![]() |
|
RRC:n tankin korkki vuotaa - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Range Rover (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=13) +--- Thread: RRC:n tankin korkki vuotaa (/showthread.php?tid=669) |
RRC:n tankin korkki vuotaa - maddis - 09-11-2009 Potilas on -88 RRC ja ongelmana on vuotava tankinkorkki. Alkuperäinen korkki olikin hieman ottanut itseensä ja tiivistekin oli huono. Hommasin uuden tarvikekorkin a'la Motonet joka oli huomattavasti tiukempi asennettava paikoilleen ja arvelinkin, että sillä se homma korjaantu. Mutta ei. Eilen kävin tankilla ja tänään kotona huomasin, että taas oli kylki märkänä bensasta tankin reiän kohdalta ja huomasin että vana jatkui aina täyttöaukolle asti. Onko tuossa jotain muuta kohtaa mistä se voisi tuolta vuotaa ohi korkin vai eikö tuo uusi korkki tiivisty sittenkään kunnolla tuota putkea vasten? Vaikuttaa ainakin tiivisteessä olleiden jälkien perusteella tiivistyvän koko matkalta. - Allu - 09-11-2009 Voikos ton mallinen Rankku tehdä painetta tankkiin, ja huohotin/ilmakanava tukossa, jolloin pentsiini haluais jostain purkaantua ulos. Kaikki ei välttämättä tietenkään tankkaa aina täyteen :wink: - maddis - 09-11-2009 Mitenkäs tuon huohottoimen/ilmakanavan voi tarkastaa? Missä se siellä on? Tulee sinne jonnekin kylkeen sisäpuolelle? Ja pakkohan tuo melkein täyteen on tankata tai just ja just pääsee seuraavalle huolsikalle ennen kuin tarvitsee jo taas tankata.
- Ahosensetä - 09-11-2009 Poistettu, syytä voi miettiä - niko - 09-11-2009 Ahosensetä Wrote:Tankkiin ei voi tulla ylipainetta.Voipas. Minä en meinannut uskoa, kun omassa tuota tuli, joten testasin pistämällä tuorekelmua tankin täyttöaukon ympärille. Ja uskokaa tai älkää, kyllä se alkoi pullistua. Koitin putsailla huohottimetkin ja sen suodattimen, mutta koska hommasta ei sen isompaa vaivaa ollut, niin en ole enempiä ihmetellyt. Alkuperäiseen korkkiin saa tiivistettä, se kannattaa vaihtaa. Motonetin halpiskötöstykset kannattaa jättää Motonetiin
- Ahosensetä - 09-11-2009 Poistettu, syytä voi miettiä - niko - 09-11-2009 Ahosensetä Wrote:Ajossa ei saa tulla painetta.Eikä ajossa saa kelmua pistää tankinsuulle :lol: Testi tehtiin siis pihassa autoa paikallaan käyttäen
- maddis - 09-11-2009 Mistäs noita tiivisteitä saa? Pajalla oltiin katsovinamme, että se korkki olisi saanut hieman kipeää ja se metalli korkissa, mikä painaa tiivisteen putken suuta vasten, olisi hieman taipuillut jolloin tiiviste ei tiivisty kunnolla. Katseltiin mallia toisesta korkista ja siinä se metalli oli ainakin suorempi jos ei täysin suora. - niko - 09-11-2009 maddis Wrote:Mistäs noita tiivisteitä saa?Pajalta mä joku vuosi takaperin tilasin käytetyn korkin (kun oli joku tarvikehömpötys) ja tiivisteen. Mulla ongelmana oli, kun metsässä toi lorotteli ulos sopivissa nousuissa. - Ahosensetä - 09-11-2009 Poistettu, syytä voi miettiä - maddis - 09-11-2009 Minkä hintaisia nuo korkit ja tiiviste on? - AVRO - 09-11-2009 Anteeksi tietämättömyyteni. Onko -88 Rankussa sama homma kuin -90 sä, eli korkin tulisi olla mallia umpinainen ilman huohotusta? Mulla oli sama homma taannoisessa Classic sa kun korkkina oli joku pilipali, sen korvaajaksi ostettu orkkis LR-korkki oli täysin umpinainen metallikorkki ja bensavuoto loppui siihen paikkaan kun korkin vaihdoin.Ei ollut korkiksi halpa, mutta ei se maahan menevä polttoainekkaan mitään ilmaista ole. - Ahosensetä - 10-11-2009 Poistettu, syytä voi miettiä - niko - 10-11-2009 Ahosensetä Wrote:Höyrynkeräysjärjestelmä ymmärtääkseni tekee tankkiin pienen ylipaineen auton seistessä.Oiskohan mun tapauksessa sit kyse tästä ja homma itse asiassa ihan normaalia? Jotenkin vaan se pieni ylipaine tuntui oudolta, kun kaikki aina sanovat, että tankissa on joko nolla- tai alipaine. - Ahosensetä - 10-11-2009 Poistettu, syytä voi miettiä |