Mua on ruvennut ihmetyttämään tämä palstan ihan yleinen turha, lapsellinen kakan jauhanta, en nyt viitsi mainita esimerkkejä ettei kukaan vedä hernettä sieraimeen.. Mutta itse olisin ymmärtänyt että tämä olisi enemmän autoaiheinen sivusto kuin semmonen turha jauhanta kuten esim: suomi24.fi keskustelut yms, joissa asiat karkaa käsistä..
Onko ihmisillä nykyään niin tylsä elämä että?
Vai onko periaatteet vain muuttuneet. Ja en itse ole pysynyt niiden mukana.
Ihmetyttää vaan hiukka että miten jokku vihtii.. Saa hiukan Pellemäisen käsityksen joskus toisesta.
Olihan tämäkin hiukka turhaa avautumista, mut ihmettelin vaan kovasti..
Koska olen puhunut asiasta ihan Rover ystävien/harrastajien/osien myyjien kanssa..
Pari kaveria voisi sanoa että nimimerkillä entinen rover ystävä juuri tämän takia, vaikka rooverilla vielä ajavatkin, mutta palstaa ei viitsi enään lukea tämän takia.. :lol:
No mitä mää nyt taas oon sanonu?

hock:
Aika salaperäinen kommentti.

Jokainen varmaan valitsee ja lukee ne jutut ja topicit mitkä kiinostaa?
Olisi varmaan aika hiljaista palstalla,jos ainoa keskustelun aihe olisi Roverin V8:n viritys?
No täällä on välillä ruvennu jutut tyyliin olemaan että pyyhitkö vai pesetkö pers..ereijän kun olet käynyt täysistunnolla vessassa..
Ihan niinku se minusta ei kuuluisi autopalstalle.. Tai sit oon vaan jäännyt jälkeen nykymuodista.. :roll:
Jotenkin itse on ruvennut tuntumaan myös että kiinnostus näitä foorumeita kohtaan on myös loppumassa, kuten parilla muulla nimeltä mainitsemattomalta asiantuntevalta kaverilla.
Offipalsta on ajat sitten jäännyt unholaan minun osaltakin, ei sinne niinkun voi mennä..

hock:
Osin samaa mieltä kokkolanpojan kanssa. Tuntuu tosiaan jotta osa topiceista on hieman sakeita, mutta eipä tuo ole kauheasti haitannu
Jokainen lukekoon ja kirjotelkoon mitä tykkää.
Enemmän täällä on kuitenkin asiaa ja sen takia hieno palsta :!:
Itse pyörin monellakin autoihin ja koneisiin liittyvillä foorumeilla ja ei sekään ole kiinostavaa,jos palstalla kirjoitetaan viikossa pari-kolme vastausta topicceihin.
Kaikki kirjoittelu,oli se sitten vaikka p**kan jauhamista,on aktiviteettia palstalla ja kertoo sen olemassaolosta.
Offipalstaa olen vuosien saatossa oppinut seuraamaan määrätynlainen "suodatus" päällä,ja en ota herneitä nenään kirjoituksista jotka ei ole aina oman mielen/ajatusmaailman mukaisia.
Muuten täytyy nostaa hattua sille,miten aktiiviseksi foorumiksi Offipalsta on kivunnut.Se on kerännyt alleen paljon maasturiharrastajia merkistä riippumatta,ja on silti pysynyt selkeänä ja ei ole lähtenyt liikaa rönsyilemään.
Onkohan kukaan koskaan vertaillut eri foorumeiden aktiivisuutta ja kävijämääriä,esimerkiksi vertailuna Offipalsta-Overdrive?
Edittiä,aivan pakko kommentoida:
Huomaatko muuten "kokkolanpoika" miten helppoa on aloittaa taas yksi p**kan jauhamistopicci,josta ei ole taaskaan hyötyä kellekkään?

Juu kaikilla palstoilla omat ongelmat ja rönsyilyt.
Tännekin voisi muuta keskustelua osion muuttaa siten kuin chitchät, tai
siten että kaikki jutut poistuu 60pv vanhoina bittiavaruuteen
Pelkästään offroadista puhuttaessa on offipalsta kuitenkin se ykkönen mun mielestä, sen lisäksi tulee luettua täältä paljon ja kyseltyä.
Ihan tietysti koska ajelee lantikalla, mutta yllättävän sulassa sovussa on offipalstalla merkistä riippumatta menty. Se on se oma "filtteri" jokaisen päässä kun kannattaa pitää kunnossa kun tuolla foorumeilla liikkuu.
Ja tietenkin se miten itse esiintyy juttuineen, äkkiä tunnistaa ne jotka provoaa jne..
Jäitä hattuun ja asiaa tilalle pilke silmäkulmassa tottakai!
Toisinaan noita ns. huuhaa-juttuja on mielenkiintoista lukea.
T.Hilter Wrote:Toisinaan noita ns. huuhaa-juttuja on mielenkiintoista lukea.
Ilman huuhaata menee palsta helposti niin tiukkapiposeksi kuivan asian vääntämiseksi, ettei kukaan jaksa juttuja lukea. Kevennykset sallittakoon, tällä palstalla on kuitenkin monta osiota eri jutuille.
Joo, mulla on se käsitys, että suomalaiset puhuvat (yleensä) mieluusti harvoin ja vain asiaa silloin kun puhuvat. Tämä käsitys on muuten yleisesti maailmalla eikä se ole aivan väärä :!: . Olemme tunnettuja siitä :!: . Hiljentykäämme...

. Tässä on muuten alueellisia eroja, ja sille ei voi mitään. Itse kun paljonkin liikuskelen eri puolilla Suomea olen havainnut melkoisia eroja kansanluonteessa, jos nyt vertaa vaikka pääkaupunkiseutua, länsirannikkoa, itäpuolta tai sitten pohjoisen asujia. Erot heijastuvat selkeästi myös tänne palstalle. Nyt sen huomaa :wink: .
Sain tossa pari e-mailia kun avauduin, nimeltä mainitsemattomat henkilötkin olivat samaa mieltä kanssani että foorumin taso olisi hiukan laskussa.
Täällä puhutaan jotain ihan perusjuttujakin korjauspuolella, joiden pitäs olla ihan perusmaallikon hallussa.
Sitten myynti/osto palstalle pannaan ilmotuksia ilman numeroa, paikkakuntaa, tai toivottua yhteydenotto tapaa..
Olisin kanssa sitä mieltä että yksi chitchät palsta olisi semmoinen johon laitetaan vaan tommoset sittisontiaisen kakkapalleron pyöritysjutut, jotka ressataan vaikka 60pv kuluessa. Onhan niitäkin joskus mukava lueskella, mutta jotku menevät hiukan yli hilseen.
Eihän tässä kukaan ole tosikko, Ymmärrän vallan mainiosti kakkahuumorinkin.
Vaan harmittaa se kun olen puhunut lähes 10kaverin kanssa palstan tason laskusta, ja siitä että he eivät viitsi enään kirjotella tänne vaikka päteviä kavereita ovatkin.. Yritän vaan pitää rover harrastajia ryhmässä, en vaipuvan synkkyyteen/tojota palstalle.. :lol:
kokkolanpoika Wrote:korjauspuolella, joiden pitäs olla ihan perusmaallikon hallussa.
moi!
Itseni tunnen joskus ko "asteelle"....se nyt vain on sillälailla ettei sitä kaikki ole hallussa edes "perusasiat" ja mielestäni parempi kysyä jos on epävarma..!
Itellä on nuo ruuvvaus hommat ollut asteella vaihdan talvirenklaat ja EHKÄ jarrupalat!
Kyselemallä on oppinut ja oppii...!
Älkää nyt kukaan ottako itteenne mutta ruuvvaus-rookie osio olis hyvä olla olemassa!
provokaatio: mites sen tason "Mittaa"?
--Janne--
kokkolanpoika Wrote:Täällä puhutaan jotain ihan perusjuttujakin korjauspuolella, joiden pitäs olla ihan perusmaallikon hallussa.
Minä ainakin aion jatkossakin kysellä tyhmiäkin, vaikka se jotakuta harmittaisikin. Olen jo sen verran vanha, että maailmani ei sorru siitä, vaikka joku pitäisi minua hieman yksinkertaisena, kun noinkin simppeliä asiaa kysyn. Ja toisaalta en halua sitten kuolinvuoteella harmitella, että hitto kun en tuotakaan kehdannut kysyä.
Minä kehoitan kyllä "niitä viisaampia" laskeutumaan alas norsunluutornistaan ja auttamaan myös meitä "vähempiosaisia". Ei sillä Rover Ystävien sisäinen henki parane, että kokoonnutaan kuppikuntiin, jossa fiksummat tietävät jo kaiken, mutteivät jaa tietoaan.
kokkolanpoika Wrote:Olisin kanssa sitä mieltä että yksi chitchät palsta olisi semmoinen johon laitetaan vaan tommoset sittisontiaisen kakkapalleron pyöritysjutut, jotka ressataan vaikka 60pv kuluessa. Onhan niitäkin joskus mukava lueskella, mutta jotku menevät hiukan yli hilseen.
*
Kannatan ehdottomasti :!: . Ammattilaiset tarvitsevat ammattilaisten palstan :!: . Takuuvarmasti turhauttaa lukea täällä jotain typeriä perusjuttuja. Tosin onhan meillä Suomessa nyt jo toinenkin Rover-palsta

. Olisiko siitä apua :?: . Suurin osa täälläkin on offiporukkaa, ja heille löytyy jo oma asiantuntijapalsta. Joku olisi kuitenkin hyvä olla myös niille, jotka ajavat muilla autoilla. Voihan niitä palstoja perustella lisääkin...

. Jokainen voi sitten valita oman tasonsa mukaan missä liikkuu.
"Pitäisi varata uusi aika dynoon orkkis imusarjan kera. Nyt saa soppaa, 3l minuutissa.. Piisaako?
AFR @ full throttle 12:1"
Jos palstan jutut olisi tekniseltä vaativuudeltaan tuollaista tasoa,niin voisi olla aika hiljaista meidän tyhmien osallistuminen keskusteluun.
Tekniikkaa hallitsevat "yli-ihmiset" voi minun puolesta perustaa vaikka oman foorumin,jossa saavat keskustella itseään kiinostavista teknisistä hienouksista ihan keskenään.
Minulle sopii hyvin tämänhetkinen Rover foorumin taso,mutta minä taidankin kuulua juuri niihin tyhmiin jotka kyselee omituisia?
Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan, on vain tyhmiä vastauksia.
Hyvinhän tää palsta on toiminut kaikkineen.
kokkolanpoika Wrote:Täällä puhutaan jotain ihan perusjuttujakin korjauspuolella, joiden pitäs olla ihan perusmaallikon hallussa.
Itse en kolme vuotta sitten tiennyt Land Rovereista mitään.
Nyt jo paljon. Kiitos tämän palstan.
Tämän päivän perusmaallikko ei osaa vaihtaa edes lamppua autoon!
Toiset ei edes halua oppia vaihtamaan.
Ne jotka haluavat, täällä kyselevät ja saavat myös asiallisia vastauksia.
kokkolanpoika Wrote:Sitten myynti/osto palstalle pannaan ilmotuksia ilman numeroa, paikkakuntaa, tai toivottua yhteydenotto tapaa..
Tästä 100% samaa mieltä.
kokkolanpoika Wrote:Jotenkin itse on ruvennut tuntumaan myös että kiinnostus näitä foorumeita kohtaan on myös loppumassa, kuten parilla muulla nimeltä mainitsemattomalta asiantuntevalta kaverilla.
moi!
Jos "ilkeitä" ollaan niin miksi "alan yrittäjät" niitä tietojaan jakelisivat kun voivat ottaa "asikkaan" vastaa ja jopa veloittaa siitä???
Oliskos niin että palsta alkaa syödä ansioita? Ihmiset alkaa kyseenalistamaan? Kuten nyt tuo "tilata osia Englannista"?
--Janne--
Minäkin tilasin Englannista.
Täyttelin pankin korttireklamaatio kuponkia rastilla en saanut tilaamaani tavaraa.
Kun homma ratkeaa niin sitten kerron jutusta tarkemmin.
Huomaatteko. Keskustelu palstan keskustelu on kehittynyt aiheesta toiseen melkein kuin oikea keskustelu.
Näin se juttu vaan etenee, on noiden korttitilausjuttujen kanssa ollut ongelmaa riittämiin. Ei kannata hirveän isoja tilauksia edes tehdä, aina jokin puuttuu ja summa ei täsmää ja palautuksia saa odottaa...
Pienissä erissä ei putoa korkealta

T€€MU Wrote:Näin se juttu vaan etenee, on noiden korttitilausjuttujen kanssa ollut ongelmaa riittämiin. Ei kannata hirveän isoja tilauksia edes tehdä, aina jokin puuttuu ja summa ei täsmää ja palautuksia saa odottaa...
Pienissä erissä ei putoa korkealta 
Ei vielä ole tullut ongelmia ulkomailta tilatessa, kotimaasta kylläkin...
Quote:Itse en kolme vuotta sitten tiennyt Land Rovereista mitään.
Nyt jo paljon. Kiitos tämän palstan.
Samoilla linjoilla. Kohta pari vuotta palstan juttuja lueskellut ja ennen sitä en näistä vehkeistä juuri mitään tiennyt. Nyt on jo paljon tietoa ja lisää opiskellaan. Ja kyselkää vaan niitä perusjuttujakin ni pysyy tällaset perusmaallikot ringissä, itseni mukaan lukien :wink:
samaa mieltä "kilpajänön" kanssa.
Tämä sama keskustelu muuten syntyy jokaisella foorumilla, kunhan se kasvaa tarpeeksi isoksi.
Meitsi jättää aina uppoavan laivan siinä kohtaa, kun alkaa syntyä kuvaketjuja käyttäjien lapsista, koirista tms. Raaka moderointi on iloinen asia.
Jyräys Wrote:Tämä sama keskustelu muuten syntyy jokaisella foorumilla, kunhan se kasvaa tarpeeksi isoksi.
Meitsi jättää aina uppoavan laivan siinä kohtaa, kun alkaa syntyä kuvaketjuja käyttäjien lapsista, koirista tms. Raaka moderointi on iloinen asia.
:lol: :lol: Tää oli hauska ! Mutta samalla totuutta mukana, eihän meitä tällä palstalla yhdistä mikään muu kuin samanmerkkisten autojen harrastaminen.
Oheis skeidaa jauhetaan, ja se vaan on vakiojuttu joka foorumissa.
Voi kai sanoa sen olevan foorumille eräänlainen merkkipaalu :roll:
Ei ole vielä tullut mitään syytä miksi tästä foorumista luopuisin, offipalstallakin on osa fiksuista ja viisaista ilmeisesti vaihtanut harrastetta tai jättää muutenvaan kirjoittelematta. Sitten on vielä paljon harrastajia jotka ei edes kirjoittele foorumeille kiitos ennakkoasenteiden näitä kohtaan. Sääli, paljon tietotaitoa jää jakamatta.
moI!
kattokaapas vaan foorumilta mitkä "ketjut/viestit" ovat eniten luettuja ja missä "ketjuissa" on eniten vastauksia?
Videoita, sää, bongauksia, TV poimintoja, mikä soi, mitä lasissa, russia with rover.....muissa maksimissaan 50 vastausta...!
Voisiko joku kätevä ihan "hupi mielessä" laitaa TOP10/20/30 topikit näkyviin???
Seuraan itse aktiivisesti Ruåttin SLRK foorumia ja sielä on JUST sama keskustelu käynnissä! Ja YLLÄTYS, YLLÄTYS sieläkin on just nämä pa***njauhanta ketjut just ne suosituimat ja kirjoitelluimmat!
Ite voisin vetää johtopäätöksen että nämä "muuta keskustelua" ja "yleistä keskustelua" ovat olennainen osa roverfriends.fi keskustelupalstaa ja niille on "tietty tarve". Jos käyttöä ja tarvetta löytyy niin olkaamme ilosia siitä! Just nämä jutut vetää myös niitä rooveristeja joita ei ehkä offaus ja/tai tekniikka kiinnosta mutta ovat ylpeitä rover omistajia!
Monia kiinnostaa myös mitä ja miten muut ovat ongelmia ja asioita ratkoneet!
Itse luen moni foorumeja SLRK(swe), NLRK (N), tämö palsta, offipalstaa, ja muutamaa UK palstaa, joita tosin käytän ainoastaan "vianetsintään" kun ei em apua löydy!
//Janne
Sanoisinko että nuo 'tekniikka'-osiot kiinnostaa juuri silloin kun on jokin paikka rikki, mutta kyllä nämä autot on suurimman ajan käyttökunnossa jolloin enämpi mielenkiintoa kohdistuu ihan hupiosastoihin. Näin meillä. Ja naapuriin on ilmaantunut hopeinen seiskavitonen. Näin sitä tämäkin asuinalue muuttuu viihtyisämmäksi :lol:
Jokainen varmaan osaa itse lukea itseään kiinnostavat jutut...? Olis aika erikoista, jos näin isolla palstalla jokainen olisi mielestään asian tuntija. Siinä vaiheessa palstan taso olisi laskussa. Parempi kysyä, kuin väkertää epävarmuudessa. Oon itse saanut aika paljon hyviä vinkkejä muilta tyhmiltä tällä palstalla. Kokkolanpoika nyt vaan joutuu ehkä pärjäämään sen kans, että me muut ei nyt vaan olla yhtä päteviä. Mielestäni palsta ois aika kuivakka, jos olis pelkkää tekniikkaa sivut väärällään. Perusta palsta vaikka yhen Maurin kans, niin ootte sielä sitte aitoja Rover miehiä

Niinpä....
6vuotta Land Rover ja 2½vuotta Jaguar liikkeessä työnjohtajana. Ja nyt teen niita toisessa talossa mutta EN VIRALLISENA jälleenmyyjänä! Autoalalla lattian lakaisijasta korjaamopäälliköksi tehnyt hommia ensimmäiset 23vuotta, joten katson itseni korjaamoalalla olevaksi henkilöksi, jolla on ainakin "yleissivistävät" tiedot. Ja mekaanisia laitteita "ropeltanut" kuulemma 8-vuotiaasta, kun oli heti alkajaisiksi purkanut uuden pyöräni ja kiilloittanut sen heti toisena päivänä... (Isälläni kiilsi kuulemma otsasuonet...)
AUTAN AINA kun voin teknisissä ja juridisissa asioissa, mutta 100kertaa kun yrität "jankuttaa" jostakin vian korjauksesta, että tuo poistaa ko. oireen mutta ei korjaa vikaa, niin johan siellä tulee vastausta, jotta mitä huutelet, kun ei ole faktaa näyttää....
Joten ei vaan niinku jaksa! Ja sen takia sitten annan nykyään vinkkiä ainoastaan....
Ja Pulkkisen sivustoille olen jo ilmoittautunut, koska siellä puhutaan IHAN AMMATILAISTEN ASIAA ja "huutelut" jätetään omaan nojaansa (eli poistetaan). Tosin yhteentörmäyksiä ja mielipide-eroja tulee sielläkin syntymään!!! (Huomautus "kokkolanpojan" allekirjoituksesta: mistä auton moottori kehittää voimansa??? taitaapi olla tuo ilma kun ahtamalla lisää ilmaa moottorinteho nousee, vai olisiko se sittenkin tuo polttoaine???)
Täällä kuitenkin käyn päivittäin lueskelemassa mitä Rover kuskien elämään kuuluu, mutta AIKA HILJAISTA ALKAA OLEMAAN! Eli uusimmat postaukset tulee yleensä "mitä näin : mitä tein" sivuille, koska niitähän nyt päivittäin sattuukin!!!
Suurin pettymys oli itselleni, kun olin ostamassa perheeseen "kakkos"autoa, ja ideana oli hakea sellainen Saksanmaalta esim. MG TF. Kyselin millaine kapistus moinen on ja kukaan eiedes viitsinyt asiaan vastata....
Siihenkin sain vastauksen kun menin käymään Karaasissa Kimmon luona ja 10min keskustelun jälkeen, sain tarvitsemani tiedon...
EHKÄ JOSKUS ilmoitan hommasinko laitteen vai enkö???? Vai tuliko joku muu tilalle????
Modeksi olen ilmoittautunut, mutta ei kuulemma ole "tarvetta" (koulutukseltani tietoliikenne insinööri)
Ja noihin "vikalistoihin" joita Antti ylläpitää, niin olisi todella mukava kirjoittaa, koska tietoa löytyy, mutta paikkaa ei ole! Tekstiäni en viitsi kirjoittaa topic:n jonne se sitten hautautuu "unholaan" ja sittensitä sieltäei saada etsittyä, kun tietoa tarvittaisiin!!!!
Joten katsokaapas mitä tapahtuu toisilla sivuilla, kun saadaan tunnukset kuntoon! Sitten voitte arvioida mikä täällä päässä mättää tai rajoittaa!!!
Ja loppu huomautukseksi!
KETÄÄN YKSILÖÄ EN OSOITA SORMELLA ENKÄ KENENKÄÄN HENKILÖN TOIMIA ARVOSTELE. Jos tunnistat itsesi tästä kirjoituksesta, niin ilmoita joko minulle tai moderaattorille niin teksti poistetaan välittömästi! "Vaahtoamiseni" kohdistuu puhtaasti Rover Friends - keskustelupalstan rajoittamiseen ja sen toimintaan. Kerho itsessään on ERINOMAINEN ja toimiva (kunhan lähettäisivät sen jäsenmaksulapun "joskus".. NM. odottanut jo 3vuotta)