Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
Tukehtuu kun painaa kaasua - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Tukehtuu kun painaa kaasua (/showthread.php?tid=3632)

Tukehtuu kun painaa kaasua - Peckos - 01-09-2013

Tervehdys!
Kaasua lisämällä moottori tukehtuu tai ei saa tarpeeksi polttoainetta. Ikään kuin kaasua painamaalla melkein sammuu. Ei savua eikä muuta erikoista. Missä vikä?

- Pata - 01-09-2013

Onko ilmanputsari kuin tukossa?

- Peckos - 01-09-2013

Kaikki on mahdollista. Aikaisemminkin (viime syksy) on ollut sama ongelma mutta ohi on mennyt. Nyt haluan selvittää, mikä vika oikein on? En ole koskaan (Defe -89) putsanut polttoaine tankkia. Voiko siel olla roskaa joka tukkii?

- Pata - 01-09-2013

kannattaa ihan alkuun katsoa kaikki suodattimet läpi. Sekä ilma, että polttoaine.

- Peckos - 08-09-2013

Hei! Nyt se taas tukehtuu. Välillä oli muutaman päivän ihan ookoo. Ja nyt sit enää ei käynnistyy! Startti pyörii, polttoainetta on. Mistä pitää aloittaa?

- Juge - 08-09-2013

Ei saa naftaa ollenkaan?

Polttoaineen siirtopumppu? Tai itse p-ainepumppu?

- Peckos - 08-09-2013

Missä sijaitsee siirtopummpu ja p-ainepumppu?
Vaihdoin äsken polttoaine filtterin ja yritin paineilmalla puhdistaa letkuja.

- solihull - 08-09-2013

http://www.youtube.com/watch?v=1-hwBwdIe2U

- Peckos - 09-09-2013

Kiitos. Voiko se pumppu olla rikki? Voiko korjata tai pitääkö vaihtaa uuteen?

Ihme auto. Aamulla auto taas käynnistyi mutta kierrokset pieneni itsestään ja kone alkoi sammua. Tuntuu että ei saa polttoainetta. Missä vika?

- Juge - 09-09-2013

Kumpaakaan pumppua tuskin pystyy erikseen korjaamaan, eli vaihtoehtona on vain uusi.

Freelander 1Confusedsä mun tietääkseni se siirtopumppu on jossain tankin lähettyvillä, apukuskin takapyörän puolella, ja jos en ihan päin honkia muista, TD5 koneisissa Defendereissä on samassa paikassa. Viisammat saa korjata jos oon väärässä.

Mutta sulla on vähän vanhempi Defe (vm. -89?), taitaa olla samalla koneella kuin ekat Discoveryt (200TDi?)? Niissä ei taida olla siirtopumppua ollenkaan. Viisaammat saa taas korjata jos oon väärässä.

- JuKu - 09-09-2013

3oo tdi:n siirtopumppu on moottorin kyljessä ilmasuodattimen alla. Itsellä tämä on rikki mutta olen ajellut hyvin jo tuhansia kilometrejä. Vika tulee vaan esiin ainakin minulla jos tankki pääsee aivan tyhjäksi. Oletko tarkistanut tankin vieressä pyöräkotelossa olevan vedenerottajan? Ehkä pa-suod saa jostain ilmaa? Tarkista myös polttoaine putket ja letkut (ilmavuoto).

- Peckos - 09-09-2013

Hei Juku ja muut. Tarkistin letkuja sen verran mitä näkyvissä on. Lupailee käynnistyä mutta EIIIII. Annan yön yli nukkua, ehkä "hän" huomenna paremalla tuulella. Jos ei käynnistyy sit pyydän Hesas olevia asiantuntijoita auttaa mua huomenna. (tel.o46 884 kolme 994). Pakko lähteä täältä pois.

- hanes - 09-09-2013

Onkos sulla polttoainesuodatin siellä konehuoneessa?
Avaa siitä ilmausruuvi ja katso alkaako polttoainetta pulputa ulos.
Jos ei niin pumppu tai letku on rikki.

- solihull - 10-09-2013

vielä helpompi on kun avaa 17 mm avaimella suutinputkea vähän löysälle sylinterikannesta niin tulee ilmattuakin samalla jos on horinut ilmaa jostakin joukkoon....ei tarvi silloin etsiä sitä suodatinta, jos sen sijainti ei ole ihan hallussa ja se ei satukaan siinä tulipellissä kiinni olemaankaan...

TT

- Peckos - 10-09-2013

Solihull - kiitos, avasin suuttimia. Enemmän tuli diiselia kuin ilmaa. Laitoin kaikki neljä kiinni mutta käynnistyksessä vaan lupaile. Täytyy aamulla taas tutkia, jos se "tutkiminen" auttaa.
Ei ole mitään halua raahata autoa korjamolle. Pikku asioista asiantuntijat rankaisevat kovalla laskulla.

Ja jos joku hesalainen tai muu ohikulkija lukee tämän, otan nöyrästi apua vastaan. (tel.o46 884 kolme 994. Tiistaina 10. syysk.)

- Peckos - 13-09-2013

Asia ei edistyy. Vaihdoin pumpun. Sama juttu että hetken käy ja sit hyytyy. Irroitin letkuja ja tarkistin polttoainen tulon. Virtaa joka suunnasta. Onks Hesas hyviä korjaajia tiedossa. Autorep on hyvä mutta kallis.

- Pata Jr. - 10-10-2013

Mitenkäs tämän ongelman laita on tällähetkellä, onko tullut kuntoon?

Itsellä Lanttu teki tänään aamulla samoja oireita, ensimmäistä kertaa. Käynnistäessä jo pyöritti normaalia enemmän, josta huomasin, että kaikki ei ole ok...
Liikennevaloihin kun pysähtyy niin alkaa käymään ikäänkuin kolmella, ei käy kunnolla, meinaa sammua ja ravistaa.
Liikkeelle kun lähtee niin on tehoton ja meinaa tukehtua.

Pitänee töitten jälkeen hieman tutkia asiaa...jos sille nyt pystyy kummempia itse tekemään...
Viimeksi omasta autosta vaihdettu tankki, en tiedä onko sillä osaa tai arpaa tämän vian kanssa.

- Guest - 10-10-2013

Katso se naftasuodatin ensiksi jos viime vaihdosta on jo aikaa.

Andy

- solihull - 10-10-2013

huoh...
Uudet suodattimet HETI ensin luonnollisestikin, joka tapauksessa ne on hyvä vaihtaa joskus.

Miten se käyntipuoli menee, käykö se lainkaan vai huonosti vai miten?

Mulla oli Defessä yhtenä kurasyksynä sellainen vika, että hetken tauon ja etenkin yön jälkeen käynnistyminen oli vaikeaa ja sai sahata kauan, kunnes huomasin että tankin korvausilmaputki oli niin tukossa kurasta että ei saanut tankkiin ilmaa. Sitten kun auto oli sammuksissa, niin tankin alipaine imi polttoainelinjoja tyhjäksi. Kai siellä jossakin joku takaiskuventtiilikin on mutta kyllä vaan polttoaine meni kohti tankkia kuitenkin sen verran että ongelmia syntyi.

Kaikenlaisia vikoja voi siis olla. Kannattaa käydä asioita läpi järjellä ja huolella. Ei ne viat netissä korjaannu.

TT

- JuKu - 10-10-2013

Taitaa olla kunnossa. Puhelimessa puhuin korjaajan kanssa aiemmin ja oli saanut ainakin käyntiin...

- Pata Jr. - 10-10-2013

Tämä ratkaistu. Mikä sen pahan tappais, paitsi paha polttoainepula :lol:
Näköjään osasin tärvellä polttoainemittarin tankinvaihdon yhteydessä ja se ei näytä optimaallista määrää. Tämä on hyvä tietää tulevaisuutta ajatellen.

Ajattelin, että ennenkuin vaihdan suodattimia, tarkastan niinkin yksinkertaisen asian kuin polttoaineen...
Naftasuodatin vaihdettu viimeksi 7kk sitten... Pitää vaihtaa jokatapauksessa ennen talvea ja kovia pakkasia.