![]() |
|
R75 Ajokilometrisi - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Rover -henkilöautot (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=12) +--- Thread: R75 Ajokilometrisi (/showthread.php?tid=79) |
R75 Ajokilometrisi - AvSM - 05-06-2008 Olisi hyvä tietää myös muiden Rover 75 omistajien ajokilometrejä niin ilmoitelkaahan jos haluatte. Myös moottori (+bensiini vai diesel), vuosimalli ja vaihteisto olisi hyvä tietää. Aloitetaanpa omalla 269702km, 2.0 V6 bensiini, vm.99, automaatti - markku - 05-06-2008 Nyt on mittarissa 115 000 km dieselillä, manuaali, kun ei 2002 saanut diesel/tourer yhdistelmää automaattina(siis ollut Suomessa) - eeroun - 05-06-2008 Hei! Mittariin tulee justiin 50 tkm. Auto on R75 tourer ja 2,5 autom. - fille - 07-06-2008 175000 Rover 75 Tourer 2,0 V6 Automaatti Hei AvSM, onko ollut mitään suurempia vikoja? Pohdikselen täällä josko Roverin pitäisi saada alta pois ennen 200 tkm. Tähän asti on toiminut moitteettomasti. VIS moottorit vaihdettu minun aikana ja katti ed omistajan aikana. - KariK - 08-06-2008 139333km Rover75 2.0 V6 manuaali. - ael - 09-06-2008 Rover 75 Tourer CDT A vm.01/02 Mittarissa nyt n.152tkm. - Loviisanparoni - 16-06-2008 1.8 l manual Saloon 2000 225tkm Ei ihmeempiä vikoja (Is it broken No its British) Himottaisi päivittää 1,8Turboon, eikä automaattikaan haittaisi Taitaa tulla Ruåtsin reissu kun siellä noita turboloita on tarjolla On tosin ollut kovat poltteet jotain 2 vuotta joten saattaa vielä mennä hetki Kotona on farmaripaineita - SS - 17-06-2008 Rover 75 1.8 Club, automaatti, vm.2000 Mittarissa 156tkm, edellisen omistajan aikana takuuvaihdettu kone, jolla on nyt ajettu noin 85tkm. - AvSM - 17-06-2008 fille Wrote:175000 No sanotaan nyt näin että 230tkm jälkeen on toiminut moitteettomasti (kilometrejä oli 147tkm kun ostin). Sitä ennen suuremmat ovat olleet: - Vasen alatukivarsi vaihdettu (nivelissä väljää katsastusmiehen mukaan) - Sisäilman puhaltimen säädinyksikkö vaihdettu - Jotain muutakin pienempää ollut VIS moottoreita ei tietääkseni ole vaihdettu (brittifoorumilta luettua: parhaat kilometrit ovat kuulemma jotain 180tkm jossa ne ovat vielä toimineet, kaikissa muissa 75 sa ovat hajonneet aikaisemmin).
- leftlane - 17-06-2008 MG ZT 190 limousine 2.5 V6 + manuaaliloota vuosimallia 2003. 62tkm täynnä, ei ongelmia. - Janne - 26-08-2008 Rover 75 2.0 V6 -99 manuaali 183000 ---> toinen ajovalo palanut
- jukkao - 27-08-2008 Rover 75 Tourer 2.5 V6 manuaali, 95000 mittarissa. Ajovalon polttimoita olen vaihtanut pariin kertaan. Normaalit huollot 25000 välein
- Petri_87 - 19-09-2011 Rover 75 KV6 2,0l bensiini vm 2001 manuaali Ostin itselle 196 tkm ajettuna Toukokuussa 2009. Nyt mittarissa 263 tkm. Tämän vuoden kesäkuussa jäi kakkos-/sunnuntaiautoksi. Korjattuja vikoja: - Etupenkkien airbag-valot -> kontaktispraytä liittimiin. Toimii, mutta voi kehittää pysyvämmän korjauksen. - Takaovet jäätyy talvisin -> aseöljyä lukkoon. Toimii. - Kaasuvaijeri jäätyi talvella kiinni -> kuori halki. - Vaihteet eivät menneet päälle -> vaihdoin vaihteen siirtäjän ja vaihteiston öljyt. Toimii paremmin kuin autoa ostaessa. - Rekisterivalot vähän väliä pimeenä -> piirilevyn poisto takaluukun kannesta ja johdot tilalle. Toimii. - Sähköflektin moottori paloi -> päivitetty flekti tilalle (2-nopeuksinen, orginaali on 3-nopeuksinen) - Etupään alatukivarsien kumipuslien vaihtoväli laskenut noin 50tkm omasta syystä. Puslat pitäisi normaalisti vaihtaa alatukivarsien yhteydessä 200 tkm välein, mutta itse olen madaltanut autoa (maavara noin 9cm) ja laittanut 19" kromivanteet alle. (eli suomeksi alusta on liian kova noille kumipuslille) Näistä huolimatta olen todella tyytyväinen Roverin omistaja! Harmittaa vain, kun olen ostanut manuaalilaatikolla, kun auton tyyliin sopisi automaattilaatikko paremmin. ajokilometrit - elnagh - 19-09-2011 Mulla ollut kolme vuotta Rover 75 vm-2000 2-l club manual.. brg.Ostettaesssa oli mittarissa 175th ja juuri mennyt kytkin sekä matkamittarin digi näyttö pimeni /jäi jumiin koeajossa.Aikaisemmin vaihdettu tukivarret sekä vis moottori.Uusi mittari vaihdettiin metroautossa.Samalla myös korjattiin takaluukun johtonipusta murtunut bensan siirto pumpun maadoitusjohto tankilta .Mitään isompaa ei ole ollut mutta varmuuden vuoksi asensin juuri huohotusputkiin lämmin vesikierron supistesukan avulla jäätymisvaaran vuoksi.Ollut todella hieno peli käyttöautona mutta se hieman harmittaa kun niin usein luullaan s-type jaggeksi.Vaikka hieno peli sekin on.Niin ja se pieni vaiva ollut koko ajan että koneen kylmäkäynnistyksen jlk kun käy tyhjäkäyntiä kuuluu muuntuvakurkkuisesta imusarjasta läppien raplatusta mutta se onneksi loppuu kun kone saavuttaa käyntilämpötilan .Läpät kuulemma jkv kuluvat ja sekoilevat enne kuin lämpeävät ja asettuvat.Imusarja on kokonaan muovia eikä ole purettavissa, joten pitää vaihtaa kokonaan.Nyt mittarissa 195th - AvSM - 20-09-2011 Päivitetäänpä tuo omakin matkamittarilukema eli nyt on 349 tkm. - karitt - 20-09-2011 2,5 V6 joulu 1999. 153.000 km. Moottoriin tehty täysremontti (huohotin jäätyi ja hetkessä öljyt ulos, oli vauhtiakin). Sitä ennen vaihdettu automaattilaatikko (oli pinnoitetta irronnut ja se tuhosi laatikon). Tuulilasi uusittu, halkesi ilman kiveniskemia kesäisessä raesateessa ajellessa - lämpötilan muutos hetkessä toistakymmentä astetta. Oikea alatukivarsi ja etuiskarit vaihdettu. Jälkimmäisistä toinen tyhjeni kokonaan öljyistään yhdellä pikaisella Pohjois-Suomen käynnillä. Se piti muuten aika meteliä! CD soitin vaihdettu, onneksi Englannista sai melkein ilmaiseksi uusia Roverin pakkauksessa (jollakin oli niitä varastossa enemmänkin). Siinä kaikki. Kallista? Elämä on - mutta tätä Roveria ei myydä pois!!! 8) - fille - 24-09-2011 Ja minä vaihdoin Roverin Citikkaan viime viikolla. Nyt oli mittarissa 210 tkm eli aika vähän tuli kilometrejä. Korjattua 2006-2011 (138-> 210 tkm) - lämpökenno (tukossa, johtuen "merkki"huollon käyttämästä Forte vuodonsulkijaaineesta) - jäähdyttäjän flekti - VIS moottorit kahdesti - Traction control servomoottori kahdesti - alatukivarret ja puslat - jarrut ja viime talvena se heitti öljyt pihalle mutta selvittiin ilman vaurioita. Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen.VIS ja TC moottorit ovat tosiaan laadultaan alimitoitettuja mutta niitähän voi itse korjata jos jaksaa askarrella. Auto nyt myynnissä Rinta-Joupin autoliikkeessä Vaasassa. Edit: takajouset vaihdettiin myös jossain vaiheessa. |