Rover Ystävät ry Keskustelupalsta
osien tilaaminen englannista - Printable Version

+- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta)
+-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Yleistä keskustelua (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=17)
+--- Thread: osien tilaaminen englannista (/showthread.php?tid=926)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

osien tilaaminen englannista - bravado - 24-02-2010

Katselin tuossa jos vaikka tilaisi osia tuolta famous fourilta, hinnat tuntuvat sopivilta.

Ainut seikka joka hämmentää on ettei heidän sivuillaan ole mastercardin maksumahdollisuutta vaan sähköpostitse tulee osien kyselyn kautta kaverin puhelinnumero jolle voi soittaa ja antaa korttinsa numerot.

Onko joku tilannut tuota kautta vai yhdistyykö puhelu mahdollisesti johonkin epämääräiseen osoitteeseen.

owner or an lawn rover

- Ahosensetä - 24-02-2010

Poistettu

- lacrits68 - 24-02-2010

moI!

Puhelin menee just sinne minne pitääkin ja homma on kivuttoman yksinkertaista jos hallitsee numerot englanin kielellä! :lol:

Monasti tillannut ja hyvin toiminut!

--Janne--

- maddis - 24-02-2010

Itse olin kans tilaamassa syksyllä sieltä kamaa ja totesin että maksu ei onnistu 'helposti' joten tilasin sit Paddock Sparesilta. Englannin kieli sinällään sujuu, mutta ehdottivat vain luottokorttitietojen lähettämistä spostin kautta eikä mitään puhetta puhelimista niin annoin olla.

- aj@ - 24-02-2010

AB Parts Store pesi toimituksen nopeudessa Paddockin mennen tullen. Rahti oli pikkusen kalliimpi, mutta tavara ovelle tuli vajaassa viikossa. Seuranta ja käsittelyilmoitukset siellä päässä sujuivat myös esimerkillisesti.
Olisipa vielä Paddockin valikoima.

- maddis - 24-02-2010

aj@ Wrote:AB Parts Store pesi toimituksen nopeudessa Paddockin mennen tullen. Rahti oli pikkusen kalliimpi, mutta tavara ovelle tuli vajaassa viikossa. Seuranta ja käsittelyilmoitukset siellä päässä sujuivat myös esimerkillisesti.
Olisipa vielä Paddockin valikoima.
En tiedä onko Paddock sitten petrannut, kun oma 45kg paketti tuli aika tarkkaan viikossa ja seuranta toimi kans. Tosin, lähti paketti niin nopeasti että paddockin seurantaa ei tarvinnut, mutta pystyi seuraamaan myös paketin kulkua maailmalla.

- aj@ - 25-02-2010

Paddockin kanssa oli semmosta ollako varastossa vai ei - leikkiä. Sitten kun sitä oli, eivät lähettäneet, kun alunperin olin tilannut toisenväristä, jota ei saanut. Saatuani tiedon tästä, vaihdoin sen siihen, mitä varastossa oli. Eipä tullut vieläkään, tiliä kyllä oli veloitettu tilauspäivänä. Odotin vielä pari viikkoa lordeja ja sitten hermostuin, ilmoitin Nordealle tilanteesta ja informoin myös Paddockia vähemmän kohteliaalla viittauksella varastossaan olevaan tavaraan ( MC-laskun eräpäiväkin oli kolmen päivän päästä ) ja kerroin peruvani homman ja Luottokunnan perivän rahat takaisin. Kas kummaa. Kamat kotiovelle kolmessa päivässä, myös se vaihdettu alunperin vääränvärinen ja rahtilasku 35 kg:n paketista 15 £. Olisiko tästä ehkä tullut heille selväksi, ettei Suomi ole siirtomaa ja meille ei v..tuilla.

- moto - 25-02-2010

Tilasin viime syksynä tällaisesta paikasta:
www.land-rover-parts-shop.com
Viikossa tuli perille ja hinnat oli kohillaan.

- sotarauta - 26-02-2010

moto Wrote:Tilasin viime syksynä tällaisesta paikasta:
www.land-rover-parts-shop.com
Viikossa tuli perille ja hinnat oli kohillaan.

Tuolta vaan ei näytä saavan osia vanhuksiin.

- SuffixA - 26-02-2010

Joo huomattu on, että uusiin vain on osia tarjolla Sad

Famous Four - Raato - 10-06-2010

Muutamia osia tilasin Discoon. Noin viikko toimitukseen siitä kun oli maksanut. Suomesta samanmerkkiset osat olis maksaneet noin 700 euroa, nyt tuli kotiovelle hiukan reilulla 300 eurolla.

En kyllä kannata ainakaan Wetteriä enää jatkossa...

- aj@ - 10-06-2010

Mitä ne tuommoiset osat ovat, yleensä hintaero on x 10. Systeemi kerta kaikkiaan pakottaa tilaamaan osat Englannista. Vielä satasessa kolmenkympin tinkimättömän katteen ymmärrän, mutten noita nykyisiä.
Hyvä esimerkkki: alumiinipanssari 8 mm eteen, molemmat takapuskurit, takakulmien turkkilevysuojat ja pari pyyhinsatsia, nämä Defe Pumaan, kotiovelle 195 €. Kotimainen ohjehinnasto on hyllyssä ja eivät nuo ainoat
ostokset ole olleet, missä en ole kotimaista yrittäjää suosinut, vaikka itsekin ole sellainen.

- niko - 10-06-2010

Onhan sitä hintaeroa yleensä brittien eduksi. Mutta kun lähtee tuotteita vertailemaan, niin silloin kannattaa verrata saman valmistajan osia. Ero ei ehkä enää olekaan se kymmenkertainen, ehkä vain kaksinkertainen Big Grin

Toisenkinlaisia tapauksia on. Tilasin juuri SD1:een uutta osaa Suomesta, hinta n. 550e. Samat osat olisivat UKConfusedta tilaten olleet 820e. No nämä kalikat olivatkin ameriikkalaista alkuperää, joten ilmeisesti niitä pidetään überhienona sumuisella saarella. :roll:

- oilywadder - 10-06-2010

Just tilasin Paddockilta osia about kolmellasataa.

Saas nähdä kopioiko ne korttitiedot tälläkin kertaa :?

Paypalilla oli nyt kumminkin maksu.

Osat olisi toki saanut Suomestakin, mutta vieläkin kallimmalla.

Duunarilla ei ole varaa maksaa useita katteita.

Renkaat (amerikkalaiset) tulivat kyllä huomattavasti halvemmaksi Suomalaisessa rengasliikkeestä ostamalla kuin Brittein saarilta tilaamalla. Ne ei ole yyberhienot kuitenkaan :lol:

- kokkolanpoika - 10-06-2010

oilywadder Wrote:Just tilasin Paddockilta osia about kolmellasataa.

Saas nähdä kopioiko ne korttitiedot tälläkin kertaa :?

Paypalilla oli nyt kumminkin maksu.

Osat olisi toki saanut Suomestakin, mutta vieläkin kallimmalla.

Duunarilla ei ole varaa maksaa useita katteita.

Renkaat (amerikkalaiset) tulivat kyllä huomattavasti halvemmaksi Suomalaisessa rengasliikkeestä ostamalla kuin Brittein saarilta tilaamalla. Ne ei ole yyberhienot kuitenkaan :lol:

Jos niinku täysin rehellisiä ollaan, niin Suomessa kaikki LR osat järkiään tuplahintasia. Toimittajat ostavat ne isolta tukkurilta tosi halvalla, ja hinnassa on varmaan 4x liikaa. Kuten erästapuas lähiaikana, ei minulle vaan isälleni.. Hinta tipahti oikealla ostohetkellä 4kertaisesti, ja vieläpä suomessa.. Big Grin Myyjä tuskin teki tappiota kun itse ehotti hintaa..
Itse olen sen päättänyt että pakolliset/kiirreelliset osat otan suomesta, muut tilaan saarelta.. Joskus jopa pelkän tiivisteen tilaaminen Briteistä on käynnyt mielessä ihan periaate syistä.. Ja se saakutin ALV nousee vielä sen 1% yksikön..

- Raato - 10-06-2010

Contitechin saksassa tehdyt ilmajouset ja Cooperssin suodattimia oli paketissa mukana esimerkiksi...

- lacrits68 - 11-06-2010

kokkolanpoika Wrote:Jos niinku täysin rehellisiä ollaan, niin Suomessa kaikki LR osat järkiään tuplahintasia. Toimittajat ostavat ne isolta tukkurilta tosi halvalla, ja hinnassa on varmaan 4x liikaa. Kuten erästapuas lähiaikana, ei minulle vaan isälleni.. Hinta tipahti oikealla ostohetkellä 4kertaisesti, ja vieläpä suomessa.. Big Grin Myyjä tuskin teki tappiota kun itse ehotti hintaa..
Itse olen sen päättänyt että pakolliset/kiirreelliset osat otan suomesta, muut tilaan saarelta.. Joskus jopa pelkän tiivisteen tilaaminen Briteistä on käynnyt mielessä ihan periaate syistä.. Ja se saakutin ALV nousee vielä sen 1% yksikön..

moi!

sitten osa ottaa nokkiinsa kun asiasta huomauttaa.....! Selitystä tulee että "tarviihan meidänkin elää...!" yms!

No onneksi on valinnan vapaus! Osat rupeaa maksamaan ihan oikeasti kun jotakin hajoaa takuun aikana==> aika moinen postirumba tai jos kämmennyksissään tilaa jotakin väärin! :lol: nimimerkillä "kokemusta on"! :lol:

//Janne

- Mikki3011 - 12-06-2010

Onhan tälläkin kolikolla kääntöpuoli...

Etsikääpäs nettitarjoajilta (esim. Motonet) osia autoihinne. Eipä ole enään varastoissa / listoilla, kun tavaraa EI kulje/liiku. Eli itse tapamme ko. toiminnalla tuon mahdollisuuden saada NOPEASTI tavaraa, jos kiire sattuu syntymään tarvikkeiden kanssa.

Ja sitten kun haet osaa "marmoritiskiltä", niin onkin sielläkin tilaustavaraa "jostakin kumman syystä"????

Tietysti on sitten olemassa nämä tunnetut kotimaiset toimittajat, mutta heilläkin varaosavarastot ovat kuitenkin "rajalliset"...

- T€€MU - 29-06-2010

Roope Wrote:Tilaako joku ns. normihuolto tavaratkin Saarelta tai muualta ulkomailta?

Siis jos asentaa/tekee itse tai käyttää jonkin/jonkun palveluita..

On tullu otettua jonkuverran esim. emännän discoon, printtasin jotain manuskojakin mukaan kun vei paikalliseen korjaamoon. eivät laittaneet
pahakseen, olisivat kuitenki joutuneet metsästää pitkin kyliä suodattimia jne..
toisellakertaa olivat toisessa paikassa "yllättyneet" kujn laitoin automaatin öljytkin mukaan Big Grin Korjaamot ottavat takaisin noissa öljyjen hinnoissa aika hyvin katetta. atf korjaamolla 11€ litra Confusedhock:

Omaan defeen pidän käteisvarastoa melkein kaikesta perusosasta, ja tulee usein tilattua filsuja ym. vaikkei juuri tarve olisikaan.
Moottorikohtaiset filsukitit ovat kuitenki aika edukkaita saarelta.

Ite tulee tehtyä defeen kaikki, discoa ei jaksa alkaa monasti koplaamaan,
emäntäki huomannu että pääsee helpommalla kun vie sen ite huoltoon :lol:

- Raato - 30-07-2010

Kyllä kiireelliset osatkin voi näköjään Englannista tilata. Keskiviikkona tilasin puhelimella jousituksen kompura klo 16 aikoihin, maksoin luottokortilla. Tänään klo 12 aikoihin tuotiin ovelle ja alkuperäinen osa. Hinta pienempi kuin Suomesta ja toimitusaikakin voi olla jopa nopeampi...

- lacrits68 - 30-07-2010

Raato Wrote:Hinta pienempi kuin Suomesta ja toimitusaikakin voi olla jopa nopeampi...

Näin se palvelu pelaa! Tilasin itse 2s discoon uudet pussit http://www.arnottindustries.com/

Laitoin sähköpostia maanantai iltana 18 maissa....alta TUNNIN tuli vastaus, tilaus vetämään, 15min uusi posti että kortin numero, soitto YSTÄVÄLLISELLE Lisa Arnotille, paketti kotona ovella odottamassa keskiviikkona! eli alta 2 työpäivää!

Hintakin oli 300 taalaa rahteineen silloisella kurssilla 2400sek/240€ 2 pussista! ( tullia ja alvia 600kr) Täällä oli hinta se 2200kr/220€/per KAPPALE ( dunlopin pussit) eli sama paketti Ruotsista ostettuna oli 4600kr! Toimitus aika 10pv!

että sellaista!

//Janne

- solihull - 30-07-2010

Tervehdys!
Sieltä ostetaan, mistä halvimmalla saadaan - on eräänkin kauppiaan slogan.

Kyllähän se tilaaminen kannattaa. Tosin täytyy sanoa, että väärää tavaraa tulee välillä, joko omasta tai toimittajan syystä ja toinen miinus on laatu. Kyllä englannnissa on niin monenlaista pajaa jotka tekee osia, että joskus tavaran laatu on aika p....aa. Pääosa on toki ihan kelpoa.

TT

- lacrits68 - 30-07-2010

moi!

Esim http://www.lrseries.com/shop/product/listing/10642/2989/1/RTC3458-PROPSHAFT-UJ-ASSY.html?limit=0

voi valita "genuinen" tai esim "hardy spicerin" samalla firmalla on joitakin osia " genuine", "OEM" tai "britpart, Bearmach ymym"

Siinä saat sitten ite valita laadun! Kätevää!
Olen itse tilannut monasti ko puljusta ja hyvin on businekset pelittänyt!

//Janne

- Raato - 31-07-2010

solihull Wrote:Tervehdys!
Sieltä ostetaan, mistä halvimmalla saadaan - on eräänkin kauppiaan slogan.

Kyllähän se tilaaminen kannattaa. Tosin täytyy sanoa, että väärää tavaraa tulee välillä, joko omasta tai toimittajan syystä ja toinen miinus on laatu. Kyllä englannnissa on niin monenlaista pajaa jotka tekee osia, että joskus tavaran laatu on aika p....aa. Pääosa on toki ihan kelpoa.

TT

FamousFour olen tilannut, aina alkuperäisosia eikä väärää ole vielä tullut ja hinta aivan eriplaneetalta. Olen tilannut myös perushuolto-osia, lähi korjaamo tekee huollot. Jos paikallinen merkkiliike hinnoittelisi tuotteet järkevästi ostaisin sieltä. Hinnat on vaan kaksinkertaiset tai jopa suuremmat. Toimituskulut Englannista ovat kuulemma niin suuret ja varastokuluja eivät kehu juuri veloittavansa. Kate taitaa olla hyvin kohdallaan vaikka ihan juuri omansa pois saavat.

Näin Oulussa...

- solihull - 31-07-2010

Tervehdys!
Mutta ainakaan ihan perustavaraa, kuten käyttöhihnat, jarrupalat, suodattimet ym. löytyy melko hyvin hyvistä varaosaliikkeistäkin eikä hinnassa ole juuri mitään eroa kunhan ei ala merkkiliikkestä hakemaan. Jopa raidetangon nupit ym. pikkusälän voi saada paikallisesta kivuttomiten.

Mutta heti jos puhutaan vaikka jarrulevystä, iskareista ja erikoisemmista osista jne. niin ehdottomasti tilaamaan ulkomailta. Tosin hätätilassa tuplahinta menee vielä siedettävälle tasolle jos on kotimaasta kiireesti saatavana (esim. murros...). Mutta niin paljon on sitä tavaraa, joka on Briteistä ihan ehdotonta hankittavaa.

TT

- rejouni - 07-10-2010

Kokemukseni mukaan Paddock ja Famous Four vastaavat ripeästi viesteihin ja lähettävät sovitusti tavaran ja viikossa tavara saapuu kotiin.

- -NewJuhani- - 07-10-2010

oilywadder Wrote:Paypalilla oli nyt kumminkin maksu.

Kun maksaa Paypallilla niin myyjän ei pitäis nähdä maksajan pankki/kortti tietoja ollenkaan.

https://www.paypal.com/fi/cgi-bin/webscr?cmd=p/auc/new_ebay_buyer_intro-outside&nav=1.0.0
"Pay securely for your online purchases
Shop securely at eBay and thousands of online stores. When you pay with PayPal, we don’t expose your financial information to the merchant."

- SuffixA - 07-10-2010

PayPalista hyviä kokemuksia mulla Big Grin .

- Ellunkana - 08-10-2010

Kaksi kertaa luottokorttitiedot hämärämiehille menettäneenä makselen nykyään ainoastaan Paypalilla tai verkkopankkimaksulla. Nää on pelittäneet aina hyvin.

- Velar - 08-10-2010

Saahan näitä osia Suomestakin, niin ei tarvi korttiensa puolesta pelätä. Lisäksi toimitus on kotimaassa nopeampaa ainakin yhdellä Lietolaisella alanliikkeellä.