Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
Saatteko tyopaikkahakuihin vastauksia - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Yleistä keskustelua (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=17)
+--- Thread: Saatteko tyopaikkahakuihin vastauksia (/showthread.php?tid=4290)

Saatteko tyopaikkahakuihin vastauksia - kokkolanpoika - 20-06-2014

Ajattelin tässä kyseskellä kun palstallakin on varmaan työttömiä ja työssäkäyviä että kun olette tänäpäivänä hakenneet uutta työpaikkaa. Oletteko saanneet vastauksia ollenkaan työnantajalta?

Lähinnä meinasin että kun itse olen itsekkin kysellyt parista firmasta töitä (myös Pirkanmaan seudulta) niin eivät ole vaivautuneet antamaan palautetta että pääseekö työhaastatteluun asti vai ei. Jotenkin tuntuu että tänäpäivänä työnantajien palvelu on huonontunut työntekijää kohtaan. Ja työntekijältä vaaditaan sitten hyvää asiakaspalvelua.
Muutamasta paikasta kotiseudullani olen saannut päätöksen, ja itse sitten kertonut heille ratkaisuni..

Lähinnä ihmetyttää että eikö työnantajilla ole aikaa moiseen, vai puuttuuko motivaatio.. Luulisi että talossa olisi edes yksi "sihteeri" joka voisi asiaa hoitaa. Kyllä sen ymmärrän että hakijoita voi olla sata kappalettakin.. Mutta silti..
Mielestäni 10-vuotta takaperin palvelu oli parempaa..?

Aika tympeää on hakea yhtä aikaa vaikka 10 työpaikkaan jos vaikka tärppäisi.. Ja sitten jos tärppää, paikkoja onkin useampi tarjolla..

- partoll - 20-06-2014

Hyvistä työntekijöistä on pulaa. Työttömyyskortistossa olo ei välttämättä ole eduksi. Nimimerkillä yhtään en ole kunnon työntekijää Kelan kortistosta vielä löytänyt. Mikäli olette työttömiä niin älkää nyt perkele ainakaan kelan kautta hakeko töihin, nykypäivänä on työnantajilla oletuskäsitys Kelan kautta tulevista suojatyöpaikkaa hakevista vätyksistä, jotka haluaa vaan kuittauttaa lapun, että ovat käyneet haastattelussa. Näin on asia PK-Seudulla... Valitettavasti.

Eli motivaationpuute on työttömissä työnhakijoissa, ei viitsitä vaivautua siihen. Jonkun tutun kautta kuitenkin saa tiedon hyvästä työntekijästä. Osassa firmoista on muodon vuoksi haku työkkärin kautta, jotta täyttävät jonkun standardin ja saavat hyväksyttävästi sitten täytettyä työpaikan haluamallaan henkilöllä.

Ainakin täällä on tepsinyt oma toiminimi, röyhkeä kyynärpäätaktiikka ja oikea vaatimustaso. En ole koskaan noiden asiakkaiden ehtoihin mukisematta suostunut, ainakaan moottorikorjausalalla se ei näemmä ole haitaksi ollut... Nimimerkillä päivääkään en työttömänä ole ollut.

Ja tosiaan, ei se haittaa vaikka sen sähköpostihakemuksen sijasta menee paikan päälle kysymään notta tämmönen pesti teillä olis auki. Ehtiskö joku vaikka kyselemään jotain. Itse kun hain työntekijää vuosia sitten sain n. 300kpl sähköposteja tyyliin "Törö, oisko duunii tarjota 4000e/kk liksalla? - Pera". Ei napannu käydä ku se 10kpl läpi ja loput meni roskiin.

- Pata - 21-06-2014

Itse kun työkseni etsin ihmisiä yrityksille, voin kertoa että hakemustulva moneen paikkaan on aivan mahdoton. Pk seudulla viikon kestänyt haku varastomiehen paikkaan poiki ensimmäisen kolmen päivän aikana noin 250 hakemusta. Kaikille ei ehdi mitenkään vastaamaan.

Työnhakijalle vinkiksi, että kannattaa lukea avoimen tehtävän kuvaus vaikka pariin kertaan ennen hakemuksen lähettämistä tai lisätieto puhelun soittamista. Ja jos pyydetään palkkatoivetta, niin kannattaa ihan oikeasti kirjoittaa euromäärä eikä pelkästään "Tessin mukaan"...

Toivottavasti duunia löytyy kaikille sitä oikeasti haluaville! Haalarin täytteistä kun ei ole hyötyä kenellekkään.

- jukkakh - 21-06-2014

Meikäläisen valuvuosi kun on 1965 niin on unennäköä, että musta kukaan olis kiinnostunut jos nykyisestä duunipaikasta joutuisin kävelemään. Toisaalta ELLEI olis asuntolainaa niskassa niin tekemistä ja ennen kaikkea mielekästä sellaista piisais ilmankin kerrassaan riittävästi :wink:

- Tomppa79 - 07-07-2014

Pata Wrote:Itse kun työkseni etsin ihmisiä yrityksille, voin kertoa että hakemustulva moneen paikkaan on aivan mahdoton. Pk seudulla viikon kestänyt haku varastomiehen paikkaan poiki ensimmäisen kolmen päivän aikana noin 250 hakemusta. Kaikille ei ehdi mitenkään vastaamaan.

Työnhakijalle vinkiksi, että kannattaa lukea avoimen tehtävän kuvaus vaikka pariin kertaan ennen hakemuksen lähettämistä tai lisätieto puhelun soittamista. Ja jos pyydetään palkkatoivetta, niin kannattaa ihan oikeasti kirjoittaa euromäärä eikä pelkästään "Tessin mukaan"...

Toivottavasti duunia löytyy kaikille sitä oikeasti haluaville! Haalarin täytteistä kun ei ole hyötyä kenellekkään.

Voisiko Tessin mukainen palkkatoive liittyä tapaan, jolla osa vuokratyövoimayrityksistä noudattaa kaikilla työntekijöillään samaa työehtosopimusta työntekijän alasta riippumatta.

Oishan se kiva saada oman alansa tessin mukainen minimipalkka edes.

Vai olenko aivan hakoteillä?

- lacrits68 - 07-07-2014

partoll Wrote:Hyvistä työntekijöistä on pulaa. T

näinhän se on...itelläkin aina ollut mistä valita kun taloa on vaihtanut. Vinkkinä hakijoille...netistä löytyy ihan asiallisia rekrytointisivuja ja jos oma "profiili" on asiallinen ja itse olet hommasi osaava, töitä kyllä löytyy...!

jos ei niin sitten ottamaan selvää missä mättää....! Ite (44v) olen kouluttanut itsen jo 3 kertaa uuteen ammattiin...!

//Janne

- Pata - 07-07-2014

Tomppa79 Wrote:
Pata Wrote:Itse kun työkseni etsin ihmisiä yrityksille, voin kertoa että hakemustulva moneen paikkaan on aivan mahdoton. Pk seudulla viikon kestänyt haku varastomiehen paikkaan poiki ensimmäisen kolmen päivän aikana noin 250 hakemusta. Kaikille ei ehdi mitenkään vastaamaan.

Voisiko Tessin mukainen palkkatoive liittyä tapaan, jolla osa vuokratyövoimayrityksistä noudattaa kaikilla työntekijöillään samaa työehtosopimusta työntekijän alasta riippumatta.

Oishan se kiva saada oman alansa tessin mukainen minimipalkka edes.

Vai olenko aivan hakoteillä?

Olet hakoteillä. Tessin minimipalkalla ei saa tällä hetkellä yhtään osaavaa työntekijää. Haalarintäytteitä saa. Älkää nyt kukaan ottako herneitä nenään, mutta tämä on fakta. Mä olen maksanut kaikille mun työntekijöille koko firman historian ajan yli tessin suositusten. Sen takia niitä todellisia palkkapyyntöjä kysytään, että osataan budjetoida mitä se työntekijä oikeasti maksaa. Ja työnantajalle se työntekijä maksaa noin 1,5-1,8 kertaisesti sen mitä työntekijä saa palkkaa.

Lisäksi vuokratyö yritys on velvollinen käyttämään käyttäjäyrityksen noudattamaa työehtosopimusta. Muut menettelyt eivät täytä lain kirjainta.

- JariJ - 15-07-2014

Omat kokemukseni työntekijöiden palkkaamisesta noin 25 vuoden ajalta ovat lyhyesti seuraavanlaisia:

-parhaimmat työntekijät olen saanut joko jo firmassa olevan työntekijän suosituksella tai jonkun ystäväni/tuttavani suosituksella.
- myös työvoimatoimiston kautta olen saanut asiallisia työntekijöitä.
- olen myös käyttänyt vuokratyövoimaa välittäviä yrityksiä, joskus saanut hyviä tekijöitä joskus taas ei niin hyviä. "Fiftisiksti" sanois Nykäsen Matti.
- oma lehtiilmoitus tms. vapaasta työpaikasta on myös poikinut hyviä tuloksia.
- tsykolookisiin testeihin en ennen muinoin uskonut, mutta tällä hetkellä käytän 3-4 sopivinta ehdokasta testeissä ja se on kannattanut.
- ilmoitan kyllä kaikille hakijoille tilanteen eli kutsutaanko haastatteluun vai ei.

t. Jari