![]() |
|
Häsläsin Venäjän tullissa. Mitäs ny?? - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Matkailu ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Venäjä ja Aasia / Russia and Asia (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=36) +--- Thread: Häsläsin Venäjän tullissa. Mitäs ny?? (/showthread.php?tid=4920) |
Häsläsin Venäjän tullissa. Mitäs ny?? - Artturi - 22-09-2015 Sain kuukausi sitten virallista postia Venäjän tullista. Olin keväällä Svetogorskin kautta palatessani unohtanut leimauttaa auton tulliselvityskaavakkeen ja nyt tulli vaati selvitystä auton tilanteesta, tietoa ylitysajankohdasta ja paikasta, tai selitystä auton jättämisestä Venäjälle. Kirjeessä,oli tiedusteluja varten puhno ja mailiosoite. Kirje oli laadittu suomeksi. Jätin kahteen kertaan perusteellisen selvityksen tullille sähköpostitse saamatta vastauksia. Miten tässä tilanteessa tulisi teidän mielestänne toimia?? Uskaltaako rajalle mennä samalla autolla uudelleen yli? Tuntuu vähän ontolta, kun maileihin ei vastata. Meinaan huomenna soittaa sinne osaamatta venäjää hock:
- TAC68 - 22-09-2015 Oho! No multa taitaa löytyä valokuva sun autosta Suomen puolella paluupäivänä. Enköhän voi sen perusteella lausua että tulit silloin Suomeen, jos tarvii Jontte Edit: eikö siinä ollut mitään vastausosoitetta jos meili oli tiedusteluille? - tiipe - 22-09-2015 pitää löytyä se paperi millä oot ollu siellä muuten ei asiaa venäjälle kyseisellä autolla ..kaverilla oli sama juttu svetossa onneksi löytyi tullipaperi leimattuna mikä tuotiin rajalle niin sai selvittyä sen.tämä juhannuksena kävi.. - tiipe - 22-09-2015 Eli säilyttäkää viimeisen käynnin tulliselvitys kaavake mikä takas tullessa leimataan ..tapahtuu usein jos menee eri kautta pois mistä on mennyt maahan eli normaali ongelma. - Artturi - 23-09-2015 Onneksi löytyy kaavakkeet leimattuna, paitsi viimesestä auton tulliselvityskaavakkeesta puuttuu paluupäivän leima. Muistaakseni tarjosin kaavaketta leimalle, mutta tyrkättiin vaan luukusta takasin. Oli ilmeisesti väärä luukku. Tämä tapahtui Svetogorskissa. Jontte, please,pidä kuva tallessa!! Meinaan laatia paperikirjeen, kun tapaan venäjänkielentaitoisen työkaverini. Postiosoite saattoi olla piilotettuna yläreunan kyrilliseen tekstipläjäykseen, mutta en vajavaisena pysty saamaan siitä selvää. - ranke - 23-09-2015 No johan on. Mä olen säilyttänyt vanhat tulliselvityskaavakkeet ihan vaan sen vuoksi, että saa kopioitua oikeat ruksit oikeisiin lokeroihin. Mulla on kuva rajanylityksen jälkeen, jossa mun defe, range hinauksessa ja sun auto, taustalla raja-asema. Tosin puman rekkaria ei näy. On siellä rajan takana isot byrokratian rattaat pyörinyt, jos 4kk viiveellä tulee postia... Nythän loogisesti olis helpompi mennä ko autolla venäjälle, kun ajopeli on jo siellä valmiiksi... TEMÄHIK - tiipe - 23-09-2015 Ainoo vaan et loppuu auton/kuskin matka siihen asti ku asia on selvitetty..ja aika omistaja vakuuttaa tuovan auton pois venäjältä 90 vrk kuluessa siitä moinen .Paras olisi mennä svetoon auton fyysisesti selvittämään asia. - ranke - 23-09-2015 No ehkä mahdollisella seuraavalla reissulla Sveton kautta yli ja selvittää asian rajalla, niin kuin Tiipe mainitsi. Ko operaatioon saattaa vähän aikaa vierähtää... Hibinän reissulta tultiin takaisin Kostamuksesta ja siellä oli yksi autokunta venttaillut monta tuntia ylimääräisen tupakka kartongin vuoksi. Kannattaako sinne rajalle ajella turhan takia, tuut sitten leiriin, kun on kumihanskat kuivumassa. TEMÄHIK - Artturi - 23-09-2015 ranke Wrote:No ehkä mahdollisella seuraavalla reissulla Sveton kautta yli ja selvittää asian rajalla, niin kuin Tiipe mainitsi. Joo, jotain tuon suuntaista olin kaavaillut itsekin. Täytyy vain pyytää kaveria laatimaan tilanneselostus venäjäksi valmiiksi paperille ja liitteeksi jäljennökset kaikesta. - TAC68 - 23-09-2015 Tämä on EXIF-tietojen mukaan otettu 3.5.2015 klo 17:55. Eihän tossakaan näy rekkari kunnolla, eikä muuta tunnistettavaa paikasta kun ABC:n värit huoltsikan katoksessa...
- Artturi - 24-09-2015 Tänään lähti kirjattu kirje Venäjän tullille. Jään mielenkiinnolla odottamaan mitä tapahtuu, vai tapahtuuko mitään :roll: Kiiitokset kuvasta. Sitten lokakuussa tulliin perskohtaisesti asiaa selvittämään. Edit: Neljän päivän kuluttua venäjäksi kirjoitetun kirjeen lähettämisestä tuli sähköpostia: antamiani tietoja parhaillaan tarkistetaan. Re: Häsläsin Venäjän tullissa. Mitäs ny?? - Artturi - 26-12-2015 Vihdoin!! Tänään tuli Venäjän tullista ilmoitus sähköpostitse, että autoni on vapautetttu pannasta, kunnioittavasti, Venäjän Tulli. Sen pituinen Se |