![]() |
|
Kuka osti Ihaan? - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Yleistä keskustelua (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=17) +--- Thread: Kuka osti Ihaan? (/showthread.php?tid=671) |
- PP - 10-11-2009 Kröhöm, minä se olin. Mukavuus ja käyttökustannukset ratkaisivat tällä kertaa. Onhan se hieman kuivempi ja lämpöisempi kuin moottoripyörä. Töihin sillä ajelen virne naamalla nyt päivittäin. Käyttöklassikon virkaa saa Series III toteuttaa, ja kenties jotain reissuja ja satunnaista kevyttä offroudaamista suunitelmissa. Ensimmäinen Land Rover minulle kyseessä. Kaveripiirissä löytyy kyllä lyhyt series II, 2 pitkää series II ta ja yksi pitkä III:n. Ympäristön paine kasvoi liian kovaksi ja lopulta minunkin oli saatava Land Rover. Tais olla kuvia mun Volvo C202 ta täällä palstalla kun olin FOT:n yhdellä taipaleella sillä viime kesänä. [/img]
- jomppe - 10-11-2009 Mustiossa ? tämä ? Mulla on todella suuria hyvällä resoluutiolla olevia kuvia kaikista tämän albumin kuvista http://picasaweb.google.fi/jomppez/FOT2009257HelppoRyhma# ,jos kiinnostaa - PP - 10-11-2009 Joo, juuri tuo Volvo on mun. Laitan s-postia, muutama kuva kiinnostaa. - series3kalle - 10-11-2009 No kun kerran eksyttiin volvo c202:een, niin onko volvossa salisburyn valmistamat akselit? Jostain on korvan taakse jäänyt... - Ahosensetä - 10-11-2009 Poistettu, syytä voi miettiä - kaldo - 11-11-2009 Pikku Volvon suorat akselin on Danan 44 et. Niissä on erona jenkkien 44 iin 19 uraset vetarit tasauspyörästön päässä. Jenkeissä yleisemmin 20+ urien määrä. Volvosta tais myös puuttua ristikot etuvetareista. Niissä on joku murros syteemi tilalla. Vanhimmissa Jeep Wagoneereissä oli kans 19:ta rihlasta vetaria ja murrosta.
- PP - 11-11-2009 C202 sa on edessä Salisbury 4HS-001-294B ja takana 4HA-001-293Bvälityssuhde 6,17:1, vanhemmassa pikkuvolvossa samat akselit, mutta kitkalukko takana ja välitys 5.38:1. Ei portaaleja kummassakaan. Akselit eivät ole samat kuin Land Roverin Salisbury, tosin jarrusylinterit mun Volvossa ovat 6 sylinterisen Land Roverin, joista otettu hieman materiaalia pois, jotta mahtuvat kilvestä läpi. Ruotsista ostin jarrusylinterit ja eräs Land Rover -Guru tunnisti ne. Hieman haastellinen auto tuo C202 varaosien suhteen verrattuna Land Roveriin, koottu Unkarissa ja vain n. 3000 kpl valmistettu. Mm. alkuperäinen tunkki on DDR tä ja valojen umpiot Puolasta, sähköt Bosch Unkarilaisilla mausteilla....Mutta nyt riittää Volvoilu, aion keittää kupin teetä ja käydä tarkastamassa lower fieldsit Land Roverilla. - PP - 11-11-2009 Niin, siis akselit ovat lisenssillä valmistetut Dana 44 kopiot, mutta eivät identtiset, jos olen ymmärtänyt oikein. Tai en tiedä onko edes lisenssillä, vaan Salisbury ja Dana jotenkin sekaantunut toisiinsa.. - Angelo - 11-11-2009 Salisbury taka akseliin osia etsiessä niitä löytää usein samasta listasta dana 60/70 kanssa tai osan tietoja klikatessa on teksti että, same as dana. Ainakin jenkki foorumeilla. Jopa ulkonäkö on huomattavasti yhtenevä. Lukot ja suojat ja panssarit lähinnä. Varmaa tietoa noista ei varmaan saa ellei mittaa ja tarkista itse. Voihan se olla et jompikumpi on suorittanut tehdas vakoilua.. hock:
- jööran - 11-11-2009 Näinköhän tuosta Dana-sukulaisuudesta olisi jotain etua, jos Salisburyn taka-akseliin miettii levyjarruja? - p - Angelo - 11-11-2009 Kuulin hieman huhuja että salisbury akselia olisi joinain alku vuosina jopa tuotu Suomeen levyjarruilla. Taas mennään offtopic, sorry. :oops: - kaldo - 11-11-2009 PP Wrote:Niin, siis akselit ovat lisenssillä valmistetut Dana 44 kopiot, mutta eivät identtiset, jos olen ymmärtänyt oikein. Tai en tiedä onko edes lisenssillä, vaan Salisbury ja Dana jotenkin sekaantunut toisiinsa..Joo näin rupesin ittekin ajatuksiani oikomaan, että olihan ne Salisburyt. Piirrustukset on lähtösin Danalta. Mun onkin pitäny vertailla, kun haalin nurkkiin pikku Valpin tasauspyörästön murikan, että kuinka samanlainen se on D44 en vastaavan kanssa. D44 essa kun 3.9x peränvälitykset ja siittä alas omat tasauspörästön murikat. Tuosta ylöspäin sitten taas omansa. Valpin välitykset taitaa alkaa aina 5 ella, joten siinä pitäs olla tiheempien välitysten murikka. Mustelisin kuulleeni, että valpin akselin murikka menis D44 een.
|