![]() |
|
defender trophy! - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Off Road (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=15) +--- Thread: defender trophy! (/showthread.php?tid=857) |
defender trophy! - lacrits68 - 31-01-2010 moi! empä tiedä onko jo ollut esilä mutta kertaus on opintojen äiti! http://www.defendertrophy.co.za/Defender_Trophy_2010/Swaziland_2010.html --Janne-- - T€€MU - 31-01-2010 HEP! oliko muita lähdössä Ja ajamalla perille niin on nuillaki jotain puheenaiheita 8) - solihull - 01-02-2010 Tarvis varmaan kohtapuolin sitte lähteä jos meinaa keriitä... Tuunko heti aamusta? TT - Ramiv - 01-02-2010 Hieman erilainen safari kun tiedotteessa kaksi ekaa kohtaa: #1 Moskiittoja ja muita lentäviä on, joten myrkkyä mukaan #2 Käärmeet ovat liikkellä Ja sit alkaa ne normaalit et varmistakaa että autot on kunnossa jne. Afrikkaa olis kyllä käytävä katsomassa joskus. - lacrits68 - 01-02-2010 moi! Meilla on tuttuja Gambiassa....½ matkan krouvi! Joskus mietitty jos ajais Gambiaan vuosi 1 lentäis takas, ja vuosi 2 ajais sit takas, vaikka eri reittiä! Startin voisi ajoittaa vaikka Paris-Dakarin kanssa samaan aikaan (jos sitä ajetaan), olis muitakin liikkeellä! ![]() Autot voi "talvehditta" tutun luona ( suomalaisia) turvallisessa tallissa/hallissa. Näkis ainakin 1/3 afrikkaa! ![]() --Janne-- - Thomas - 01-02-2010 lacrits68 Wrote:Startin voisi ajoittaa vaikka Paris-Dakarin kanssa samaan aikaan (jos sitä ajetaan), olis muitakin liikkeellä! Tai sitten ei, mikäli aikovat jatkossakin pysytellä poissa ko. mantereelta, kuten viime ja tänä vuonna kisa ajettiin Etelä-Amerikassa. Luulen kyllä että palaavat takaisin perinteisille urille ainakin jossian vaiheessa, mutta mistä noista tietää.. Ainakin nykyinen maanmieheni - Carlos Sainz - voitti oman luokkansa tänä vuonna.. viime vuonnahan hän muistaakseni kippasi kärryn jostain jyrkänteeltä alas. Vähän OT-linjalla mennään, mutta olen kai aiemminkin hehkuttanut sitä hienoa fiilistä mikä oli tänne muutettaessa, kun paikallisissa 4x4 lehdissä oli myynnissä noita Dakar-kärryjä. Tosin hinnat eivät ole aivan huokeita, mutta pari kisaa ajettuja näkyy olevan tarjolla kohtuullisella valuuttamäärällä. Nyttemmin vain harmittaa, että täällä koillis-kulmassa ei tuo offroad-harrastus ole kovin aktiivista, paikkoja kun ei ole paljoa. Eniten taitavat harrastajat ajella tuolla vuorilla ja sitten jossain kaivoksissa, eli enempi sellaista hiekkamonttu/rock-climbing -meininkiä kuin peri-suomalaista suossa rämpimistä. Etelämpänä on enemmän avaraa luontoa, jota pääsee turmelemaan vapaammin.. Ja tuohon edellä esitettyyn kommenttiin, että 'Afrikkaa olis kyllä käytävä katsomassa joskus' - niin se on myös oma tavoitteeni. Täällä Espanjassa mainostetaan aikas paljon tuommoisia 4-10pvän safareita Tunisiassa sekä Marokossa. Paketista riippuen siihen kuuluu maasturi-reissua ja/tai kamelilla ratsastusta - ja sitten tietenkin majoituksen. Yleensä vain maasturireissussa on kuski järjestäjän puolesta, eli itse saisi vain voida pahoin repsikan paikalla töyssyisiä teitä ajettaessa (not good). Sen verran tästä olen parin muun harrastajan kanssa ajatuksia vaihtanut, että mikäli vielä onnistun saamaan parin vuoden jatkopestin täällä, niin jossain vaiheessa voitaisiin järjestää yhteinen safari sopivalla porukassa. Mutta ennen kuin uskallan vielä asiaa eteenpäin, niin pitää ensin itse käydä yhdellä/parilla safarilla ja kuulostella paikallisten harrastajien kautta, että miten homman saisi helpoiten hoidettua. saludos, -t- - Nisu - 09-02-2010 Muutamat immeiset joihin olen törmännyt vuokraa auton Namibiasta ja ajelee eteläisen african poikki. Kiertävät siis Namibian, Botswanan, Zambian ja Malawin. Auton voi jättää vaikka Malawiin. Vuokrat on noin 150-250 $ päivä sisältäen kaiken varustuksen eli astiat, pyyhkeet, ym. Ja autoissa on kattoteltta. Kiva reitti on Namibian rannikolta Botswanaan ogawango deltan läpi Zimbabveen ja sieltä Zambiaan. Ja tuo reitti on pelkkää luonnonpuistoa missä on hiekkaa mutaa ja eläimiä. Mun olis tarkoitus ajaa Zambiasta Namibiaan ja takas ens kesällä. Laskeskelin että matkaa tulee noi 7000 km. Tuo Defender trophy olis kyllä kiva - Ramiv - 09-02-2010 Mites toi Zimbabwen tilanne tänäpäivänä, siellä kun oli melko rauhatonta joku aika sitten, ja inflaatio 4-numeroisissa luvuissa?. Siel olis yks asiakaskin jonka kanssa on harrastettu varaosakauppaa sillointällöin.. - Nisu - 14-02-2010 Joo se inflaatio oli 2500% päivässä. Tossa nuita seteleitä on tullu talteen kerättyä suurin yksittäinen seteli on 100000000000000 ZIM$ eli 100 triljoonaa. Nyt ne on siirtyny jenkki taalaan. Tosin viime to ilmoittivat että ulkomaalaisten omistuksissa olevista firmoista pitää siirtää hyväksyttyjen alkuperäis mustan asukkaan omistukseen 51% firmasta ja aikaa tähän on 5 päivää. Ja mikäli et kykene toteuttamaan niin max 5 vuotta linnaa. Mutta muuten siellä on suhteellisen rauhallista. Ainoa mitä paikalliset ja muut kiroaa on poliisi ja armeija. |