Uusi topicci kurjuuden maksimoimiseksi...!
Minä aloitan: Tänään rikoin etupuskurin, kahdet U-pultit sekä rungon. Saattaa sitäpaitsi olla että poltin kytkinlevyn ja vesipumppu taitaa oireilla... vähäsen... Ei ressiä, tekeville sattuu...!
Andy
Miten tämän onnistuit tekemään? Mitäkö ketätkö pökkäsit ja kävikö pahasti kelleen?
edit: Löytyi se Kaitsun kanto tuolta toisesta topikista. Ei siis ilmeisti mitään pahempaa vaan normaali mettäkeikka.

On niin hitaat nuo näpit.

Pahus....
Andy
Tällaista topikkia olen itsekin ajatellut tehdä joskus. Korjata kun en itse osaa mitään, mutta rikkoa siitäkin edestä.
Ei ihan tänään enkä varsinaisesti rikkonut, mutta takaluukun lukitus ei enää avaudu kaukosäätimellä (pitää avata sisältä käsin).
Vasta viime syksynä korjattiin sama vika oikeasta takasivuovesta (ja hassuinta kaikesta on se, että silloin meillä kävi vahingossa juuri tuon takaluukun lukko).
Lisäksi molemmista avaimista on rikkoutunut muovi siitä avausnapin kohdalta (eli sormi pitää työntää avaimen sisälle ja painaa nappia siitä piirilevyltä).
jyrkipie1 Wrote:Lisäksi molemmista avaimista on rikkoutunut muovi siitä avausnapin kohdalta
Ja todella tyhmää on se, ettei noita saa erikseen varaosana, vaikka vanhempaan Discoon/Freelanderiin ja P38A:han näitä saakin. Ja koko avaimessa tulee se sähköinen osakin mukana :roll:
Ahosensetä Wrote:jyrkipie1 Wrote:Lisäksi molemmista avaimista on rikkoutunut muovi siitä avausnapin kohdalta
Ja todella tyhmää on se, ettei noita saa erikseen varaosana, vaikka vanhempaan Discoon/Freelanderiin ja P38A:han näitä saakin. Ja koko avaimessa tulee se sähköinen osakin mukana :roll:
Lakkasi toinen kokonaan pelittämästä. Mitenkäs uuden avaimen hankkiminen onnistuu? Onko joku numerosarja ja pitääkö sitä jotenkin ohjelmoida tms?
Uusi avainaihio ja koodaus.
Ahosensetä Wrote:Uusi avainaihio ja koodaus.
Mitenkäs se perinteinen toiminta, eli käynnistys ja kuskin oven avaaminen sillä avaimella viime vuosituhannen tyyliin. Onnistuuko se sitten? Ja pitääkö olla testeri?
Käykö teilläkin niin, että Discon2 muovisen "puskurin" päälle kertyy jäätä? No minä sitä raapalla poistamaan ja samalla tönäisin vänkärin puolen umpion pois paikaltaan. Ei se tiukassa ollut.
Minkälainen systeemi siinä on? Saisinko sen jotenkin paikalleen vedettyä purkamatta puolta autoa pihalla näpit jäässä?
Pikku lenkki umpihankiajelua ja takapään veto loppui pieneen nousuun.
Ensin epäilys että nyt meni ensimmäinen Rover vetoakseli minun historiassani,mutta tarkempi tarkastelu paljasti perän ristitapin pettäneen.
Noo,tuleepahan nyt laitettua paikoilleen se ARB:n lukko,joka on odottanut varaosa-auton alla jo pari vuotta.
Nätti auringonlasku kyllä "lohdutti"
![[Image: _img900.jpg]](http://racingrabbit.galleria.fi/kuvat/P%E4tk%E4+90/IMG_0109.JPG/_img900.jpg)
"Se oli jo rikki kun tulin paikalle"
Talbotin Hevac lienee kehittänyt toisen "oikean" vian minun aikanani, shekkivihko rupesi raottumaan ruudussa ja kuskin puolelle ei tule ihan niin kuumaa ilmoo kuin yleensä. Jokohan sitä joutuu laittelemaan säätömoottoreita... Tähän asti on selvitty aika vähillä huolilla sisäkierron läppämoottorin tinauksen lisäksi.
Ensin kyllä uhkailen sitä ja lueskelen näkyvästi joko VW tai BMW tai ABBA esitteitä... Eiköhän se sillä tokene.

andlover Wrote:Racingrabbit Wrote:Pikku lenkki umpihankiajelua ja veto loppui pieneen nousuun.
Ensin epäilys että nyt meni ensimmäinen Rover vetoakseli minun historiassani,mutta tarkempi tarkastelu paljasti perän ristitapin pettäneen.
Noo,tuleepahan nyt laitettua paikoilleen se ARB:n lukko,joka on odottanut varaosa-auton alla jo pari vuotta. 
.... Ota samalla se kone.... :-)
Se toinen kone on ollut irrallaan kuormalavalla jo vuoden päivät

Ja pätkän konetta tarvitaan vielä pääsiäisajeluilla.
Matkalla kotiin PK-seudun kahvittelusta pelkäsin että jokin antautuu autosta kun värinää oli niin tautisesti. Päästyäni kotiin asti tunnustelin takakardaania ja takimmaisessa ristikossa melkein sentin klappi, just sen verran mitä vastakkaiset tapit ylipäätään voi kupeissaan liikkua kun neulat ovat hävinneet...

hock: Työnsinhän minä sinne rasvaa viime maanantaina mutta tais olla liian myöhään, enkä kiireessäni silloin tuntenut minkäänsorttista väljyyttä... :oops:
Hehe, olisi voinut räjähtää Kehä III'lla tai Lahden moottoritiellä... :roll:
Andy
L-Andy Wrote:Matkalla kotiin PK-seudun kahvittelusta pelkäsin että jokin antautuu autosta kun värinää oli niin tautisesti. Päästyäni kotiin asti tunnustelin takakardaania ja takimmaisessa ristikossa melkein sentin klappi, just sen verran mitä vastakkaiset tapit ylipäätään voi kupeissaan liikkua kun neulat ovat hävinneet...
hock: Työnsinhän minä sinne rasvaa viime maanantaina mutta tais olla liian myöhään, enkä kiireessäni silloin tuntenut minkäänsorttista väljyyttä... :oops:
Hehe, olisi voinut räjähtää Kehä III'lla tai Lahden moottoritiellä... :roll:
Andy
No perhana, kaikkea sitä....hyvä et pääsit kotiin asti.
Kytkimen haarukka sanoi sopimuksen irti, sen jälkeen ajettiin Rabbit Ranchin ajoihin ja takaisin "puoliautomaatilla", arvottiin seuraava pykälä mikä sattui välikaasulla menemään sisään.....offailut jäi kylläkin ajamatta.
Serieksestä ei mennyt pääsiäisajoissa kun snorkkelin muovihitsisauma. Teippasin Kaitsun mustalla ilmastointiteipillä, mikä tietysti oli tyhmää! Hopeanvärinen teippi muistuttaisi mua paremmin siitä että asialle pitäisi tehdä jotain. Jäänee sellaiseksi ainakin vuodeksi... :roll:
Andy
Laturista alkaa savut karata. Mikäs 100-120A laturi tähän defeen nyt käy heittämällä?
Oliko Disco1:n AMR4247G ?
Ota seuraava numero --- AMR4248 , G,llä tai ilman ( G = Denso ? ),
muuten ehkä joku halvempi "tuntematon sotilas" , esimerkiksi LR Series
myy alle 80 £ ,se on oikeastaan Disco 300Tdin 100Amp laturi mutta
passaa suoraan Defenderiin .
Paddockilla on pikkasen väärä tietoa kun ne myy AMR4247 , mutta se
sopii vain V8 Defenderiin , tuli sieltä tilattu sellainen , ja nytt se menee
joskus kinni L- andyn vinkkelikonediscoon !!
Kiitos Svante. Tästä joskus jo juteltiin mutta unohdin jo mikä versio se piti olla.
Rikoin 7- paikkaisen Defenderin keskipenkkirivin ja jäljelle jäi vain 4 istuinpaikkaa :oops: :lol:
Tilalle tuli tosin työkaluille, haiseville bensakanistereille yms suljettua tilaa lisää ja Koirille myös lisää oleskelutilaa. Lisää tuolta Projektit osiosta...

Taustapeli jäi kätee ku säädin sitä. Millähä sen liimais takasi? Nii,ja monttuu ajaessa rupee eturenkaat vatkaa helkutisti, vatkaus loppuu vasta ku melkee pysäyttää auton..
Nyt alkoi selviämään minulle Rover akseleiden heikoin paikka

Tänään meni pätkädefestä edestä tasauspyörästön ristitappi poikki.
Jotenkin samanmoinen jälki kuin Pääsiäisrangen etuperässä
![[Image: _img900.jpg]](http://racingrabbit.galleria.fi/kuvat/Rangen+hitsausprojekti/IMG_0172.JPG/_img900.jpg)
Racingrabbit Wrote:Tänään meni pätkädefestä edestä tasauspyörästön ristitappi poikki.
Millaisessa tilanteessa toi posahti? Oliko toi 10 vai 24 spline perä?
Kaitsu Wrote:Racingrabbit Wrote:Tänään meni pätkädefestä edestä tasauspyörästön ristitappi poikki.
Millaisessa tilanteessa toi posahti? Oliko toi 10 vai 24 spline perä?
Omissa nurkissa hyppyytin kallioportaaseen pienellä vauhdilla.
Ihan 10-urainen normi tasauspyörästö.Tilalle menee nyt 10-urainen ARB:n lukkomurikka.
![[Image: _bigthumb.jpg]](http://baxxter.kuvat.fi/kuvat/Offroad/WP_000845.jpg/_bigthumb.jpg)
Rangen 3-pulttinen simpukka