lento jo maksoi silloin 12.000mk!!!). - nykyään netin kautta saa myös järkättyä ostajan joka haluaa TAAS ajaa sen mantereen halki ja myy auton sille. 1. saa rahat kotiinpaluuta varten -1. jos ei ostajaa löydykkään??? Ja syy miksei Ausseissa ole lantikoita --> ajavat aasialaistuotteilla joita en tunnista autoiksi!!! - DefeHKI - 21-06-2013 Mikki3011 Wrote:Itte aikanani suunnittelin samaa hommaa, mutta NUORENA POIKANA ajopeli olisi ollut motoripyörä... Nykyäänhän lennon saa jopa alle tonnilla. Olen miettinyt myös tota osta&myy vaihtoehtoa, mutta lantikoiden hinnat näytti ainakin joissain nettikaupoissa olevan TODELLA korkealla Australiassa, ehkä joku viisaampi tietää syyn? - pee - 21-06-2013 miks mä muistelen, että just Australiaan on aika työlästä ja vaikeaa + hidasta raahata omaa autoa, oli hirmu vaatimukset ja karenssit, ettei vaan kenGurut ja muut pussikarhut saa pöpöjä ... ??? - Thomas - 22-06-2013 Oletko selaillut / kysellyt paikallisilta foorumeilta? http://www.aulro.com/afvb/index.php Itsellä on jokusen viikon verran kokemusta ausseissa autoilusta - V8 Holden'illa tosin - mutta sen verran vaikuttava reissu, että itsellänikin uusi reissu on vielä toteutettavien unelmien listalla. Briteistä itseasiassa pari työkaveria vaihtoivat Melbournelaiseen firmaan hommiin kun saatiin tehdasprojekti siellä päätökseen. Jos reissusuunnitelmat lähtevät etenemään, niin fiiliksiä voi kerätä vaikka Ross Noble'n tv-ohjelmalla, jossa heppu ajelee 2-pyöräisellä Australian ympäri.. -t- |