![]() |
|
Castillon Defender 110 STW -06 - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Omat fixaukset ja vastaavat (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=102) +--- Forum: Defender - Defe -mallit (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=106) +--- Thread: Castillon Defender 110 STW -06 (/showthread.php?tid=1334) |
- castillo - 08-01-2013 Lähivalot saisi olla kyllä mahdollisimman hyvät, kaukovaloja kun saa lisätä keulille lisäpitkinä ref-lukujen sallimissa rajoissa. Mutta on nuo 8700 ledit kyllä hurjan hintaiset, pitäisi ehdottomasti päästä kokemaan käytännössä ennen ostopäätöstä. Mikäli lähivalot niissä on käytännössä hyvät, niin hintakin tuntuu hyväksyttävämmältä. Ledien tuottama olematon lämpö taitaa muutamana päivänä vuodessa suomen oloissa harmittaa. Viime sunnuntaina sellaisessa kelissä ajelin jokusen sata kilsaa ja kaikki mitä taivaalta satoi jääty kiinni. Etulasin lämmitys osoittautui todella hyväksi varusteeksi. Umpioiden reunalle kertyi myös paksusti jäätä, mutta pääosin valojen tuottama lämpö sulatti keskiosaa riittämiin. Lopulta matka saapui sen verran eteläiseen suomeen että suola-autot oli käyneet ja musta märkä sekä sohjoinen kuru-tre välinen tie imi wipackien välittämän valon itseensä ja näkyväisyys yhdessä lasiin nousevan tahman kanssa ei juuri kehuja ansaitse. Mutta mitä ledejä halvempia ja oikeasti hyviä valovaihtoehtoja defen 7" klasien paikalle on saatavilla. Laillisia xenoneja defeen ei ilmeisesti ole. Tämä kiinnostaa erittäin paljon vanhenevia silmiäni. Joskus hankin III-koppaseen golfiin rikkoontuneen umpionlasin innoittamana hellan projektorit ja niillä kyllä ihan näki alkuperäisiin verrattuna. Näissä myös lähivalot paloi pitkien kanssa yhtäaikaa ja H7 taisi olla polttimototeutus. Myös ex-mersuuni laitoin projektorit ja seuraava omistaja asensi niihin xenonit. Valot parani aivan uskomattoman paljon ja kun projektorit rajaa hajavalon niin xenonit niissä ei häikäise yhtään enempää kun konstaapelin skoodassakaan, eikä leimamieskään ole niistä ilmeisesti nikotellut. - JTH - 08-01-2013 Takavuosina sai ainakin hyviä 7" H4 umpioita eikä ne ollu ees kovin arvokkaita. En tiiä miten nykyään. Jos käyttää mitä tahansa halogeeni polttimoa, kannattaa varmistaa että polttimon kannalle tulee melkein sama jännite kuin laturiantaa. Sillä on valtava vaikutus. - siipimies - 08-01-2013 Mainittakoon vielä, että polttimot kannattaa vaihtaa parhaisiin mahdollisiin, ellei jo ole vaihtanut. Itse olen käyttänyt Osram Night Breaker Plus+ polttimoita, jotka ovat osoittautuneet varsin päteviksi ainakin valotehon osalta. Nyt Motonetissä oli joku erikoisversiokin kyseisistä polttimoista rajoitetun ajan myynnissä. - JTH - 09-01-2013 Night breaker antaa valoa tosi hyvin, mutta se ei kestä kauaa, jos polttimoille tulee kunnon jännite. Mul ei kestäny tommoset +50% polttimotkaan, kuin pari kuukautta. +30% on menossa nyt 9 kuukausi. Saa nähä kauanko se kestää. Mulla tulee polttimon kannalle 14,2 voltin jännite. Ennen uudelleen johdotusta siellä oli 11,7 volttia, mutta polttimot oli ikuisia
- series3kalle - 09-01-2013 Hankin philipsin parhaat xtreme vision polttimot pooloon ja kyllä parani huonot valot huomattavasti paremmaksi. Myöhemmin tuli hellan comet 200 lisäpitkät lisäks. En tiedä sopiiko Defeen, mutta Seriekseen hankin uudet Hellan umpiot n.40€/kpl(?) joku vuosi sitten Virkkalan Autostart:in(Fixus ketju) koodin 1A6002395031. Hyvät on mielestäni. Hellan omaa koodia en muista, ellei toi ole se. Jos tosi hyvä tuuri on niin Lantikka 72 nimimerkillä on pahviloota vielä tallessa... - castillo - 09-01-2013 Hellan umpioita olen minä etsiskelly googlettaen ja ne mitä löysin näytti olevan lisäinfolla vapaasti suomennettuna "vain off-road käyttöön" Mutta täytyypä selvittää lisää aiheesta. Laitoin minäkin osramin +90% polttimot (philipsin +100% ei kestäneet yhtä pimeänaikaa viime talvena) ja on kirkkautta ihan mukavasti mutta valon määrä tielle jää aika vaatimattomaksi. - castillo - 09-01-2013 se tuo hella numerolla 1A6002395031 näyttäs passaavan ainakin Lada Nivaan. Mikäs siinä serieksessä ja defessä vois olla erilaista umpion kiinnityksissä. - series3kalle - 10-01-2013 Jos välillä siirtäis ajattelukeskuksen vyön yläpuolelle ja katsois umpiosta niin näkis varmaan kaivattuja numeroita...: Hella 02A 02HC/R E4 20 50R-00333 306-111603 Pitäs päästä vertaamaan vakiovaloihin valoteholtaan/kuvioltaan ni osais sanoo onko kuinka paljon paremmat vai eikö kannata. Mun mielesta toi valo pitkilla leviää leveänä palkkina mukavasti sinne minne toivonkin. Eli valokuvio on niinkuin laittas 8palasen legon 10palasen päälle ja vielä sen alle 8palasen. Näin 2vuotiaan kielellä... :wink: - castillo - 10-01-2013 series3kalle Wrote:Jos välillä siirtäis ajattelukeskuksen vyön yläpuolelle ja katsois umpiosta niin näkis varmaan kaivattuja numeroita...: Tuo vertaaminen käytännössä minuakin kovasti koonnostais. Mutta Hellan sopivuus defeen menee lie plug and play, siihen sain jo Henkalta valaistusta. Wipacin (crystal- malli) valokuvio on aika kapea, kirkkautta kyllä on noilla +90 polttiomoilla. Mutta käytännön valotehoa jään kyllä näköjään kaipaamaan. Tällainenkin jossain http://www.noldengmbh.de/docs/7_Zoll_Bi-LED.pdf muttei lie persaukisille :? - series3kalle - 10-01-2013 Mun täytyy varmaan töräyttää täällä Siuntiossa Villen pihalle ja ehdottaa vertailua joku ilta. Sais hyvän syyn käydä kylässä. Samalla vois ottaa valokuvan kuvioista samalla valotusarvoilla ni pystyy vertailemaan. Villen defen vuosmallia en muista, mutta td5 koneella varustettu. Onko noi umpiot muuttunu eri mallien välillä tällä vuostuhannella? - castillo - 10-01-2013 series3kalle Wrote:Mun täytyy varmaan töräyttää täällä Siuntiossa Villen pihalle ja ehdottaa vertailua joku ilta. Sais hyvän syyn käydä kylässä. Samalla vois ottaa valokuvan kuvioista samalla valotusarvoilla ni pystyy vertailemaan. Siis aivan äärettömän hieno idea, kannustan kyläilyyn, valojen vertailuun ja valokuvaukseen 8) ja luulisin että ei oo umpiot muuttunu defessä aikoihin, tähän lopputulemaan olen googletuksen jälkeen päätymässä - series3kalle - 10-01-2013 Ton sun postaaman ledivalospeksilistan mukaan lada niva ja defe on samalla tuotenumerolla... :wink: - castillo - 10-01-2013 series3kalle Wrote:Ton sun postaaman ledivalospeksilistan mukaan lada niva ja defe on samalla tuotenumerolla... :wink: Ollako ylpeä vai pitäiskö hävetä tätä ladan ja defen yhtäläisyyttä tältäosin :oops: :roll: - series3kalle - 11-01-2013 http://villelindfors.net/valotesti.html Tehtiin pikainen lumimyrskytesti. Asioita jotka vaikuttivat haittaavasti testiin. Lumisade vaihtelevalla tiheydellä. Autojen ajovalojen korkeuden samanlaistaminen. Mulla oli liikaa tavaraa kyydissä joten valot näytti ilmeisesti hieman liian ylös taivaalle. Testikenttä oli myös tienpintaa alempana. Valotusmittaritestin arvot muuttuu korkeudesta riippuen. Valojen sivuttaissuuntauksella voi vaikuttaa keilan leveyteen maun mukaan. Itse ajattelin koittaa saada hieman lisää leveyttä omiini, tosin ensin korkeus pitää saada oikein normaalilla tavaramäärällä takaluukussa :wink: . Lisäksi ajattelin tulevaisuudessa verrata halpis H4- ja philipsin paras xtreme vision +100% polttimoita. Nyt testissä oli premium+30% vastaan extreme power +80% polttimot serieksen osalta. Serieksen umpiot on noin 2-3vuotta vanhat. - castillo - 12-01-2013 Kiitos ripeästä testaustoiminnasta. Näyttäisi defen valokuvio olevan lyhyillä leveämpi, serieksen valoissa taas jotain röntgenkykyä kun jotain kiiltäviä näkyy horisontissa mitä defen kuvioissa ei näy. Mutta oman auton valokuvio ei muistuta kovasti kumpaakaan noista. Wipacin kirkaslasinen versio on niissä siis nyt. - series3kalle - 12-01-2013 Nyt en muista mitkä umpiot villellä oli, wipac?,onko defeissä muita edes vakiona ?, mutta lasi oli rihlattu. Meinasin tarkistaa oman valokeilan korkeuden uusiks vähemmällä tavaramäärällä takaluukussa joku ilta samassa paikassa ja kokeilla hieman tarvittaessa sivusuunnassa säätää leveämmäksi valokeilaa, mikäli jo pelkästään tuo auta pitkän keilan kapeuteen. Valotusmittarilla kun mitattiin niin vasta serieksen toisella kierroksella testin loppusuoralla huomattiin että nenän korkeudella on paljon suurempi valoteho kuin munien korkeudella mistä kaikki mittaukset oli tehty, toisaalta kaikki mittaukset tasapuolisesti mitattiin munien korkeudelta. Ja ehdottomasti kannatan noita +100% extremevisioneita, tosin jos muilla ei kauaa oo kestäny niin kalliiks ne tulee usein uusittuna. - LG1 - 17-01-2013 Kyllä on komia Defe Castillolla! Minkä korkuinen kokonaisuus? - castillo - 17-01-2013 Jaa että minkä korkuinen? Pahan heitit. Mutta omaan autotalliin se ei 2m korkeasta ovesta mahdu, K-kauppa linkin alakerran parkkihalliin juuri ja juuri mahtuu ilman kattoräkkiä... Siis liekö auton katto n.210cm maasta. En oo koskaan mitannu enkä muista teknisiä arvoja siltäosin. Mutta istutaan siellä defessä lie korkeammalla kuin rampsortterissa, vitossa tai hiacessa... Ja defet on aina komeita :wink: Seuraileppas blocketia. Siellä notkuin minäkin viikottain 1,5 vuotta. Kynnys lähteä auton hakuun saksaan tai ruotsiin oli jokseenkin korkealla, mutta siellä notkuminen oli kuitenkin hyväksi. Ja juuri kun olin aikeissa lähteä fiiniä harmaata hyvin varustettua 06 vuoden 110:iä ruotsista hakemaan sukulaismiehen siivellä niin ilmaantui suomen puolelle liikkeeseen tämä kaikin puolin vastaava mutta musta ja hieman vaatimattomammin varustettu yksilö ostettavaksi. Se olikin sitten siinä. Ja lopulta selkeästi halvempikin mikäli tullin taulukoihin on uskominen. - LG1 - 18-01-2013 199 cm oli jossain taulukossa defen "tehdaskorkeus". Täytyy vain odotella, että nettiautoon sopiva ilmestyy. - castillo - 25-02-2013 Mökkitiellä kivat kinokset mutta läpi mentiin. Kuvakulma ei ihan paras mahdollinen kun en viittiny kahlata hangessa etupuolelle kuvaamaan. Pehmeä lumi, sopiva vauhti, niillä selvittiin pitkienkin kinosten läpi. Penkkojen korkeus on suomineidon kainalossa ihan kohtuullinen. ![]()
- castillo - 02-03-2013 Lomat taas lusittu ja reissu tehty. 2400km suomen teitä takana, josta eilisen ajo-osuus 1009km. Mahtava lapinreissu. Säät suosi, vain kotiinlähtöaamuna pakkanen oli kova, yli 20 miinuksella, muutoin lepsakkaa nollakelin tuntumassa. Hiihtoa, laskettelua, lumenluontia, lumenluontia, lumenluontia, patikointia, nuotioita, nokipannukahveja. Defe pelasi ja hoiti tyylilleen uskollisesti tehtävänsä. Tosin etuparkkivalopolttimo pimeni jossain kolarin ja enontekiön välillä. Siinä "vauriot" ja olin kuitenkin varautunut jos jonkinlaiseen remontinkorjuuseen matkan aikana, niinkuin yleensäkin. Työkaluja, tunkkia, pyöränlaakerisarjaa yms tein-itse-ja-korjasin kamaa peräkärryssä iso lootallinen. Pyryn jäljiltä pääsi ajelemaan oikeissa luminietoksissa eikä jumituksiakaan tullut. Noita rengaspaineita aina tulee pähkäiltyä, että mitä niissä pitäis olla. Edessä oli 2,4 ja takana 3,4 ja tasaisella näytti yhtä monta renkaan "ruusua" koskettavan tiehen. Käyttöopus taitaa antaa aika laajan skaalan vaihtoehtoja ja auton mukana tulleet merkkihuollon lappuset ne vasta ufoja arvoja näyttääkin. Välillä 1,9 joka kulmassa ja välillä 3,5 joka kulmassa. Itse oon päätynyt edessä pienempään paineeseen. Mitä paineita te niissä pirätte? - castillo - 02-03-2013 No on ne sitte mulla ihan suunnassa nuo paineet. Jotenkin ajoittain ajattelen että jatkuva nelivetoisuus asettaa erityishuomion oikeille rengaspaineille. Kesällä tämä vielä korostuu vaunuillessa. Käyttöohjekirja tais sanoo, että raskaalla kuormalla tai vetohommissa takana tulisi olla jopa 4,5. Kun sitten vaunu jää parkkiin leirintäalueelle tai pusikkoon ja siitä retkeillään pelkällä defellä niin paineet ei oo kohallaan. Pitäiskö sii olla kompura aina matkassa. Särkeekö "kovasti väärä" paine jotain voimansiirrosta pidemmällä juoksulla. - Pata - 02-03-2013 Ei kai nuo väärät paineet voimansiirtoa riko. Korkeintaan renkaat kuluu epätasaisesti tai ennen aikojaan ja polttoaineen kulutus kasvaa jos paineet on liian pienet. - castillo - 11-03-2013 Täällä jo siipimiehen topicissa defen asennon korjauksesta eli etupään korotuksesta on keskuskeltu. Mutta siis sama aihe liippaa liki minullakin ja kun keulalle vielä vinssiä on meininki laittaa niin mieluusti ennakoisi ainakin pohdintaan asiaa. Tässä kuvassa defessä on boksi täynnä kampetta ja sikaosastollakin tavaraa, lisäksi aisapainoa n.45kg ja perä edelleen aika korkealla keulaan nähden. Jos tuuman verran korottas edestä tai kaksi edestä ja yksi takaa niin asento olisi silmään mukavampi. Rengastus tulee suurenemaan myös lähiaikana. ![]() mutta millä reseptillä sen tekisi. Osaisiko joku linkittää tänne vaihtoehtoja. Onko nää järkeviä, vaiko pidempää jousta. http://www.ebay.com.sg/itm/Land-Rover-Defender-25mm-Front-Spacer-Block-Kit-Monsta-/230627243501?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM#ht_4119wt_825 Tuossa netistä kaapattu kuva siitä perusasennosta ja keula on liian alhaalla minun makuun. Vanteet on siistit :wink:
- Pata - 11-03-2013 Samojen juttujen kanssa painiskelen. Iskarit menee edestä vaihtoon ja samalla kun purkaa, niin voisi vaihdella korkeampaa jousta alle. Itsellä tulossa pitkä reissu ensi kesänä 4 henkeä ja varmaan +300kg tavaraa mukaan. Ajatuksissa on laittaa +2" medium jousitus alle. Kun on kuitenkin edessä vinssipuskuria ja vinssiä painoa tuomassa. Taaksekin haikailen tosista vinssiä ja mahdollista 45l lisäpolttoaine säiliötä. Eli noista tulee jo se 100kg pysyvää massaa lisää autoon. Lähtökohdaksi olen itse ottanut, että tyhjänä saa vaikka vähän olla perä ylempänä, mutta kuormattuna sitten vaaterissa. - castillo - 11-03-2013 Kyllähän se hyvä lähtökohta on että tyhjänä perä ylempänä. Mulla on nyt aika tavalla kokemusta raskaasti lastatusta defestä ja vaateria ei meinaa saavuttaa edes 9 hengen kuormalla asuntovaunu koukussa ja katollakin on ollu parhaimmillaan tuolloin reilusti tavaraa. Ehkä vielä enemmän häiritsee se että kuormattuna renkaan ja lokasuojan väli lähenee madallettua urheiluautoa noilla isoilla renkailla. Eli varmaan olisi paikallaan nostaa sekä etupäätä että takapäätä. Etupäätä enemmän. Parin tuuman nosto eteen ehkä tarkoittaa muutakin muutosta, jarruletkut jo aiemmin mainittiin, mutta etukardaanikin asentoa muuttaa epäsuotuisasti ainakin silmämääräisesti. - Kaitsu - 11-03-2013 Pata Wrote:Samojen juttujen kanssa painiskelen. Iskarit menee edestä vaihtoon ja samalla kun purkaa, niin voisi vaihdella korkeampaa jousta alle. Itsellä tulossa pitkä reissu ensi kesänä 4 henkeä ja varmaan +300kg tavaraa mukaan. Ajatuksissa on laittaa +2" medium jousitus alle. Kun on kuitenkin edessä vinssipuskuria ja vinssiä painoa tuomassa. Taaksekin haikailen tosista vinssiä ja mahdollista 45l lisäpolttoaine säiliötä. Eli noista tulee jo se 100kg pysyvää massaa lisää autoon. Itse kyllä tollasella varustuksella laittasin HD jouset alle...tää on vain mun mielipide. (Tossa safari Discossa mulla on kans HD jouset kun siinäkin on jo painoa kun vielä kaikki tarvittavat varusteet/työkalut/varaosat yms lastataan mukaan) - Guest - 12-03-2013 Suosittelen edelleen sitä ennakoivaa korottamista... :roll: Mopot käynnistyy talleissa jne... :wink: Andy - castillo - 28-03-2013 Alakohan se kevät lämmetä ku alakuviikosta vaihto kesärenkaat defen alle. Tänään pääsin jo pesemään talven kurat ja suolaliemet autosta pois. Samalla tietysti ilmeni jotain ei niin mukavaa kun liat lähti veks, nimittäin toissa kesänä asennettu taka astinlauta/vetokoukun "teline" on ihan alkanu ruostumaan. Joku taisi mainitakin jo silloin kun sitä asentelin että käytä ensin sinkkikylvyssä jne.. Mutta nyt tuo tullee ajankohtaiseksi. Missäs täällä pirkanmaalla mahtaa sinkityksiä saada teetettyä. Tietty ensin täytyis puhalluttaa se jossain. Mutta en haluaisi ruostetta kauan katsoa. Vai tilatakko uusi valmiiksi sinkitettynä. No eikai sentään. - JuKu - 28-03-2013 [quote="Kaitsu"Itse kyllä tollasella varustuksella laittasin HD jouset alle...tää on vain mun mielipide.[/quote] Mulla Defessä BritPartin HD jouset. Kestää kuormaa TODELLA hyvin. Voisi laittaa peräkonttii vaikka raitiovaunun ja jouset tuskin painuisivat juurikaan. tietysti jos haluasi jouset niin... |