![]() |
|
paluumuutosta? - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Autot ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=4) +--- Forum: Yleistä keskustelua (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=17) +--- Thread: paluumuutosta? (/showthread.php?tid=978) |
paluumuutosta? - lacrits68 - 16-03-2010 moi! kun nuita LR tuotteiden hintoja katseleen niin kun "paluumuutoksi menee" niin kannattai melkein tuoda kummanki 2s disco tuontiautona! On meinaan hinnat senverta kovat Suomen puolella! Voisi jopa ottaa "tilauksia" vastaan! ![]() onkos kellään tietoa miten kauan auto pitää olla Suomessa ennen kun sen voi myydä? --Janne-- Re: paluumuutosta? - kesämies - 16-03-2010 lacrits68 Wrote:onkos kellään tietoa miten kauan auto pitää olla Suomessa ennen kun sen voi myydä? Tietoa tai ei. Muistikuva on että joskus kauan sitten aika oli 2 vuotta. Sitä en tiedä että onko tuosta muuttunut. - Ramiv - 16-03-2010 Oltava omistuksessa vähintään kolme vuotta, josta kuitenkin vähintään yhden vuoden ajan Suomessa. Ja yksi ajoneuvo per henkilö.. - lacrits68 - 16-03-2010 Ramiv Wrote:Oltava omistuksessa vähintään kolme vuotta, josta kuitenkin vähintään yhden vuoden ajan Suomessa. eli 2v Ruåttissa ja 1 vuosi Suomessa ja sitten myyntiin? --Janne-- - Ramiv - 16-03-2010 lacrits68 Wrote:eli 2v Ruåttissa ja 1 vuosi Suomessa ja sitten myyntiin? Näin on. Huomioitava että sen 1v aikana autolla EI SAA AJAA KUIN OMISTAJA JA PERHEENJÄSENET, muuten menee verolle!. Jos omistaja on kyydissä silloin toki voi ajaa joku muukin innokas. :roll: - lacrits68 - 16-03-2010 moI! tarvii varmaan ruveta kattelemaan mitä täältä kannattaa tuoda "maximoida" hyöty! Vois ainaskin 1 koslan myydä..! :roll: --Janne-- - JariJ - 16-03-2010 Täh ! Ymmärsinkö oikein, oletkos tulossa takaisin lama Finlandiaan ? - lacrits68 - 16-03-2010 moI! ei sitä ikää tiiä! jos vaikka olis töitä tiedossa! Jotenkin kyllästynyt näitten svedujen toilailuihin! ![]() kai sitä nyt suomestakin töitä löytyy! Rupeen vaikka siivoojaksi, jakamaan lehtiä, mitävään...kunnes löytyy jotakin muuta järkevää! Eukolle nyt luulis löytyvän helpommin hommia...! sitäpaitti kaikki "hauska harraste toiminta" olis näin lähempänä!
- JariJ - 16-03-2010 Harkitse ajankohta tarkkaan tai varmista että työpaikka löytyy. Täällä on jo 250 000 - 300 000 ihmistä vailla hommia.Ja ahtaajat lakossa. - markku - 17-03-2010 Kyllä toi 2v ja 1 v omistuspolitiikka tekee hommasta taloudellisessa mielessä todennäköisesti aika kannattamatonta. Kyllähän 3 vuodessa hinta putoaa niin paljon, että pitää olla hyvä kauppamies tienatakseen muuta kuin iloista mieltä.
- Angelo - 17-03-2010 Kyllä työtä tekevälle löytyy. Tuossakin on yksi paikka. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=69936&highlight=Ty%F6paikka :wink: :wink: :wink: - maddis - 17-03-2010 Angelo Wrote:Kyllä työtä tekevälle löytyy. Tuossakin on yksi paikka.Tää on kyllä taas niin off-topic (muttei off-road!) mutta menkööt. Itsekin katselin ko. paikkaa, mutta jos toisten autoja korjaa niin tarttis osatakkin jotain. Omaa autoa voi rassata, vaikkei mitään osaiskaan. Tai ainakaan mä en viitsis muiden autoja koettaa korjata jos en tunne osaavani asiaa.
- lacrits68 - 17-03-2010 maddis Wrote:Tai ainakaan mä en viitsis muiden autoja koettaa korjata jos en tunne osaavani asiaa. ei kai sitä ttarvis tänner kirjoitella jos osais...! :oops: mutta tekevälle sattuu ja yrittänyttä ei laiteta! Uskon kuiteskin että kaikki 300 000 työtöntä eivät aktiivisesti etsi työtä...ja työtä on jos viittii tehdä! - maddis - 17-03-2010 lacrits68 Wrote:Meinasin sitä, että kun ei ole minkäänlaista koulutusta asiasta ja muutenkin hyvin vähän kokemusta niin en haluaisi alkaa asiakkaiden autoja korjaamaan. Omaa autoon ei ole niin just väliksi vaikka ei kaikki mene ihan taiteen sääntöjen mukaisesti.maddis Wrote:Tai ainakaan mä en viitsis muiden autoja koettaa korjata jos en tunne osaavani asiaa. ![]() Tietysti vahinkoja sattuu osaavallekin, mutta se onkin eri asia. Ja tuosta olen samaamieltä että ne 300 000 työtöntä eivät kaikki hae aktiivisesti hommia varsinkin, kun ulkomailta tuodaan työvoimaa tekemään töitä! - arska - 17-03-2010 lacrits68 Wrote:moI! Ei muuta kuin mollin sivuja kattelemaan. Siellon monenlaista paikkaa varmaan tarjolla .. Jos vaikka sattuu olemaan elintarvikealan kokemusta niin tuossa aika lähellä on maan suurin makkaratehdas :wink: - lacrits68 - 17-03-2010 arska Wrote:Jos vaikka sattuu olemaan elintarvikealan kokemusta niin tuossa aika lähellä on maan suurin makkaratehdas :wink: alan inssihän sitä ollaan mutta vaa eri raaka-aine (maito)....! - Allu - 17-03-2010 Ramiv Wrote:Ja yksi ajoneuvo per henkilö.. Koskeeko kaiken ikäisiä perheenjäseniä, jos ollut kyseisen ihmisen nimillä sen 2v ? - SuffixA - 17-03-2010 Mun mielestä se oli niin, että ajoneuvon piti olla ao. henkilön käytössä siinä lähtömaassa. Noin oli jo 90-luvulla, kun itse toin muuttotavaraa Saksasta. - Allu - 17-03-2010 Niin ja tais ainakin ennen olla, että rahat autoon tartti tienata ulkomailla normaali asumis ym. kulujen päälle. - tähti - 17-03-2010 kyl mä ainaki löysin töitä ennenkun edes kortistoon kerkesin,tosin täälä eteläsuomessa hommia enenpi ku ylhäälä.parhaiten hommia tuntui löytyvän tuttujen kautta,mutta muutamasta mollin kautta haetusta työpaikasta myös tuli haastatteluun kutsu. |