![]() |
|
Nokkahihnan vaihto? - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14) +--- Thread: Nokkahihnan vaihto? (/showthread.php?tid=515) |
Nokkahihnan vaihto? - KaleX - 10-09-2009 (Minähän oikein kunnostaudun esittämällä foorumin tyhmimmät kysymykset. Sellainen kysymys millainen kysyjä.) Defeen 110 Td5 on tehty B-huolto 78 805 km sä. Milloin nokkahihna tulee vaihdettavaksi?
- Ahosensetä - 10-09-2009 Poistettu, syytä voi miettiä - lacrits68 - 10-09-2009 moI! eli TD5 sa on ketju, tuppla sellainen....vaihtoväli...nja...taitaa kone loppua ennen katjun tarvii vaihtaa!Mun ketjulla on 320 000km takana ja vielä kestää! auto DII td5 -99--Janne-- Re: Nokkahihnan vaihto? - jomppe - 11-09-2009 KaleX Wrote:(Minähän oikein kunnostaudun esittämällä foorumin tyhmimmät kysymykset. Sellainen kysymys millainen kysyjä.)Ei tyhmiä kysymyksiä ole olemassa, kun ei tiedä, niin pitää kysyä. Tulee asia selville, eikä tee itse kalliita virheitä. Ne on tyhmiä, kun ei uskalla kysyä... Ja kun huumorimielellä ollaan ja harrastetaan, niin välillä paremmin tietävien " ON AIVAN PAKKO " heittää vähän hauskaa mukaan.Käy KaleX esim Pyynikillä tapaamisissa nosta konepelti ylös ja kysy.. kyllä tietoa tulee miten autosi toimii. Ei mullkaan ollut harmainta hajua miten Disco toimii ja mitä sieltä löytyy, eikä ole vieläkään riittävästi tietoa. Kiusaan sitten Anttia Pajalla kun on tarvetta ja muuten otan tietoa netistä jne ja tietenkin täältä KAIKEN TIEDON LÄHTEELTÄ eli harrastajien palstalta. Jatka KaleX kysymistä.... minäkin opin..
Re: Nokkahihnan vaihto? - lacrits68 - 11-09-2009 jomppe Wrote:Ei mullkaan ollut harmainta hajua miten Disco toimii ja mitä sieltä löytyy, eikä ole vieläkään riittävästi tietoa. moi! just näin! Ite kun ostin disco 5-6v sitten osasin tankata auton ja vaihtaa renkaat! Sitten tuli disco taloon ja oli IHAN PAKKO opetella ite ruuvaamaan! :lol: Nyt sujuu jarrurempat, huollot, jousituksen vaihdot, vianetsintä ym ym melko "sijuvasti" näin amatöörin näkökulmasta! :roll: 10 pisteen vinkki...kun ostat työkaluja osta kerralla "hyvät" MUKAVAMPI ruuvailla kun pelit toimii! ( vaikka moottoripyötäilijänä homma jo hanskassa?) kysymyksiä kehiin ja rohkeesti vaan tuumasta toimeen! Sitten vielä yksi asia...kaikki neuvvot ei aina ole IHAN OIKEIN joten kannattaa välillä olla pikkusen kriittinen ja ajatella itse! :lol: kaikkihan joskus erehtyy ja josku kaikki luulee olevansa oikeassa! :oops: --Janne-- - KaleX - 11-09-2009 Kiitokset myönteisistä ja asiallisista vastauksista! Kysymykseni liittyi siihen, etten löytänyt Inccapen englanninkielisestä huoltoselosteesta lainkaan timing chainiä tai cam chainiä. Siellä oli vain ancillary driwing belt. - Ahosensetä - 11-09-2009 Poistettu, syytä voi miettiä - KaleX - 11-09-2009 En minä moniurahihnaa sekoittanut nokkahihnaan, sitähän minä sentään olen tiiraillutkin. Ihmettelin vaan, että huoltoselosteessa ei 120 kk:een/200 000 km:iin mennessä mainita lainkaan nokkaketjua (tai -hihnaa kuten kuvittelin). Ilmeisesti sitä ei siis todellakaan tarvitse tarkistaa, kiristää, vaihtaa tms. - lacrits68 - 11-09-2009 moi! kuten sanottu mulla on takana 320 000km "Huolettomia" kilometrejä! Ketjun kunto "tarkistettiin", kannentiivisteen huollon yhteydessa. Ketju oli silloin ajettu 285 000km ja virheetön! --Janne-- - KaleX - 11-09-2009 Kiitos vielä kerran "lacrits68" - nyt voin vielä monta, monta vuotta nukkua yöni rauhassa! |