![]() |
|
köysi VS wire - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Off Road (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=15) +--- Thread: köysi VS wire (/showthread.php?tid=709) |
köysi VS wire - lacrits68 - 24-11-2009 moI! haulla ei löytynyt...eli onko arvon offareilla kokemusta vaijerista&plasma köydestä ja niitten +/- puolista! Markkinoilla kun on kumpaakin tarjolla! --Janne-- - Nisu - 24-11-2009 Offipalstalla tuosta väitellään kiivaasti. Vaijerin hunoja puolia: painaa, kömpelömpi käsitellä, kun kuluu niin rispautuneeseen kohtaan satuttaa helposti sormet, pitää varoa että ei mene luokille. Hyvää: kestää enemmän hinkaamista, pitkäikäisempi, edullisempi käytössä. Köyden huonoja puolia: kuluu nopeasti, ei kestä uv säteilyä, haurastuu, arka hinkaamiselle, uusimisen tarve useammin, kallis. Hyviäpuolia: kevyt, mielyttävä käsitellä, kun napsahtaa poikki niin ei ole vaarallinen, pestävissä helposti Tuossa omia mielipiteitä joista toki voi saivarrella mutta jätän tulkitsemisen lukijan vastuulle ![]() Itsellä vaijeri - T€€MU - 25-11-2009 Mä olen taas köysi-ihminen ![]() Mukana kulkee yks uus varaköysi 30m ja toinen rispaantunu 30metrinen jota tulee usein käytettyäkin jatkona edessä, maksimissään siis vinssauspiste voi olla 90meeterin päässä mikä ei ole yhtään ihmeellistä jossain naapurimaan nevalla. Köyden ikää voi huomattavasti pidentää juurikin pesemällä reissun jälkeeen kurat pois, pujottamalla köyden päälle muutaman puolen metrin palan puutarhaletkua joita sitten asettelee nirhauskohtiin. tätä ollaan käytetty suunnistuskisoissa ja hyvin säästää köyttä. Ja ennenkaikkea kevyttä käsitellä ja helppo korjata kun katkeaa. paljonkos painaa 90metriä 11mm varppia
- T€€MU - 25-11-2009 RH Wrote:naapurimaa = Karjalan Tasavalta -Niin, vai kuis levee toi merenkurkku olikaan :roll: :lol: - jomppe - 25-11-2009 T€€MU Wrote:Mä olen taas köysi-ihminenOnko köysi-ihmisellä tullut vastaan ongelmaa, että synteettinen köysi olisi kovettunut tai palanut alimmaisessa kierroksessa vinssin rummun lämmöstä. Ei siis siksi, että olisi luistanut, vaan kun on vinssi ja rumpu lämmennyt, niin on polttanut köyttä. Tuollaisia on netissä tullut vastaan ja jotkut on suojanneet ensimmäistä kerrosta jollain lämpöä eristävällä materiaalilla .... vinssitön, köydetön, vaijeriton, vaan kun pitäis ajatella hankintaa... - FOT - 25-11-2009 Edellä mainittujen hyvien puolien lisäksi köysi on ennenkaikkea turvallisempi!!! Muutaman vaijerin katkeamisen nähneenä - lähtee tosi kiukkusesti... Onneksi ei tullut henkilövahinkoja, aineellisia kylläkin. Ei ole vinssini narua,Dynex Duracoat, lämpö haitannut neljässäkään perättäisessä täyden puolan vinssauksessa. Saattaa naruissa olla laatueroja. Kokeilin muutamia vuosia sitten tavallista laadukasta köyttä hirvimettällä - siitä tosiaan alkoi alimmainen kerros sulaa. T, Jukka - T€€MU - 26-11-2009 On kyllä kisakäytössä nähty toi alimpien kierrosten sulaminen.. Tosin koskaan ei saisi ottaa köyttä niin paljon ulos että koko rumpu näkyy. Nimim. taasko se irtos
|