![]() |
|
Uus Defe - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14) +--- Thread: Uus Defe (/showthread.php?tid=4688) Pages:
1
2
|
Uus Defe - Ellunkana - 15-03-2015 Nyt kun tässä defettömänä tallustelen, niin kovasti olen yrittänyt vakuuttaa itselleni (vaimon säestyksellä) että tähän perheeseen ei enää moista rumilusta tarvita. Jos kuitenkin jostain omituisesta syystä defekuume nousee kestämättömälle tasolle, pitää lähteä tutkimaan tarjontaa tuonne saksanmaalle, kun näyttäisi tämä kotimaan tarjonta melko pieneltä. Ja sieltähän niitä löytyisi pilvin pimein. Mutta nyt kun pääsis suht vapaasti valitsemaan, niin mitäs raati suosittelis? Perusmalliltaan tuo 110 olis hakusessa, mutta millä koneella? Tdi300 tahan on jo mukavasti kokemusta, mutta millaisia ovat nuo TD5 ja Puma? Olisko ne kestäviä ja hyviä ajatellen pitkiä venäjänsafareita, lapin kalareissuja ym, pitäen mielessä että juuri mitään remontteja en kyllä itse osaa/jaksa/viitsi tehdä.Ei muuta kun mielipiteitä ja kokemuksia kehiin, niitä kuunnellaan korvat höröllään. - HNT - 15-03-2015 Kansivikaisia TD5 koneita on kyllä nähty niin järjettömät määrät, että siitä pysyisin itse kyllä aika kaukana. 300Tdi tai pienin varauksin Puma. - hanes - 15-03-2015 HNT Wrote:Kansivikaisia TD5 koneita on kyllä nähty niin järjettömät määrät, että siitä pysyisin itse kyllä aika kaukana.x2 - vesku - 15-03-2015 Jos haluaa luotettavuutta ja yksinkertaista perustekniikkaa ankaraan offroad-rässäilyyn tai pitkille aavikkotaipaleille ni 300Tdi, mut jos mielit autoa myös suht mukavaan päivittäiseen käyttöön ni Td5 tahi lompakon salliessa Puma. Mulla on ollut 300Tdi, V8, 5kpl Td5-defeä ja yks puma eikä pahaa sanottavaa mistään konetyypistä toimivuuden suhteen.
- ranke - 15-03-2015 HNT Wrote:Kansivikaisia TD5 koneita on kyllä nähty niin järjettömät määrät, että siitä pysyisin itse kyllä aika kaukana. Joop. Nyt pari TD5 ajossa (defe,disco)ja edellinen defe oli myös TD5, ei tarvinnut tehdä kansiremontteja vielä, joten millä paalupaikalla HNT noita vika koneita tähystää? Mun valinta on tällä hetkellä tdi300 defe, vaikka sekin tuli kerran puomilla venäjältä(vesipumpun akseli poikki). TEMÄHIK - -NewJuhani- - 15-03-2015 HNT Wrote:Kansivikaisia TD5 koneita on kyllä nähty niin järjettömät määrät, että siitä pysyisin itse kyllä aika kaukana. Mikäs Pumassa on vikana :?: . Onhan se reilusti uudempi kuin 300Tdi vehkeet. kyl mun seuraava valinta vois olla Puma. Onneksi on noi kansiviat viel edessä päin tos omassa Td5 sa. :wink:
- Artturi - 15-03-2015 Semmosen enempi ajetun 110 Hard Top Puman saattasin hankkia kolisteluautoksi joskus tulevaisuudessa, sitten kun asuntolaina on maksettu. Esikoistyttö saanee ajokortin reilun kolmen vuoden kuluttua, olis sopiva siihenkin hommaan. Sisäpuolinen kaatumarauta pitäs kyllä laittaa. Pumassa ei tarvi palella. - solihull - 15-03-2015 minuakin vähän ihmetyttää nämä valtavat TD5 -koneiden kansivikojen määrät. Niitä murheita lienee kaikissa "uudemmissa" koneissa ja dieseleissä ylipäänsä ellei kyse ole aliviritetystä laiskasta nokivasarasta. Omassa piirikunnassa TD5-koneet olleet tähän asti ihan terveitä. No tietenkin tuo oma sitten porsii heti aamulla kun näin sanon. Mutta jälleen,,,jos oikeaa moottoria Defen nokalle halutaan, valintani on MB OM606 24V TD.... simppeli, tehokas, soundit kohdallaan, lujakin se on. TT - Allu - 16-03-2015 Ei kait noissa loppupään TDvitosissa enää pahemmin ole kansimurheita? Ilmeisesti Ellunkana todennut pätkämallin liian pieneksi mutta halusitko lisää penkkejä vai tavara/makuutilaa vai molempia? Kolmannen rivin penkithän saa unohtaa koska isolle väkijoukolle tavaratilaa ei jää paitsi epäkäytännöllisesti (?) katolla/peräkärryssä. TD5 mallisessa henkilöbiilissä olisi sitten 5 istumapaikkaa, Pumassa 4. Kahdelle hengelle SafariVan olisi varmaan omiaan, mahtuu makuupaikat ja korkeutta on enempi. - Ellunkana - 16-03-2015 Allu Wrote:Ilmeisesti Ellunkana todennut pätkämallin liian pieneksi mutta halusitko lisää penkkejä vai tavara/makuutilaa vai molempia? Juurikin tuosta syystä päätin sitten loppupelissä pätkästä luopua. Ja tuollaiset 4 istumapaikkaa riittäis hyvin. Silloin jäis vielä kohtuullinen tavaratila teltalle, makuupussiloille ym. leiritarpeille ilman että täytyis kattotelineeseen turvautua. Solihull: Mersun kone olis tietty nannaa, mutta vaihto-operaatio on kyllä mulle ylivoimainen tehtävä. Hyvä että saan ite renkaan vaihdetuksi
- Allu - 16-03-2015 Korjauksena edelliseen viestiin: Pumassa on kolmen hengen keskipenkki, muistamani 2 penkkiä onkin kolmannella rivillä. - Homehill - 16-03-2015 Allu Wrote:Ei kait noissa loppupään TDvitosissa enää pahemmin ole kansimurheita? Kun olen jo tähän mennessä rikkonut kolme LR:n "vanhaa" nelipyttyistä dieseliä, niin päädyin tuohon TD5:een omalta osaltani. Äänimaailma on hieno ja omat odotukset kestävyyden suhteen hyvät. Käyttöominaisuudetkin enemmän tätä päivää kuin vanhemmissa. Olisi mukava kuulla onko tosiaan näissä uudemmissa TD5:issa ollut kellään ongelmia. LRM:n ostajanoppaan mukaan kuitenkin on ihan kestävän koneen maineessa -- ja sähköistään huolimatta osoittautunut luotettavaksi. Puma-Defender tietysti olisi monin osin vielä kehittyneempi, mutta sen äänimaailma häviää mielestäni 6-0 viisipyttyiselle. Kenelle tämä nyt sitten on tärkeää
- Tom-ppa - 16-03-2015 Mistä vuosimallista alkaen kone lasketaan uudemmaksi teedeevitoseksi? - Homehill - 16-03-2015 Tom-ppa Wrote:Mistä vuosimallista alkaen kone lasketaan uudemmaksi teedeevitoseksi? Taitaa olla vm. 2002 ja uudemmat. Netin syövereistä (wikipedia.org) kopioitua: "Offering more power and greater refinement than the 300Tdi the Td5 greatly improved the appeal of the Discovery but caused concern amongst many operators of the Defender due to its electronic engine management systems which were considered to be less reliable and more difficult to repair 'in the field' than the mechanical injection systems used on previous Land Rover diesel engines. In deference to these concerns (including those voiced by the British Army) Land Rover kept the 300Tdi in production for fitment to special-order vehicles (see above). It transpired that the Td5's electronics were highly reliable. Early engines suffered two isolated mechanical failures—sudden and complete failure of the oil pump drive and 'cylinder head shuffle' caused by weak retaining studs. Both these faults were fixed within 2 years of the engine starting production and the Td5 is now considered highly reliable. In 2002 the engine was improved to reach Euro 3 antipollution stage, and an EGR valve system was introduced. Electronics were also updated to improve the low-speed throttle response which had been prone to producing a jerky power delivery in off-road or towing situations." - hietsu - 16-03-2015 [quote="Mutta jälleen,,,jos oikeaa moottoria Defen nokalle halutaan, valintani on MB OM606 24V TD.... simppeli, tehokas, soundit kohdallaan, lujakin se on. TT[/quote] Mulla melkein tuollainen: Series IIA melkein Defe ja kone yhtä kaukana, eli OM616 Turbolla....
- kokkolanpoika - 16-03-2015 TD5 tuli markkinoille jo 1999- Ja se uudempi malli 2002.. Ja noi uudemmat TD5set on öljyntekokoneita suuremmaksi osakseen.. Eli vanhemmat kannet halkee yleensä pakopuolelta/kanavasta vesitilaan ja tekee höyryä. Kun taas 02- uudemmat rupeaa tekemään öljyä lisää moottorin sisällä. = Polttoaine menee kampikammioon ja öljynmäärä lisääntyy. Enemmin toi höyrykone vaihotehto kun laakerivaurio.. Kansi halkee noissa uudemmissa suuttimen vierestä. Emmä yhtään yleistäs tota TD5sen kansivikaa.. Suurinosa ihmisistä on niin pöljiä että tulevat autolla motarilta suoraan huoltoaseman pihalla ja sammuttavat auton vielä lennosta.. Näin tehtiin saksassa aika useesti jopa kuormaautoilla.. Suomessa ihmiset ei ole yhtään sen viisaampia että joutaisivat pikkusenkaan jälkikäyttää moottoria "kun on muka kiire".. Ei herneitä henkilökohtaisesti.. Ja se että jos ees ihmiset viitsisivät tarkistaa jäähytin nesteen määrän säännöllisesti, kun usea LR tuuppaa jotain nestettä vuotamaan.. Käyttötavalla on suurin merkitys kestoon näissä.. - Racingrabbit - 16-03-2015 Eikä ne Tdi koneen jakoremmitkään ikuisesti kestä. Parikin hihnan katkeamista tapahtunut lähipiirissä vuoden aikana. - -NewJuhani- - 16-03-2015 Homehill Wrote:Tom-ppa Wrote:Mistä vuosimallista alkaen kone lasketaan uudemmaksi teedeevitoseksi? Nää taitaa tunnistaa helpoiten pyöreästä takasumuvalosta. - vesku - 16-03-2015 Myin ennen joulua yhden lantikan Englantiin yritykselle joka touhuu pelkästään defenderien kanssa. Kaupanteon yhteydessä tuli juttua käyttödefeistä ja vahvasti oli engelsmanni sitä mieltä, että 2002 ja sitä uudemmat Td5-koneiset ovat parhaimpia käyttöaitoiksi. 200- ja 300Tdi- koneisia piti vanhanaikaisina ja laiskoina. Pumasta hän ei tykännyt Ford-koneen takia. - -NewJuhani- - 16-03-2015 vesku Wrote:Myin ennen joulua yhden lantikan Englantiin yritykselle joka touhuu pelkästään defenderien kanssa. Kaupanteon yhteydessä tuli juttua käyttödefeistä ja vahvasti oli engelsmanni sitä mieltä, että 2002 ja sitä uudemmat Td5-koneiset ovat parhaimpia käyttöaitoiksi. 200- ja 300Tdi- koneisia piti vanhanaikaisina ja laiskoina. Pumasta hän ei tykännyt Ford-koneen takia. X2 Kuulostaa hyvältä :lol: 8), paitsi et tuskin tos Fordin koneessakaan mitään vikaa on. Jotenkin houkuttelis sammumaton dieseli,170hv ja automaatti
- solihull - 16-03-2015 -NewJuhani- Wrote:Jotenkin houkuttelis sammumaton dieseli No näitähän on kuultu olevan myös LR:n moottoreissakin, jotka eivät sammu sitten millään... ;-) https://www.youtube.com/watch?v=5zx3qKX_Pno TT - vesku - 16-03-2015 -NewJuhani- Wrote:vesku Wrote:Myin ennen joulua yhden lantikan Englantiin yritykselle joka touhuu pelkästään defenderien kanssa. Kaupanteon yhteydessä tuli juttua käyttödefeistä ja vahvasti oli engelsmanni sitä mieltä, että 2002 ja sitä uudemmat Td5-koneiset ovat parhaimpia käyttöaitoiksi. 200- ja 300Tdi- koneisia piti vanhanaikaisina ja laiskoina. Pumasta hän ei tykännyt Ford-koneen takia. Nii siis Puman mä ite ehdottomasti ottaisin jos lompsa sen sallis! Mihin sää Ellunkana muuten myit sen vanhan pätkän? Menikö Pata jiiärrän ystävättärelle? - -NewJuhani- - 16-03-2015 solihull Wrote:-NewJuhani- Wrote:Jotenkin houkuttelis sammumaton dieseli Joo ei tarvi katsoo videoo kun on seissyt oman D1 200Tdi vieressä lauttasaarensillalla samasta syystä. Mahtavaaaaaaa Mut oikeesti tympii Td5 sammuilu maastoajossa. :twisted: Oikeesti ei haittaa mut onhan sitä oltava joku tekosyy hankia uudempi. - vesku - 16-03-2015 Riittäiskö syyks puman hankintaan kuhmu konepellissä?? Ja vähän saattaa vaikuttaa myös parempi lämmityslaite/huurteenpoisto, kuudes vaihde, sammumattomuus..? - -NewJuhani- - 16-03-2015 vesku Wrote:Riittäiskö syyks puman hankintaan kuhmu konepellissä?? Kaikki käy :wink:
- Ellunkana - 16-03-2015 vesku Wrote:Mihin sää Ellunkana muuten myit sen vanhan pätkän? Menikö Pata jiiärrän ystävättärelle? Eipä mennyt Pata Jr:n ystävättärelle, vaikka hekin tuota kyllä kyselivät. Meni eräälle palstalaiselle, joka tosin viime aikoina ei ole täällä juuri kirjoitellut. Eiköhän ilmoittele itse asiasta jos katsoo tarpeelliseksi. Ja ilahduttavan paljon on tullut vastauksia ja mielipiteitä tähän, kiitoksia niistä. Olen itsekin pikku hiljaa kallistumassa tuohon Pumaan. Mutta siitä vielä muutama kysymys: - onkohan siinä jakoremmi vai ketju? - minkähänlaiset lukot kävis aksuloille? Oliskohan jotain halvempia tarjolla kuin arb? - kuinka yleisiä on sähköviat? Arveluttaa kun elektroniikkaa on varmaan aikalailla, ja jos joku kompuutteri tilttaa tai anturi vioittuu jossain Arkangelissa, niin siellähän sit ollaan. - Artturi - 16-03-2015 On ketjukone. Akselit on samat, kuin Td5. Moottorinohjausyksikkö on tietysti omansa, muuten vastannee sähköiltään pitkästi Td5-mallia. 2011 tais tulla katalysaattori mukaan kuvioihin, mut vanhemmissa sitä ei ole. Transitin konehan tuo on ja luotettavan maineessa. Jossain LRMonthlyssä oli hiljattain juttua Pumasta, ja sai ihan positiivisen tuomion. - DefeHKI - 17-03-2015 Nyt olen kyllä sekaisin. Toiset sanoo että 2002+ td5 on paras mitä voi olla, HNT sanoi että kaikki td5:t kansivikaisia. Onko tämä kansivikaisuusominaisuus siis korjattu vai ei? Tekee aika ison eron jos kaikki td5 on kansivikaisia, vai ei. - Ellunkana - 17-03-2015 Artturi Wrote:Jossain LRMonthlyssä oli hiljattain juttua Pumasta, ja sai ihan positiivisen tuomion. Kiitti Artturi näistä! Oisko sulla kenties tuota lehteä? Saisitko vaikka skannattua ton jutun ja lähetettyä mulle vaikka privana tai sähköpostilla? - lacrits68 - 17-03-2015 moi! Tiedä sitte tuon Td5 kestosta....omassa diskossa ( -99) oli sellanen 400tkm, ja ainut "tyyppivika" siinä oli se kuuluisa muovisen ohjaimen periksi antaminen, eli kansipahvin vaihtoon meni. Muuten 100% luotettava kone nuo 400tkm. my 2 cents...! '//Janne |