![]() |
|
Huoltopisteitä onko niitä? - Printable Version +- Rover Ystävät ry Keskustelupalsta (https://roverfriends.fi/palsta) +-- Forum: Aluekohtainen keskustelu ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=8) +--- Forum: Turun seutu ... (https://roverfriends.fi/palsta/forumdisplay.php?fid=27) +--- Thread: Huoltopisteitä onko niitä? (/showthread.php?tid=89) |
Huoltopisteitä onko niitä? - pkor - 24-07-2008 Olen palannut vuosien jälkeen alkuperäiseen eli käytössäni on P6b. Nyt sitten tietty tulee tarve jossakin huoltaa uutta perheenjäsentä. Palautin tässä mieleeni miksi huollatan autoani asiantuntijalla kokeilemalla laturin vaihtoa; seuraus on se, että minulla ei ole enää toimivaa laturia. Niin eikä myöskään öljynpainemittarikaan toimi, jotenkin sössäsin johdot irti ja ei niitä kahta johtoa takasinlaitamalla mittari tietenkään enää toimi. Piti tuosta vaihtaa alatukivarren pallonivelkin ja paikallisella korjaamolla meni siihen aikaa neljä tuntia. Minulle auto on enemmänkin elämys ei niinkään teknisten hienojen yksityiskohtien summa. Joten oiskohan jossakin Turku-Rauma akselilla kokemusta omaavia ja mielellään P6 ta, V8:a ja automaattilaatikkoa huoltavia Roverasiantuntijoita. Toki niitä löytyy kehäkolmosen tuntumasta ja varmaan lähempääkin mutta entä täältä?Turvavyötkin pitäisi vaihtaa ihan turvallisuudentakia modernimpiin ja käytettävämpiin! Klippanhan niitä valmistaa, mutta kuka niitä asentaa. Jos ei löydy pakettihuoltopisettä niin sitten erikseen missä ja kuka? Kiittäen kysyy nimimerkki asfalttibiologi - Ahosensetä - 24-07-2008 V8 on tuttu. Paljon osia hyllyssä. Mikä automaatti P6 sa on? Borg-Warner?Vaikka noita meillä joitakin käy, niin eihän meillä tietenkään ole henkilö-Rovereihin erityistä osaamista eikä osia hyllyssä. Automaatti - pkor - 24-07-2008 BW 35 lukee Rover-raamatuissa vuosimalin mukaan. En tiedä onko muuttunut uudempaan malliin (BW 65) sillä autoon on juuri vaihdettu puukenkämaassa uusi laatikko. 35 ja 65 ei sano minulle mitään ja en tiedä miten ne edes erottaisi toisistaan. Tällä hetkellä laatikossa on "liikaa" öljyä ( so yli mittalusikan) ja vaihtaessa potkaisee ikävästi, joten en juuri sillä ajele ennenkuin toiminta on korjattu. Lisäksi lattialle tippuu ikävästi vauvamaisen punaista öljyä. Sanooko tuo vaihteisto-ongelma mitään? Kuten sanoin olen asfalttibiologi esteetikko ja en halua enää yrittää korottaa itsetuntoani ymmärtämällä tekinillisiä ongelmia. Minusta öljynpainemittarikin on kummallinen; nyt se käynnistäessä nostaa paineita, mutta vain hetken käytyään (n.15-20sek) paineet laskee nolliin. Ja tämä vain siksi, että minä soppakoura möhlin kaksi johtoa irti… mersu, lada, opel, ford, kia… anteeksi tuli kiroiltua - Ahosensetä - 24-07-2008 Noi Borg Warnerin automaatit ovat valitettavasti meille ihan outoja. Ekaks kannattaisi ottaa laatikosta liika öljy pois ja tarkistaa toiminta uudelleen. Voisikohan öljynpainemittarin johdoissa olla katkos jossain? Tuntuu aika uskomattomalta, että anturi kärsisi, vaikka johdot olisivatkin ristissä. T, Antti - pkor - 25-07-2008 No sitten jatkuu kysymys turun seutu, missä voisi huoltaa noita BW automaattilaatikoita? Vai suositteletteko suuntaamaan keulan kohti itää. Ei idässä mitään vikaa ole, päin vastoin, sinne on se pitkä matka- se tökkii! En tuosta öljynpainemittarin johdosta osaa sanoa; hyvinkin olen sen rikkonut ei se ihme olisi. Olisiko mittari voinut saanut jonkun tällin? Löytyykö turvavöille asentajia turun seudulta. - pkor - 29-08-2008 No ei sitten laatikkohuoltoa löydy, joten täytyy ihmetellä mitä tehdä. Aina silloin tällöin haaveilen että jospa tekisi autolle jotain itse. En enää haaveile, sillä kuvaavaa oli tuo öljynpainemittarin korjaantuminen. Kaksi johtoa, jotka voi laittaa kahteen liittimeen. Vaihtoehtoja ei siis ollut monta eli kaksi; kokeilin kumpaakin ja arvaa moneenko kertaan. Ja ei tulosta vaikka kyselin vielä erikseen josko johtojen värikoodien avulla voisi löytyä oikea järjestys. Mutta ei. No kun kävin sitten paikallisessa autosähköliikkeessä laturia näyttämässä ja sanoin johto-ongelmasta kaveri otti johdot irti, kytki toisen ja katsoi mitä tapahtui vaihtoi johdon paikkaa ja pisti toisenkin johdon kiinni ja avot homma toimi. Niin että kyllä ammattimies osaa. Minä ihailen ammattiosamista ja masennun lopullisesti. Miten tuo turvavyöasia eikö kenelläkään ole tietoa? hock:
|