Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
Wolffit vai modularit? - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Wolffit vai modularit? (/showthread.php?tid=3971)

Wolffit vai modularit? - vesku - 17-01-2014

Oon hankkimassa 235/85R16 Cooper discoverer STT-renkaita leimarenkaiksi ja nyt pitäis valita niille sopiva vanne.
Kumpi ompi parempi mulle?
Wolf 6,5x16 et 20
Modular 7x16 et 8

- vesku - 17-01-2014

Oukei!

Mistäs noita nolla et:llä olevia modulareja saa?
Paddock ja First four ainakin tarjol vaan et 8 vanteita.

- -NewJuhani- - 17-01-2014

Mitäs jos samantien leimaisit 255/85-16 renkaat leima/käyttisrenkaiksi.
Vai saako noin "vanhaan" ton koon leimattua? Viisaammat kertoooo 8)

- HNT - 17-01-2014

ET8 7" leveet näyttää aika kivalta. Renkaan ulkoreuna tulee aikalailla jetsulleen tasan vakiolevikkeiden kanssa.

+2" leveiden lokasuojanlevikkeiden kanssa molemmat näyttää kyllä hassulta. ET8 7" leveet vanteet ehkä himpun verran vähemmän.

- vesku - 17-01-2014

Eiköhän siihen saa muutosleimattua noi 285Confusedet. Tosin alla olevat special trackit ottaa tossa koossa väistämättä tukivarsiin kiinni ilman spacereita. Mutiainen tai ainakin altsikat mahtuiskin ilman niitä pyörimään.
Noi +2 levikkeet lähtee tosta varmaan pois jahka saan uudet vakiokokoiset hankittua.

- solihull - 17-01-2014

Mulla alla 285/75-16 8x16 ET8? modulareilla. Hyvin mahtuu pyörimään ja leimankin niille mutisematta sai, olisi saanut nipin napin 295:lle.

TT

PS.levikkeet kelpaa kyllä sitten mulle jos ja kun ne pois purat ;-)

- hef - 17-01-2014

vesku Wrote:Eiköhän siihen saa muutosleimattua noi 285Confusedet. Tosin alla olevat special trackit ottaa tossa koossa väistämättä tukivarsiin kiinni ilman spacereita. Mutiainen tai ainakin altsikat mahtuiskin ilman niitä pyörimään.
Noi +2 levikkeet lähtee tosta varmaan pois jahka saan uudet vakiokokoiset hankittua.

Jep, täälläkin leimassa 285/75-16 asennettuna 8x16 ET8 modulaareille.
M/T kuvio on _tasan_ vakiolevikkeen ulkoreunan tasalla, renkaan kylki kurkkii jo yli. Mutta kelpasi konttorilla.

- DefeHKI - 17-01-2014

Mulla on juurikin 255/85R16 rinkulat Wolf vanteilla alla ja toimii ja näyttää musta hyvältä. Ei ota mihinkään kiinni, eikä ole tarttenut rajoittaa kääntymistä. Renkaat on Bfg mutikat ja autossa 2" Terrafirma medium korotus. Eli mun ääni Wolffeille, musta aluvanteet ei kuulu Defenderiin. Aiemmin oli niillä Wolffeilla 235/85R16 Cooper ST Maxxit ja nekin toimi ja näytti hyvältä, silloin ei ollut edes korotusta.

- Henkka - 17-01-2014

Jos ne on ihan pelkät leimarenkaat, niin sittenhän on lähes ihan sama miltä näyttää, kunhan koko ja renkaan kunto kelpaa kerran vuodessa katsurille. Mutta...

Itsellä on katsastusaika osittain talvirengasaikana, joten talvirenkaina olevat 235/85R16 Hakkapeliitta LT:t toimivat samalla katsastuskumeina. Vanteina ns. Wolfit. Jos vaan on mahdollista katsastaa talvella ja haluaa ajaa oikeilla talvirenkailla, niin mielestä sillä saa kaksi kärpästä samalla iskulla. Talvella noiden päälle sitten maastossa ketjut. Muutoin kesällä sitten voi ajella lain ja/tai omantunnon mukaisilla renkailla. Näyttää nuo 235/85Confusedet vaan aika pliisuilta kesällä käytössä olevien jälkeen, mutta talven aikana silmä tottuu.

Muita mitä alla on 110 Defessä ollut:
255/85R16 Interco Trxuset wolfeilla, ottaa tukivarsiin jos ei rajoita, ihan ok näköinen.
280/85R16 Trelleborgit 7" leveillä et n. 8, ottaa tukivarsiin jos ei rajoita, ottaa vähän ainakin takana jousilautasiin - ei häiritse minua, näyttää hyvältä, kuvio jää orkkis levikkeiden tasalle. Ei ihan lailliset...
265/75R16 BFG All Terrainit wolfeilla, ok

Mutta päädyn minäkin kesällä ajettaviksi ja leimalle kelpaaviksi suosittelemaan kuitenkin 255/85R16 renkaita 7"-8" leveillä et 0-8 vanteilla

- Racingrabbit - 17-01-2014

Hyvä vaihtoehto Modulareille on nuo TML:n 16x7 vanteet: http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_index/category/152/182/
Offset ihan hyvä ainakin Defenderiin.

Elämyslaarin mainosvideolla sinisessä 110"Confusedsä 280/85x16 Good Yearit 7x16 TML vanteilla:
http://www.youtube.com/watch?v=5nWMzHowzcY

- -NewJuhani- - 17-01-2014

vesku Wrote:Eiköhän siihen saa muutosleimattua noi 285Confusedet. Tosin alla olevat special trackit ottaa tossa koossa väistämättä tukivarsiin kiinni ilman spacereita. Mutiainen tai ainakin altsikat mahtuiskin ilman niitä pyörimään.

Olikos toi 285/75 pienempi ulkohalkasijaltaan kuin 255/85:nen. Ei oo kirjaa nyt käsillä, muistan varmaan väärin.
Eikös sul ollut 295Confusedet? Ei tainnu olla hyvät katsastus/kauppa renkaat.

Toi 255 on hyvä yleisrengas, eikä ota kiinni autoon. Vaihtaa sit Spesiaalit kun lähtee oikeeseen maastoon. :wink:

Ja renkaitahan ei oo liikaa. Kahteen autoon olis ainakin 8 sarjaa renkaita ja 2 sarjaa vanteita.
Ai niin mahän ostin sulta viel yhdet kumpaakin lisää lisää :lol: 8)
Ja nää oli mun, vaimon.... :lol: 8) Tongue

- Henkka - 17-01-2014

Kyllä tuo 285/75 on vähän pienempi halkaisijaltaan kuin 255/85. Laskennallisesti siis auton alle jää 3mm tilaa enemmän tuolla 255:lla.
"Kirjan" mukaan taitaa kokojen erossa olla enemmän holkkumaa.

Suuntaa antavasti eurokoot:
Halkaisiaja(mm)= 2 x leveys(mm) x 0,profiili + vanne(mm)

tai jotain tuollaista...

Noita 285:a löytyy paremmin uusiokumeina, joilla ns. laillisella kokomerkinnällä saa todellisuudessa hiukan isomman kumin.