Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
Defen vetokoukku? - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Defen vetokoukku? (/showthread.php?tid=401)

Defen vetokoukku? - KaleX - 21-07-2009

Onko Defeen saatavilla vetokoukkua + merkkikohtaista johtosarjaa? Mistä ja millä hinnalla?
Kyselyni lähimyymälöistä eivät tuottaneet tulosta, tai siis vetokoukku löytyi mutta ei johtosarjaa.

- rm67 - 21-07-2009

Mikä vuosimalli??

- KaleX - 21-07-2009

rm67 Wrote:Mikä vuosimalli??

No kun ei ole vielä autoa ostettu, mutta tarkoitus olisi olla 2000-04.

- Ahosensetä - 21-07-2009

Poistettu, syytä voi miettiä

- Lantarooveri - 22-07-2009

Kannattaa olla tarkkana koukkujen kanssa. Defelle trokataan ilmeisesti pelkästään 3,5 tonnista koukkua mutta esim Discolle löytyy myös kevyempää mallia. Ja nämä oli sitten ihan tehtaan malleja. Tarvikekoukuista en tiedä mitään.

Quote:Ovatko ns. maastokoukut yhä laittomia Suomessa (ainoa oikea Defeen jos ei meinaa olla "kaikkien kaveri lue teiden tukko")?

Oli aikanaan aika erikoisia vetokulmia...

Jaa että ihan Natokoukkua. Taitaa olla Suomessa vähissä ne kärryt joita noihin koplataan. Vahva koukku tietenkin ja käyhän se peruutustutkasta, rusahduksen jälkeen hiukan eteen... Tongue
Ansatsin otto metsässä taitaa kärryn kanssa olla mielenkiintoinen toimitus puitten välissä. :roll:

- hanes - 21-11-2011

Vanhan topicin lämmittelyä.

Pitäis ottaa tuosta 110stä tuo alkuperäinen (?) vetokoukku poies kun auraa ilkiästi maastossa.

Mutta vetää pitäis kärriä ja kaikkee :lol:

Kaupallisista tuotteista bongasin tällaisen joka ei lie ihan edukkaimmasta päästä
[Image: rearnasL2.jpg]
Vaikuttaa ihan viksulta vekottimelta.
Onks tietoo:
a) Onko laillinen peli täällä härmässä?
b) Mitään hajua vetokapasiteetista? 3500kg?

Tai jos joku tietää jonkun vähemmän massiivisen ratkaisun, esim tuommosella sokalla kiinnitettävä alaslaskettu vetolevy tms jonka sais offaillessa pois niin laitatteko vinkkiä & kuveja.

En välttämättä tarvitseisi tuommosta laituria pyrstöön vaikka se on ihan hieno. :oops:

- Guest - 21-11-2011

Mä tilasin tällaisen, säädettävän koukkutelineen.

[Image: 2910-jc184_adjustable_height_tow_coupling.jpg]

http://www.johncraddockltd.co.uk/products/jc184_adjustable_height_tow_coupling.php

Ajattelin laittaa se nurinpäin, eli lyhyempi liukuva koukkuosa runkoon kiinni ja vetokuula toiseen. Täten matalin piste maastoajelussa olisi naftatankki... Big Grin

Andy

- Eero - 22-11-2011

Ja mä tilasin tuollaisen Haneksen kuvassa näkyvän laiturin, pitäisi saapua ihan näillä näppäimillä. Otin alkuperäisen LR-osan, vaikka maksoi satkun enemmän kuin Britpartin, voipahan sitten syyttää itseään kun se kuitenkin ruostuu Smile

Vetopainoista en tiiä, oletin että olisi täydet, kun kerran alkuperäisosa on.

- hanes - 22-11-2011

Pistätkö L-Andy mittatietoja vetonupin korkeudesta tulemaan kun olet asentanut omasi?

Mulla Defen vakkarikoukun korkeus nupin yläpäästä mitattuna on noin 43-45cm mikä on havaittu aika sopivaksi peräkärrylle ja asuntovaunulle.

Tuo Craddockin versio näyttää juurikin sellaiselta mitä olen haeskellut.

Tuliko osan mukana mitään tietoa kuormituskapasiteetista?

- castillo - 22-11-2011

Eero Wrote:Ja mä tilasin tuollaisen Haneksen kuvassa näkyvän laiturin, pitäisi saapua ihan näillä näppäimillä. Otin alkuperäisen LR-osan, vaikka maksoi satkun enemmän kuin Britpartin, voipahan sitten syyttää itseään kun se kuitenkin ruostuu Smile

Vetopainoista en tiiä, oletin että olisi täydet, kun kerran alkuperäisosa on.

Mistä siis tämän orkkis/kopionkopio eron tietää. Mä tilasin lrpartsilta ton laiturin ja 3500kg kai se on. Ainakin sama tyyppikilpi siitä löyty ku toisenlaisestakin koukusta, mikä oli autossa maahantuojan toimesta. Ny mulla on niiden sekotus... Ja tyyppikilpiä riittää sitte riittääkin.

- Guest - 22-11-2011

hanes Wrote:Pistätkö L-Andy mittatietoja vetonupin korkeudesta tulemaan kun olet asentanut omasi?

Tuliko osan mukana mitään tietoa kuormituskapasiteetista?

Mää mittaan! Osa ei ole tullut vielä, saapunee näinä päivinä, katsotaan mitä sieltä löytyy vai löytyykö ollenkaan... Noita löytyy useampi malli, yleensä ne ovat Dixon Bate'in valmistamia, mun tilaama on kaiketi Craddockin oma. DB'n tuotteissa on yleensä 3500kg tai 5000kg kesto.

Noita Britpartsin ja LR-osien sillat kannattaa sitten melkein samantien hiekkapuhalluttaa ja sinkata. 2Late puhallutti omansa joitain viikkoja sitten eikä siitä ohuesta "päällyspellistä/astinlaudasta" ollut muuta kuin suurin piirtein pistehitsaukset jäljellä. Osa pari vuotta vanha.

Andy

- Eero - 22-11-2011

castillo Wrote:Mistä siis tämän orkkis/kopionkopio eron tietää.

Ostovaiheessa lähinnä hinnasta.. Orkkisosaksi mainittu maksaa nelisensataa ja Britpartti vajaat kolmesataa. Useimmissa liikkeissä näkyy olevan tarjolla ainoastaan halvempi, oletettavasti siis non original.

Olisi tosiaan kiva tietää onko nuo käytännössä sama osa, ja ero ainostaan pakkauksessa. Punnitus kertoisi jotain

- Guest - 24-11-2011

hanes Wrote:Tuliko osan mukana mitään tietoa kuormituskapasiteetista?

Osa saapui eilen eikä siinä ollut mitään tietoa kuormituskapasiteetista... :? Kestänee kuitenkin enemmän kuin takapalkki!

Kävin piruttain läpi kaikki säädettävät palikat Dixon Batein sivuilla eikä yhdessäkään ollut mainittu kuormituksesta mitään. Oliskohan niin että ainoastaan vetokuulat ja -tapit tarvitsevat luokituksia eikä raudat...?

Andy

- Eero - 02-12-2011

Eero Wrote:Ja mä tilasin tuollaisen Haneksen kuvassa näkyvän laiturin, pitäisi saapua ihan näillä näppäimillä

Ei saapunut ihan oletetusti: paketista oli irronnut osoitekortti Turussa, ja seuranta näytti sen olevan vielä Saksassa. Pari viikkoa tuo makaili DPD:n terminaalissa, mutta eilen vihdoin löysi tiensä mulle.

Ja samantienhän se piti lyödä kiinni. Ei ollut original part-tarrasta huolimatta ihan bolt-on, pikkuisen piti paria reikää suurentaa. Takapuolelta löytyi LR-tarran lisäksi valmistajan tarra, Styleauto LTD. E-hyväksyntäkin oli, mutta ei mitään mainintaa vetopainoista tms.

Hyvän näköinen se kyllä on 8)