Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
LR Series 109 polttoainensäiliö - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Land Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: LR Series 109 polttoainensäiliö (/showthread.php?tid=5552)

LR Series 109 polttoainensäiliö - timo999 - 09-07-2017

Moi!

Lantikkani dieseltankki tihkuu dieseliä pihalle... olen koittanut paikkailla sitä, mutta vuoto tulee epämääräisestä suunnasta tuplapohjan välistä Sad
Ajattelin tilata Englannista tankin tilalle (vai saako jostain Suomesta samoihin hintoihin, ~100 €?).

Tankkeja katsellessa olen törmännyt outoon asiaan: niitä tankkeja myydään kahta eri mallia, jotka ainakin näyttävät samanlaisilta?
Osaisiko joku kertoa, mitä näissä on eroa?
[ATTACHMENT NOT FOUND]

Re: LR Series 109 polttoainensäiliö - Kaitsu - 10-07-2017

Taisin painia aikanaan saman asian kanssa ja muistaakseni soitin Paddockille ja kysyin kumpi on oikea mun autoon. En kyllä yhtään muista oliko niissä juurikaan eroa, mutta ainakin se sopi mun '78 109:iin mikä sieltä tuli. Sun tapauksessa jos Diesel, ottaisin ton missä on Spec "Diesel".

Koitin tuota kuvaa suurentaa, mutta ei siitä millään nähnyt tota numeroa...

[Image: P8210496.JPG]

Re: LR Series 109 polttoainensäiliö - Homehill - 10-07-2017

timo999 post_id=98286 time=1499630453 user_id=3347 Wrote:Tankkeja katsellessa olen törmännyt outoon asiaan: niitä tankkeja myydään kahta eri mallia, jotka ainakin näyttävät samanlaisilta?
Osaisiko joku kertoa, mitä näissä on eroa?

Vanhasta muistista olisin taipuvainen väittämään, että ero liittyy siihen, että dieselissä on polttoaineen paluulinja tankille ja bensavehkeestä se taas puuttuu.

Janne

Molemmissa kuvan tankeissa sellainen on. Mittarin anturin laipassa kun on se lähtöputki ja noissa kuvan tankeissa on tarvittavat neljä (1 huohottinletkulle, 2 balanssiletkulle, 1 paluulinja). Saatoin ottaa itselleni sen diesel version aikanaan kun auto oli ollut diesel ja muutettu bensaksi.
Bensamallissa voi sen paluulinjayhteen tulpata.

Kaitsu post_id=98296 time=1499684166 user_id=854 Wrote:Molemmissa kuvan tankeissa sellainen on. Mittarin anturin laipassa kun on se lähtöputki ja noissa kuvan tankeissa on tarvittavat neljä (1 huohottinletkulle, 2 balanssiletkulle, 1 paluulinja). Saatoin ottaa itselleni sen diesel version aikanaan kun auto oli ollut diesel ja muutettu bensaksi.
Bensamallissa voi sen paluulinjayhteen tulpata.

Olen aina skeptinen noiden kuvien ja lopulta paketissa saapuvan tuotteen välisen yhteneväisyyden suhteen Wink

Toisaalta, jos oikein haluaa suurennuslasilla tutkia, näyttää tuo dieseltankin takimmainen yhde erilaiselta kuin muut... vai puuttuuko siitä vain kumitulppa päästä? Muistatko Kaitsu (tai joku muu), meneekö dieselin paluuputki tankin sisällä pohjalle asti vai tiputteleeko se polttoaineet tuosta ylhäältä? Jos ero onkin näkymättömissä tankin sisällä? Olen kyllä tuollaisen dieselversion asentanut, mutta siitä on pian vuosikymmen, niin ei enää muista mitä silloin muisti ja mitä Svante asiasta valisti Smile

timo999 post_id=98286 time=1499630453 user_id=3347 Wrote:Osaisiko joku kertoa, mitä näissä on eroa?

Famous Fourin tarviketankista en tiedä, mutta ainakin erään toisen varaosakauppiaan bensatankista puuttuu dieselissä tarvittava paluuyhde:

https://www.johncraddockltd.co.uk/series/series-3/parts/fuel-system/fuel-tanks-and-ancillaries/599233-fuel-tank-petrol-rear-1975-1984.html

Janne

Re: LR Series 109 polttoainensäiliö - timo999 - 10-07-2017

Kiitoksia tiedoista!
Laitan tuon dieselin tilaukseen.

Timo

Homehill post_id=98298 time=1499685256 user_id=1439 Wrote:Olen aina skeptinen noiden kuvien ja lopulta paketissa saapuvan tuotteen välisen yhteneväisyyden suhteen Wink

Toisaalta, jos oikein haluaa suurennuslasilla tutkia, näyttää tuo dieseltankin takimmainen yhde erilaiselta kuin muut... vai puuttuuko siitä vain kumitulppa päästä? Muistatko Kaitsu (tai joku muu), meneekö dieselin paluuputki tankin sisällä pohjalle asti vai tiputteleeko se polttoaineet tuosta ylhäältä? Jos ero onkin näkymättömissä tankin sisällä? Olen kyllä tuollaisen dieselversion asentanut, mutta siitä on pian vuosikymmen, niin ei enää muista mitä silloin muisti ja mitä Svante asiasta valisti Smile

Juu, monestihan lukee. että kuvat on vain "havainnollisia eivätkä välttämättä vastaa tuotetta" Big Grin

En muista millainen se paluuputki oli, mutta takimmainen oli huohotinta varten, keskimmäiset balance letkulle ja etummainen oli paluuputki.

Re: LR Series 109 polttoainensäiliö - timo999 - 30-07-2017

Nyt on uusi tankki tallissa ja asennusta vailla!
Eräs asia tässä kuitenkin mietityttää...

Tanki pohjassa on "tuplapellitys". Sisempi pelti on osa polttoainesäilitä ja ulompi pelti liittyy tankin kannatukseen.
Oletteko massanneet/kotelosuojanneet noiden peltien välit?
Se vaikuttaa melkoiselta ruostepesältä ja juuri tuon takia nykyinen tankkini vuotaakin!

Re: LR Series 109 polttoainensäiliö - series3kalle - 30-07-2017

Kyllä kaikkiin väleihin kannattaa mun mielestä jotain öljyä/massaöljy seosta ruiskuttaa. Mä luotan öljysuojauksen voimaan ennemmin ku maalipintaan, tosin se öljyyminen pitää tehdä mieluiten vuosittain ainakin rasittuviin paikkoihin.

Saako ton purettua ja massattua/öljyttyä vai pitääkö väliin kaataa/ujuttaa/ruiskuttaa?
Mullakin tankkii hikoo jokapuolelta muttei tiputa. Ennen leimaa ku öljyy pohjan ni ei nää kaikkia brittiauton vuotoja...?

Re: LR Series 109 polttoainensäiliö - timo999 - 30-07-2017

series3kalle post_id=98410 time=1501407087 user_id=219 Wrote:Saako ton purettua ja massattua/öljyttyä vai pitääkö väliin kaataa/ujuttaa/ruiskuttaa?
Moi!
Ei saa purettua, pellit on hitsattu/ hepattu toisiina kiinni. Päätin sitten ruiskuttaa kotelosuoja-ainetta sieltä mistä pääsee ruiskuttamaan peltien väliin.
"Kotelonsuoja-aine. Erittäin hyvin tunkeutuva, vettä syrjäyttävä korroosionestoaine. Muodostaa ohuen, ruskean ja rasvamaisen suojaavan kalvon. Sopii erityisen hyvin suljettujen kotelotilojen, saumojen ja ruosteisten pintojen käsittelyyn. Ruosteisille, epäpuhtaille pinnnoille primeriksi ennen alustansuojaa. Matala-aromaattinen ohennin."