![]() |
|
LAND ROVER vai RANGE ROVER, sivuston jako - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Yleistä keskustelua (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=17) +--- Thread: LAND ROVER vai RANGE ROVER, sivuston jako (/showthread.php?tid=791) |
LAND ROVER vai RANGE ROVER, sivuston jako - JVTampere - 09-01-2010 Tervehdys kaikille! Käyn sivustolla usein ja on mukava lueskella ajankohtaisia isoja ja pieniä asioita alkaen automerkkien kohtalosta päätyen "mitä mukissa/lasissa" Rangeille on varattu oma palstansa. LandRover otsikon alla sen sijaan keskustellaan Discovery, Freelander ja Defender ja Series. Jos olen oikein ymmärtänyt niin Range ei tässä yhteydessä olekaan Land Rover... Olisiko hyvä että Discot, Freelanderit, Defenderit ja Seriekset saisivat omat pääotsikkonsa kuin nyt on Rangen kohdalla? Itselleni tärkein on Range palsta, joten tämä kehitysehdotus sinänsä ei ole ns. oma lehmä ojassa, vaan tuumiskelin asiaa muiden ja varsinkin sivustolla satunnaisten vierailijoiden kannalta joille uusi järjestely voisi olla selkeämpi. - Jyrki J - 09-01-2010 Joskus miettinyt samaa, jakona tosin minusta riittäisi ehkä Series 1, 2, 3 sekä Defender samaan ja erikseen "uudemmat" mallit Discovery ja Freelander, ehkä jopa kolmoskoriset Range Roverit? (tai RR:lle oma) Jos jokaiselle tulisi oma "palsta", olisiko jo liikaa? - Ahosensetä - 09-01-2010 Jo edellisellä foorumilla ehdotin Land/Range Rover mallikohtaisuudesta luopumista ja paremminkin aihepiirijakoa:
- JariJ - 09-01-2010 Minun mielestä nykyinen jako toimii erityisen hyvin ja ei ole tarvetta muutoksille: - SuffixA - 09-01-2010 Ahosensedän aihepiirijako on hyvä . Se toimii brittipalstoillakin hyvin järkevästi. Nykyisellä jaolla tulee toimeen vaikka tietyt asiat sopivat yhtä hyvin useampaankin automalliin.Niin piti vielä lisätä esimerkkinä, että 3,5 l V8-moottori on melkeinpä sama muutamissa henkilömalleissa sekä maastureissa. - tähti - 09-01-2010 nykyisen jaon kannalla olen minäkin. - Ahosensetä - 09-01-2010 Mulle jaolla ei ole kovin suurta merkitystä koska seuraan kuitenkin kaikkia ja osaan käyttää hakua ![]() Silti tuntuu turhalta puhua esim. samasta V8-koneesta kolmella eri foorumilla ... T, Antti - tähti - 09-01-2010 voit tietysti olla oikeassa,ei mulla mitään perustetta ole miksei jakoa voisi muuttaa.paitsi armeijjassa opittu kaikki muutokset ovat huononpaan suuntaan fraasi ja kotona käydessä isältä usein kuultu jos kekkonen vielä eläisi :lol: no sepä ei kuulunut enään tähän asiaan. :roll: jonkin lainen mesettely olisi kiva muutos.(reaaliaikainen keskustelu)jos toi mesetys oli väärä termi.
- lacrits68 - 09-01-2010 JariJ Wrote:Minun mielestä nykyinen jako toimii erityisen hyvin ja ei ole tarvetta muutoksille: x2 --Janne-- - SuffixA - 09-01-2010 Tässä maassa tää porukka on ja pysyy sen verran pienenä, että yksi foorumi toimii ihan hyvin, vaikka uniikkihan se on. Muuten joutuis jo ittensä kanssa keskustelee omista asioistaan hock: Kyllähän tuolla briteissäkin P6-porukka laajentui Classic Rover -tyyppiseksi foorumiksi eli kaikki SD1:een saakka on mukana. Nelikot on tietysti oma juttunsa siellä, kun porukkaa on vähän toisessa mittakaavassa. Mutta kun on kumpaakin tyyppiä niin joutuu veivaamaan puolelta toiselle :? :wink: - Lantarooveri - 09-01-2010 Nykyinen jako toimii hyvin varsinkin kun tulee luettua kaikki. Viestien määrä on kumminkin sen verran maltillinen, ainakin jos käy parin päivän välein, ettei se ylivoimaiseksi käy niitten läpi kahlaaminen. Mielenkiintoisia jutustelujahan nää on kumminkin. Hyvin on porukka nykyään kirjoitellut, aikaisemmin oli välillä hieman hiljaisempaa. Ei muuta kun lisää juttuja joka osastolle. :wink: Edit: Otsikointiin tietty aina kannattais kiinnittää huomiota. - armas - 10-01-2010 Nykyinen jako toimii, mikäs siinä, kaikki tulee luettua. Mutta kuten tunnettua kehitys loppuu tyytyväisyyteen JOS muutoksia tehtäisiin (jostain syystä) niin esim. * Yleinen tekniikka * Alusta * Jarrut * Sähköt * Moottori * Kori (/runko, voisi olla omanaankin), sis. myös maalaus, peltityöt * Off road * Rata * Alueosiot * Merkkiosiot (sis. FAQ) * Kerho-osio (RY jäsenille) * Kauppatori * Off topic / muu keskustelu Järjestys toki voisi olla mikä tahansa muukin. Vaikka foorumi on pieni/pienehkö ja jutut ovat pysyneet "siisteinä", kiitos osallistujien ja moderaattorien ettei suuria tunnelatauksia ole täällä purettu, niin pitäisikö keskustelupalstan olla rajoitettu RY-jäsenille vai riittääkö nykyinen rekisteröityminen palstalle (ja mahdollinen kerho-osio) ? - Jyrki J - 10-01-2010 Minunkin puolesta jatketaan vain samaan malliin. Liika jaottelu vain sekoittaa vakikäyttäjän, kun ei sitten muista millä osiolla mikäkin juttu oli... (muilta forumeilta opittua) - Roger - 11-01-2010 Kyllä jako mielestäni on onnistunut näinkin, toisaalta tyytyväinen ihminen jarruttaa kehitystä. Katselkaapas muuten aluekohtaisia palstoja, esim. aktiivisuus... mitenkä nyt tulikaan mieleeni :oops: - Bullet - 12-01-2010 Minun mielestäni jako nykyisellään on ihan poskellaan. Kyllä Range Roverissa on enemmän Land Roveria kuin jossain Freelandereissa. Siis oikeata maastoautoa. Joten sen kuuluisi olla Land Rover otsikon alla ja se Freelanderi siirtää vaikkapa henkilöautot-nimikkeen alle. Joten kannatan ehdottomasti Antin ehdotusta erilaisista tekniikan mukaisesti tehdyistä osioinneista. - Bullet - 12-01-2010 Niin, vielä tuohon lisäyksenä, etten ole RY jäsen, joten ei varmaankaan pitäisi tähän puuttua. Ja ehkä se vaatimus foorumin käytöstä vain jäsenille siistisi tällaiset turhankirjoittelijatkin pois. - SuffixA - 12-01-2010 Kyllä mä ainakin aion täällä pysyä, vaikka olenkin jäsen :!: hock: Tuossa kai tarkoitettiin sitä mitä briteissä usein on eli että yleiset ja tekniset osiot ovat avoinna kaikille, mutta tietyt ainoastaan kerhotoimintaa käsittelevät osiot avautuvat vain jäsenille ![]() Tuleehan sitä tietoa muualtakin kuin jäsenistöltä .
- Bullet - 13-01-2010 Tiiän, tiiän. Ja mää kannatan sitäkin ehdotusta lämpimästi. Eihän sitä koskaan tiiä, vaikka joskus tulis itekki jäseneks anottua. Vaikk ei mikkää himoroveristi oo ikinä ollukkaa. Ne vanhat Lantikat on kyllä aina kiehtonu joteski. Tää Ranke on sit vaa järkipakosta hankittu pienen kulutuksen ja helpon parkkipaikoilla käsiteltävyyden takia. - Ahosensetä - 13-01-2010 Bullet Wrote:Tää Ranke on sit vaa järkipakosta hankittu pienen kulutuksen ja helpon parkkipaikoilla käsiteltävyyden takia.Hyvä puhe
- jukkakh - 13-01-2010 Jyrki J Wrote:Joskus miettinyt samaa, jakona tosin minusta riittäisi ehkä Series 1, 2, 3 sekä Defender samaan ja erikseen "uudemmat" mallit Discovery ja Freelander, ehkä jopa kolmoskoriset Range Roverit? (tai RR:lle oma) Tälle antaisin ainakin minä ääneni. Ei nuo Freekut oikein jaksa kiinnostaa :wink: - aj@ - 13-01-2010 Porukkahan on suht. pieni ja senkin vuoksi hämmentäminen vain sekoittanee asioita. Nämä vähäiset jutut kyllä jaksaa poimia. OT. Kun olosuhteitten pakosta täällä Helsingissä joudun pyörimään ja auton valinnan vuoksi sitä alkaa kiinnittämään huomiota lajitovereihin, niin pari asiaa on tullut huomatuksi: enemmistössä Discoista on naiskuljettaja ja vain yksi autoilija on moikannut ja sekin oli musta Defe Munkkiniemessä. Mistähän nämä havainnot johtuvat? - rejouni - 13-01-2010 Ei kannata sirpaloida jokaista mallia erikseen. Nykyinen jako on ok. - jukkakh - 14-01-2010 aj@ Wrote:Porukkahan on suht. pieni ja senkin vuoksi hämmentäminen vain sekoittanee asioita. Nämä vähäiset jutut kyllä jaksaa poimia. OK, hävisin ja tyydyn osaani. Filtteröin siis jatkossakin pois nuo F-alkuiset topicit :wink: OT. Mielenkiintoinen havainto jos kohta omakin vaimo varmaan ajelis Discolla tai Defellä, mikäli sellainen vain pihassa olisi. Itse kun olen onnistunut näkemään Discolla liikkuvan naisihmisen nousemassa autosta, olen hyvin monesti havainnut, että tämä on sonnustaunut ratsastusvarusteisiin. Eli hevostallilta tulossa tai sinne menossa. Kotikulmillakin liikkuu yksi Range Rover ja vaimo + tytät siinäkin taloudessa hevosharrastajia. - Bullet - 15-01-2010 Eli lopputuloksena : Range Rover ei ole Land Rover - Ahosensetä - 02-09-2010 Alkuperäistä aihetta sivuten on Jeeppifoorumilla päädytty autokohtaisen systeemin sijaan aihekohtaiseen: http://www.fjdc.org/bbs/index.php - armas - 02-09-2010 Täällä myös toisenlainen lähestyminen asiaan -> http://www.overdrive.fi/forum/ Jeeppi hakusessa? - -NewJuhani- - 03-09-2010 Ahosensetä Wrote:Alkuperäistä aihetta sivuten on Jeeppifoorumilla päädytty autokohtaisen systeemin sijaan aihekohtaiseen: Sä olit vielä eilen uusin rekistöröitynyt käyttäjä kyseisellä sivustolla hock: .
- JariJ - 03-09-2010 Tämä nykyinen jako on erinomainen, ei kannata muuttaa mihinkään suuntaan !!!!. - karitt - 03-09-2010 Mitä nykyistä muuttamaan - kaikki löytyypi hyvin näinkin - ei syytä muutoksiin. On kuitenkin sanottava, että nelivetoisten omistajat ovat tosi aktiivisia - henkilöroveristit ovat aivan jalkoihin jääviä kirjoitusaktiivisuudessaan (kuten esimerkiksi minä, noloaa) :oops: - Velar - 04-09-2010 Ei varmaan syytä muutoksiin..? -Jos se käy, niin älä koske.
|