Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Roveristien ikähaitaria
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Liityinpä tuonne irc kanavalle ja tuli tässä mieleen mikä mahtaa olla roveristien ikärakenne. Laittakaa tähän toki minkä ikäluokan ihmisiä olette ja kauanko on rooveria ollut talossa?

Itse olen 21 vuotias ja rooveri on reilun vuodenpäivät ollut.
Joopajoo..ikää 39 täynnä ja Rankkuja ollu vuodesta -93..Väliin mahtuu 4 vuotta ilman Rangea mutta oli Brittivaunu silti(Jaguar).Sittemmin palattu ruotuun ja ahnehdittu vielä harrastepeliksi P6:nen Confusedhock:

T:Jukkis
RR92 Westminster 4.6
-73 Rover P6 3500Si
Ikää pamahtaa mittariin tänä vuonna tasan 50 v., Range harrastus alkoi n. kolme vuotta sitten ja 75 :n on majaillut talossa v. 2003 lähtien.
Ikää kutakuinkin tasan kolmen- ja neljänkympin väissä. Olen näistä Rooverin eri kötöstyksistä haaveillut jo ipanasta saakka, mutta vasta -04 rohkaistuin ja hankin Rangen (metsäköyttöön) ja sittemmin -07 Series III:n käyttikseksi.

Olen siis nuori sekä iältäni, että harrastusvuosiltani 8)
Nyt 47 v, loppukuusta mittariin tulee yksi lisää. Parin vuoden päästä on tiedossa vähän toisenlaiset 50 v juhlat, paikka on jo varattu Smile

Autot:
  • RRC -80 3D V8 1992->
    RRC -90 5D 3.9V8 1994->
    Disco S1 -93 200Tdi 2000->
    Disco S1 -95 300Tdi 2003->
Yhtään Lantikkaa en vielä ole myynyt Smile
Lisäksi Marja (19 v) osti vuosi sitten Disco -90 200Tdi:n.
Tänään ikähaitari näyttää 31v + 1kk

Series on eka oma auto. Sillä ajettu muutama vuosi nyt sitten.
Ilmeisesti ahosensedän jälkikasvu on vielä nuorempaa kuin minä, joten en sentään nuorimmainen harrastaja ole vai onko kyseessä harrastus vaiko pakon sanelema käytäntö? Smile
38 tuli lasiin. Olen omistanut kaiken kaikkiaan 4 autoa joista yksi on tullut myytyä, jotenka 3 autoa on vielä tallella ja tottakai kaikissa V8. Ja tuorein on tuo Defe.
blenheim Wrote:Ilmeisesti ahosensedän jälkikasvu on vielä nuorempaa kuin minä, joten en sentään nuorimmainen harrastaja ole vai onko kyseessä harrastus vaiko pakon sanelema käytäntö? Smile
No joo, Juho on nyt 14, Kaisa 17 ja Marjalla on ollut korttikin jo yli vuoden. Heti kun jalat ovat ulottuneet polkimille kaikki ovat saaneet ajaa maastossa. Juho oli tähän aikaan 11. Vähän joutuu vielä kurottelemaan Smile

[Image: Turajarvi_2.jpg]

Tässä suditellaan vuotta vanhempana Smile
Lopulta toikin meni ajamalla ylos kun hiukan otti vauhtia.

[Image: Sany0999.jpg]

Kaikki ovat kyllä ajaneet, Kaisa varmaan vähiten.

T, Antti
-Kaikkihan alko siitä kun isä joskus -77 vaihto sähkökitaralla Austin A30 peltisen polkuauton joka mun 5Vee piti purkaa ja koota sekä offata lommoille :lol:

Myöhemmin n.-93 vaihdoin ekan Lantikan valtterilla SIIA 109 joka on vieläkin tallella, siitä se ajatus sitte lähti.. tosin Jeeppiä mä olin aii-ina halunnu ja en vielä saanu joten..

Niin se ikä... enk mää just täyttäny (taas) 20 vee... 8) :lol:
(vai onko se seuraava huolto 37)
Moro !
Mää ooj jo viiskytkolme, eikä tua mu Rankkeni om mikkää harrastusauto, vaa iha tavallist arkiajjoo varte. Ollu pari-kolme vuatta ny. Mää e oo koskaa harrastanu mittää Roovereit, auto ko auto, hällä vällii ku vaa pääsee kulkee. Mul maastoauto o sitä varte, et pääsee harrastuspaikoil mennee, kalastaa ja valokuvvaamaa ja muut sellasta.
Mää vähä oom muute ajatellukki, et laste kans täs o tullu juteltuu joskus ku tääl oon kirjotellu, ja ku jottai Rooveriharrastajjii joskus tual Turu puales nähnykki.
Terv. Risto
moro!

ensviikon tiistaina 39v....! Alkaa 40 kriisi jo painaa päälle! :lol:

eka rooveri haaveissa jo 1978! Eka ostettua VASTA -95 ja nyt niitä on 3...! :lol:

--Janne--
lacrits68 Wrote:moro! ensviikon tiistaina 39v....! Alkaa 40 kriisi jo painaa päälle! :lol:
Onneks olkoon ! samana päivänä 49. eikä mitään kriisiä.. alkaa jo rauhoittua Tongue

jos kaikki roveristit ei ole Teemuja , niin toinen puoli on sitten saanut alkunsa tuolla juhannuksen tienoilla Big Grin
Quote:killikoira Tänään ikähaitari näyttää 31v + 1kk
Quote:Ahosensetä Nyt 47 v, loppukuusta mittariin tulee yksi lisää
Quote:lacrits68 ensviikon tiistaina 39v....!
Quote:jomppe samana päivänä 49

Maasturi ollut 8vuotta, mutta tämä DII vasta 2007 marraskuusta.
Käyttöautoksi hommattu, kalastusta ja retkeilyä silmällä pitäen.
Safareita ajettiin jo hiekkalaatikolla....
Tein näppäränä poikana äänestyksen samasta aiheesta:
http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=1371

T, Antti
Ikää 19pv huhtikuuta 27.. :lol:

Rover maasturi ollut perheessä kun täytin 0,?v ja siitä päivästä tähän asti joku rover tuote löytynyt.
Nyt Rover sd1 82- ollut vuodesta 99- ja en luovu-
Käyttis TD5 disko 00- ollut vuodesta 07- syyskuu.. (ex 95 300tdi vuodesta 06-)
Range rover/series landy hyprid ollut vuodesta öö 97-? ja ei pysty luopumaan tostakaan.. Big Grin
Pätkä (LR S2A 88" 1965) on ollut perheessä vuodesta 1970. En ollut ees pilkkeenä silmäkulmassa. Syntymävuoteni on tuo jonkun suomalaisen artistinkin laulama 1985. Aiemmin mainitulla pätkällä kurvailinkin kortin saatuani 2003-2007, jolloin hankin käyttöauton.
Perheeseen on toki tullut lisää rovereita ajan myötä. 2005 iskä hankki Disco3:n, 2006 hankittiin isän kanssa yhteisomistukseen donna (S2A FC) ja 2008 akka (S1 1955).
Joten onhan näitä Smile
Ikää paukahtanut 42v ja loppu vuodesta pamahtaa lisää. 80 luvun loppupuolella 3kpl minejä,90 luvun alussa marina 1800 tc ja sumbeam alpine. Luulisi että vanhetessaan viisastuu, range ollut 1,5v ja defender haaveissa.
42 tulee tänä vuonna mittariin. Offia harrastanut n.24 vuotta.

Eka auto oli musta Nissan kingcap ja sitten se vaihtuu Range Roveriin. Sitten oli tauko Rovereissa kunnes taas karpänen iski ja omistin series3 88" Jonka vaihdoin HCPU:n

Sitten onkin ollut toi Land Rover Defender 90" V8.

Risto
28 vuotta nuori. Onnelinen Series3:men omistaja vuodesta 1998. Ainoa autoni edelleen...Eli käyttis,harraste,projekti,työjuhta ja mettäkone samassa. Nyt tosin on hirvittävä lantikkakuume, mutta taitaa vaimon tuleva auto nyt toistaiseksi kääntyä vääränmerkkiseen farmariin...tai sit lotota pitäis ja äkkiä...Lauantaina ollaan menossa auto-ostoksille?
Tervehdys!
Yksi Teemu lisää kuittaa tämänkin postin... tosin 35 v -synttärit meni 2 kk sitten ja eka Range tuli v. 2002. Sittemmin niitä on tullut lisää, joku on myytykin ja loppujakin yritetty...mutta koukussa ollaan pahasti.

TT

RR 3,5 TDiC -74 (2002-)
RR V8 -77 (2004-2007)
RR 2,4 TD -89 (2006-)
LR 90 "Defender" -87 (2008-)
LR 110 HCPU Defender -97 (2008-)
fysiikka 30 vee ja mieli 20 vee Smile
Joo, ja Series kuume alkoi vuonna 2002 nähtyäni työkaverin cedric ryövärin ja oma tuli sitten hankittua vuosi sitten.
Ikä 38v.
Eka Classic Range tuli taloon 97. Tikkurilan Shelliä vastapäätä oli autoliike jossa oli Classic myytävänä ja siitä se alkoi.
Sen jälkeen koukussa englantilaisiin, Classiceja eri määrä vm.87-90 väliltä, Freelander I, Disco2, P38, Rover 75 Tourer ja nyt uusimpana menossa Disco3 V8 HSE. Niin, tuossa jossain välissä oli "musta hetki" kun BMW316 oli työsuhdeautona mutta sitä kai ei lasketa kun kakkosautona oli Classic Range .
Eli kannattaa miettiä hetki mihin se voi johtaa kun ostaa ensimmäisen Rangen/Lantikan/Roverin Wink
No voe helvettetiläine.

Viidenkympin villitys alkaa alku kesästä ja Roover kuume alkoi 2000 (omistus). Hinku näihin vehkeisiin alkoi jo todella paljon aikaisemmin.

Sigusta löytyy tämän hetken nelipyöräiset kulkimet.
41 vee vintiö. Ihmisen ikähän on vaan numeroita Smile

Eka roveri, disco, tuli hankittua vajaat vuosi sitten, osaksi tarpeeseen ja osaksi tunteella. Tarvetta piti (vaimolle) perustella syksyisillä metsästysreissuilla ja toisaalta veturina asuntovaunulle. Molemmissa osoittautunut ylivertaiseksi.

Olishan niitä ollut tietysti muitakin maastureita mutta itäautoja kun ei ole ennenkään ollut eikä tule olemaankaan. Kauan sitten eräällä työkaverilla oli 72- V8 rankku jolla joskus rällättiin ja josta erityisesti jäi mieleen kun kaveri parkkeerasi sen talvisin usein työmaan pihaan umpihankeen - liekö siitä jäänyt jokin kipinä että tuollainenhan sen auton pitää olla :lol:
52 vuotta tuli viime kesänä. Lapsille kehun olevani milloin 25v milloin 18v. Kun laitoin meseen tupla pakoputket muutuin 18v:ksi.

Tallissa on vuoden -52 Rover 75. Pientä laittoa vaatii vaan, niinkun Toijota Mark 2, sitten paanalle kruisailemaan.
Isä osti tämän auton vuonna -64, joten Roovereiden kanssa on tullut touhuttua jonkin verran.

Eukolla on Defe 110, ostettiin joku vuosi sitten Vanelta. Lisenssi täytyy Defenderi-ajoon anoa pari viikkoa ennen lähes kirjallisesti, jos mielii tällä ajalle. Paitsi sitten, jos - kun tarttee jotain korjata, niin perusteelliset koeajot on tietysti tehtävä.
Ahosensetä Wrote:Tein näppäränä poikana äänestyksen samasta aiheesta:
http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=1371

T, Antti

Nörtti... Confusedhock:

37 täynnä, ens kesäkuussa 38... huh.

Eka oikeanmerkkinen oli RRC, muistaakseni vuonna 2003 - toteutin silloin haaveeni vuodesta 1989, jolloin pääsin takapenkille ihailemaan mokomaa britti-inzenjöörien "taidon"näytettä .
TimoV Wrote:Nörtti... Confusedhock:
Hiukan sitä vikaa ...

T, Antti
Seuraavaksi 30v.

Eka auto oli Ford Bronco II, sen kun myin niin olin ilman maasturia 2kk, jonka jälkeen ostin alla olevan ikuisuus projektin:

Käyttöautona on pyörinyt muutama kpl VAG konsernin nakuja.
21v läsähti mittariin tuossa maaliskuussa. Rooveri on ollut talossa elokuusta 2004 lähtien ja tulee myös pysymäänkin. Ja kyseessä P6 2000TC '68. Btw. Siitä onkin aikaa kun viimeksi lymyilin ircissä rover kannulla.
Mulla 51 mittarissa ja vauhti vaan kiihtyy. Disco tuli pihaan 2000 ja 75 muistaakseni 2004. Paljonkin kauemmin olen näistä haavellut.
Pages: 1 2