Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Veskun entinen defe
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Moi!

Hommasin nyt sitten uudestaan defen tuon discon jälkeen ja OIKEEN HYVÄLTÄ TUNTUU!!

Tommonen:
[Image: kuvadefeuus2.jpg]

[Image: kuvauusdefe.jpg]

Nyt sitten pitää kattoo vaihteisto kuntoon. kolmonen rusahtaa pahasti päälle laitettaessa. Myös kakkonen pitää äänen ellei sitä laita tosi varovasti.
Onkohan vaiva pelkästään laatikossa vai voisko olla myös painelaakeri?
Tihkuasentoa ei näytä pyyhkimissä pelaavan.

Muuten on puhtia reilusti enemmän ku edellisessä 300 TdiConfusedsä.

Mää oon niin onnellinen miäs!!
No niin; mitäpä olet ajatellut tuohon rustata eli onko muita mietteitä kuin vaihteisto-ongelmien selvittäminen ? Painelaakerilla ei valitettavasti ole mitään tekemistä rusahtelevan vaihteiston kanssa Cry

Eli Somerolta tuon siis hait Big Grin
Joo Someroltapa hyvinkin. Sitä ennen auto uudesta Oulun seudulla.

Eiköhän tuohon vinssiä ja alustansuojausta sekä kattotelinettä, roll baria ym. kaiken näköstä ajan kanssa ilmesty.
Turkkilevyt lokasuojiin sekä eteen, että taakse tuli kaupassa mukana. Niin ja nuo raideleveyttä lisäävät levityskiekot vois kans asentaa paikoilleen jahka flunssaltani ja kiireiltäni ehdin..
Ei muuta kuin onnea uudelle perheenjäsenelle !! Onkohan tuossa laatikossa vain synkrot väsähtäneet ? Jos olis joku vaihteensiirtäjään liittyvä ongelma, luulis rusahtelevan muillakin vaihteilla. No, eiköhän Ahosensetä kotvan päästä heitä tarkan diagnoosin :wink:
Joo oon Antin kanssa asiasta jo keskustellutkin.
Vahvasti syncrovialta vaikuttaa..
Onnittelut näin julkisestikin hankinnasta! Kyllä Defellä kelpaa ajella.

Itse otin tuossa viikonloppuna EGR:n kaikkine rojuineen pois ja kyllä Td5 ainakin tuntuu pirteämmältä...
Onnea (taas) uuden Lantikan johdosta Big Grin On se vaan hieno!
Onnittelut täältäkin hienon hankinnan johdosta!

Tulee usein käytyä Somerolla mökkeilemässä niin paikalliset vastaantulijat yleensä moikkailevat, kun luulevat omaa autoani tuoksi autoksi jonka ostit. Itsekkin muutaman kerran ajanut vastaan tuota ja on kyllä komea peli. Minulla siis myös samanvärinen 110 pakettiautona. Laitahan jatkossakin tänne kuvia rakenteluista ym. korjauksista/harrastamisesta. Big Grin

Ps. Mulla tihkutoiminto korjaantui vaihtamalla muutaman euron hintainen "kytkinpalikka" lasinpyyhkijämoottorin kupeeseen. Helppo homma, mutta kojelautaa joutuu purkamaan aikalailla.
Ei voi kuin onnitella - vaikka onkin tietokoneaikakauden Defenderi...
Eli onnea niin että varmasti riittää!
TT
Kiitoksia kaikille onnentoivotuksista.
Auto palvelee minua sekä harraste, että käyttöautona.
Lisään tänne kuvia ja juttuja aina kun jotain tapahtuu.
Nyt lähden pajalle tihkukytkimen varaosaostoksille ja yritän tingata kahvia.
Jussi tuo pullat..
Kävin pajalla tihkukytkin-liitin ja ilmamäärämittariostoksilla.
Tunnelma pajalla oli avoin, lämmin ja luokseenkutsuva ja kahvia ja myös munkkia (kiitos jussi) oli tarjolla!
Asensin tästä kaikesta inspiroituneena uudet ostokset paikoilleen ja taas toimii tihku! Ilmamäärämittarivikaa en olisi ilman testeriä edes huomannut..
andlover Wrote:sinne on myös kiva soittaa, rauhallinen mies ääni vastaa ja siinä vaiheessa voi jo huokaista että huh, saapihan sen kuntoon Wink

Juurikin näin on Big Grin

Nyt takimmaisia penkkejä asentelemaan.
Maanantaina aamulla katsastukseen.

Myykää mulle hyvä R380 laatikko sopuhintaan!
Käykö disco ykkösen laatikko vai pitääkö olla Td5 koneisesta autosta? Valaiskaa viisaammat!
Nuo puskurit on melkosen huonossa hapessa.
Pitänee vaklata nimimerkki Defender 110:n projektiosiosta, että miten nuo fiksataan taas ruostekukkavapaiksi Smile

[Image: etupuskuri.jpg]

[Image: takapuskuri.jpg]
Poistettu
Iso oli hämmästys kun kurkkasin pelkääjän penkin alle, eikä siellä ollutkaan tilaa mahdolliselle ilmavebastolle vaan sieltä löyty tuollainen:

[Image: psimotorsport.jpg]

PSI motorsportin viriviri jutska.
No mää jo vähän ihmettelinkin, et miks tää kulkee iha helvatin lujaa!
Ahosensetä Wrote:
vesku Wrote:miten nuo fiksataan taas ruostekukkavapaiksi
Paikan nimi on sinkkipata.

Eli siis Knaapille vaan!
tommonen kuva saranasta.

[Image: kuva3-1.jpg]

Tai siis tämmöstä varmaan tarkotit

[Image: kuva4-1.jpg]
andlover Wrote:juu kiitos Smile ja onnea vielä! varmasti näpit syyhyää katalookeja yms.

Tänks! Arvaa vaan! Katalookit on luettu moneen kertaan sekä paperi, että nettiversioina. Big Grin
Keskiviikkona kävin muuttamassa auton pakusta takaisin 9 hengen henkilöautoksi. Nyt mahtuu perhe taas kyytiin.

Torstaina toi kuljetusfirma uuden vaihdelaatikon ja kytkinpaketin.
laitan kuvia asennuksesta viikon kuluttua.
Meinasitko jättää vanhan vauhtipyörän paikoilleen? Itse olen ollut siinä uskossa, että nuo Td5:n kaksoismassavauhtipyörät eivät kestä kuin hieman yli kytkimen eliniän. Jostain muistan lukeneeni, että vauhtipyörä suositellaan aina vaihtamaan uuteen kytkimen kanssa. Ja onhan se hyvä kait vaihtaa kaikki osat kerralla kun tuo kytkimen vaihto on aika isotöinen. Näihinhän on kyllä saatavissa muutossarja perinteiselle vauhtipyörälle, Britpartilta ja Rakewaylta ainakin. Ashcroft ei kyllä suositellut kun kyselin heidän mielipidettään näistä.

Paljonkos tuolle vaihdelaatikolle tuli muuten rahtihintaa, ymmärsin että Ashcroftilta tilasit? Meinasitko lähettää vanhan laatikkosi heille takaisin, että saat panttirahan takaisin? Itsekkö ajattelit vaihtaa kytkimen ja vaihteiston?

Sen takia kyselen kun taitaa sama urakka olla itselläkin jossain vaiheessa edessä. Viitosvaihteen laakerin vinkuna pahenee ja kytkin luistaa välillä jos antaa mailaa nelos- tai vitosvaihteella.
Moi!
En ollu ajatellu koko vauhtipyöräasiaa. Pitää varmaan tilata moinen.
Itte ajattelin kokeneen kaverin kanssa rempan tehdä.

Ashcroftilta nuo osat tuli ja laatikko + kytkinpaketti rahteineen makso 1242 puntaa. Pantti laatikosta oli tuosta summasta 350 puntaa ja en aatellu lähettää takaisin. TNT:n kautta vanhan laatikon lähetys maksaa noin 300 euroa.. Joko kunnostan laatikon ittelleni varalle tai sit laitan myyntiin.

Laittelen vaikka kuvia vaihdosta.
Terve Vesku, Kiitosta paljon tiedoista.

Kannattaa tuo vauhtipyöräasia varmaan vielä varmistaa joltain tietävämmältä, ettei tule turhaan uutta kuluerää. Kuten kirjoitin, oma käsitykseni asiasta perustuu siihen mitä olen maailmalta lueskellut ja kaikkiin niihin juttuihin ei ole aina uskominen.

Aika kovalta kuullostaa tuo rahtihinta, eipä tosiaan ole mitään järkeä alkaa laatikkoa palauttamaan. Ota hommasta paljon kuvia, tietää sitten mikä itseä odottaa joskus. Ellei sitten jopa säikähdä niin pahasti että vie tuon oman jollekkin ammattilaiselle laitettavaksi kun sen aika koittaa.
Kyllä se vauhtipyörän kunto selviää kun saat paketin auki. Selviää aika helpolla onko uusittava vai ei. Isolla pykälällä jurruttelee niin saa sen vaihto kuntoon aika helpolla.. Ei kai ne vanhuuttaan hajoo, väärä ajotapa rikkoo taas helposti.

castillo

Angelo Wrote:Isolla pykälällä jurruttelee niin saa sen vaihto kuntoon aika helpolla.. Ei kai ne vanhuuttaan hajoo, väärä ajotapa rikkoo taas helposti.

tästä kaipaan lisäinfoa. Siis millainen on hyvä ajotapa ja mikä se väärä. Olen automaattilootaisia autoja omistanut pääasiassa ja nyt defen myötä tuli manuaaliaskinen kulkine ajoon.
castillo Wrote:
Angelo Wrote:Isolla pykälällä jurruttelee niin saa sen vaihto kuntoon aika helpolla.. Ei kai ne vanhuuttaan hajoo, väärä ajotapa rikkoo taas helposti.

tästä kaipaan lisäinfoa. Siis millainen on hyvä ajotapa ja mikä se väärä. Olen automaattilootaisia autoja omistanut pääasiassa ja nyt defen myötä tuli manuaaliaskinen kulkine ajoon.

Ymmärsin tuosta, että se väärä ajotapa on vedättää suurilla vaihteilla ja pienillä kierroksilla viimeiseen asti. Ei kai näillä ole tarkoitus vinguttaakaan kun eivät mitään kisakoneita ole, mutta siellä suurimman vääntömomentin kierroksilla kai on viisainta ajella. Ja sitten korjaatkaa heti mikäli puhuin täysin pehmoisia :wink:

castillo

No mutta käyhän se tuosta selväksi. Ajaessa selailin, kännykän näytöltä luin huolimattomasti väärin "jarruttaessa" ja hämmennyin. Mutta siinähän lukikin että jurruttaessa.

:lol:
castillo Wrote:No mutta käyhän se tuosta selväksi. Ajaessa selailin, kännykän näytöltä luin huolimattomasti väärin "jarruttaessa" ja hämmennyin. Mutta siinähän lukikin että jurruttaessa.

:lol:

Minustakin on vallan kätevää, että laki kieltää kännykkään puhumisen, mutta sallii foorumien seuraamisen ja tekstarien näpyttelyn ajon aikana. Pystyy käyttämään ainakin pitkissä punaisissa venttailun hyödyllisesti :roll:
Vai olenko sittenkin käsittänyt jotain väärin,,,
Minäkin tuikkaan lusikkani tähän soppaan ja haluan onnitella Defestä! On se vaan sellainen juttu että kun näihin hurahtaa niin se oma täytyy saada. Ja tuohan on asianmukaisesti jo työauton näökinenkin eli katu-uskottavuudesta saa 100% lisää plussaa!!!! Big Grin
Kiitos!
Ei näistä voi olla tykkäämättä!
Kolmos sarjalaisesta aloitin ja sitten tuli defe, jonka vaihdoin Disco kakkoseen, joka toki on myös oikein mukava peli, muttei mun mielestä vedä Defelle vertoja..nyt on onneksi taas mieleinen defender alla!
Laatikon laitto siirtyi viikolla eteenpäin kun uusi vauhtipyörä ei saapunutkaan vielä. Päätin varmuuden vuoksi siis tilata uuden, ettei sitten mene sormi suuhun jos avatessa huomataan sen olevan vaihtorajassa..
Päätin laittaa vanhan laatikon vauhtipyörineen myyntiin. Sitä saa siis tiedustella jos taitoa riittää synkrojen vaihtoon..
Pages: 1 2 3