Rover Ystävät ry Keskustelupalsta

Full Version: Pronssisten liukulaakeriholkkien voitelu
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Classic Rangen vanha Lucaksen startti tuli otettua pöydälle ansaittuun huoltoon. 34vuotta mittarissa, original!. Ja ehjänä irroitettu.
Laakeriholkit ja hiilet vaihtoon ja takisin työhön on tavoitteena. Yllättävän hyväkuntoinen on. Hyvin tehty ja hyvin tiivistetty. Kelpais melkeen sukellusveneeseen.... Solenoidin varsinkin on kondoomissa suojassa! Kommutaattori kulunut jonkinverran kuopalle, mutta mennee vielä pitkään huollosta eteenpäin. 8)

Kysymys kuuluu: Pronssinen huokoinen liukulaakeriholkki kuuluu öljytä millä?
Maalaisjärki kuiskii korvaan että ohut öljy ja imeytys lämmittämällä ? Api gl4 toimii pronssiosien kanssa serieksen lootissa, mutta lieneekö liian paksua öljyä tähän?
Ootko ostannu Rangen? Tongue

Itse oon noihin latureiden ja starttien liukulaakereihin sipaissut jotain laadukasta rasvaa, esim. redline.

Joku asiaatuntevampi voi tietää noi pronssilaakerit paremmin, mutta omalla maalaisjärjelläni pähkinyt ettei se öljy siellä
oikein pysy ja voitele kovinkaan pitkään...tää vaan siis oma hajatelma asiasta.
Ei oo tullu hankittua... 8) 3:messa serieksessä on riittävästi hommaa.... Hyvä kun yks on ajokunnossa...
Naapurin setä kantoi mun pöydälle tommosen Rankun 3M100 startin ja pyysi kunnostamaan.

Vaseliinia ei kumminkaan vissiin passaa, kun eikö tuon huokosen pronssiholkin idea oo just se että olis kyllästetty öljyllä ja sieltä sitten erittyy liukastetta tarpeeseen?
Kyllä sen öljyn pitäis pysyä laakerissa, just huokoisuuden ansiosta. Omiin on tullut laitettua milloin mitäkin moottoriöljyä, siten että sormella tukkii laakerin toisen pään, kaataa öljyä täyteen ja toisella sormella puristaa niin että öljy menee laakeriin sisälle. Irrallisessa puslassa on helppo nähdä, miten öljy tulee läpi puslasta, asennettujen kanssa sen huomaa lähinnä siitä kun ottaa päällimmäisen sormen pois niin öljyn pinta on paljon alempana kuin ennen puristusta...
Toi onkin hyvä "öljyprässi" idea! Dänx!
Olikos tolla öljyn tyypillä ja viskositeetillä millasia suosituksia?
On tuo ihmeellistä. Öljyä holkki täyteen sormien välissä ja kunnon puristus hetken aikaa. Johan pukkaa oljyä ja kuplia holkin seinästä läpi. Confusedhock:
Eli on huokoinen. 8)