02-02-2015, 09:39
Noi toi anturivalinta on aina kuiteskin pieni kokeilu. Riippuu siitä mikä termari sulla on? Mutta itse kun olen käyttänyt jotain 88c termaria niin anturi ollut sitten jotain 95c. Kesällä kyllä autosta riippuen pyörinyt turhaakin. Roverin V8si tykkää käydä viileempänä parhaan tehonsa kannalta. Kokeilut ovat osottaneet maailmalla ja omissa kokeilussa n:80c olevan paras. Toki vakioruiskukone vaatii suositusten mukaan vähintään 77c moottorinlämmöt jotta kylmärikastus on takuulla 100% pois pelistä. Eli 82c termari olisi varmaan optimi.
Mulla on TD5 diskossa orkkis termari, mikä lie olikaan 88c? Ja anturi kytkee päälle muistaakseni 93-95c ja pois tais olla joku 87c. Kesäkuumalla +20c se pyörii lähes aina, maantiellä ei yleensä. Mutta mielestäni ei ole haittaa turhasta pyörimisestä kun samalla jäähyttää cooleria imemällä ilmaa kennojen läpi. Olen kokeillut ottaa piuhan irti anturilta. Maantiellä ei ainakaan nouse lämmöt vaikka ei puhallin pyöri. Kaupunkiajossa en ole kokeillut. Viileemmillä keleillä esim +10c ei propelli paljoa pyöri enään sama missä ja miten ajaa..
SD
sä on 78 termari ja anturi muistaakseni kytkee 82c, ja pois jotain 76c. Kun nopeutta 60km/h, lämmöt pysyy tuolla 78c, mutta kun tulee kylille ja ruuhkaan, lämmöt nousee 88-90c ja flekti pyörii koko ajan. Ikään ei ole vielä keittänyt. (tosin ois megaruiskukin ton osannut ohjata, mutta luotan ennemmin ihan perusanturitekniikkaan)
Lantikassa vaan pelkästään katkasijoiden takana 3 flektiä.
Tehokkaampi jäähdytystapa olisi imee kennon läpi tavaraa.
Jos hifistellä haluaa, laittaa alavesiletkuun ja ylävesiletkuun anturit ja 2 flektiä. Sillon pystyy kontrolloimaan tasasesti moottorin lämmöt. :wink:
Ja tosimies patentoi flektin pyörimään toisinpäin kun autolla peruuttaa ja pakki kytkettynä..
hock:
Mulla on TD5 diskossa orkkis termari, mikä lie olikaan 88c? Ja anturi kytkee päälle muistaakseni 93-95c ja pois tais olla joku 87c. Kesäkuumalla +20c se pyörii lähes aina, maantiellä ei yleensä. Mutta mielestäni ei ole haittaa turhasta pyörimisestä kun samalla jäähyttää cooleria imemällä ilmaa kennojen läpi. Olen kokeillut ottaa piuhan irti anturilta. Maantiellä ei ainakaan nouse lämmöt vaikka ei puhallin pyöri. Kaupunkiajossa en ole kokeillut. Viileemmillä keleillä esim +10c ei propelli paljoa pyöri enään sama missä ja miten ajaa..
SD
sä on 78 termari ja anturi muistaakseni kytkee 82c, ja pois jotain 76c. Kun nopeutta 60km/h, lämmöt pysyy tuolla 78c, mutta kun tulee kylille ja ruuhkaan, lämmöt nousee 88-90c ja flekti pyörii koko ajan. Ikään ei ole vielä keittänyt. (tosin ois megaruiskukin ton osannut ohjata, mutta luotan ennemmin ihan perusanturitekniikkaan)Lantikassa vaan pelkästään katkasijoiden takana 3 flektiä.
Tehokkaampi jäähdytystapa olisi imee kennon läpi tavaraa.
Jos hifistellä haluaa, laittaa alavesiletkuun ja ylävesiletkuun anturit ja 2 flektiä. Sillon pystyy kontrolloimaan tasasesti moottorin lämmöt. :wink:
Ja tosimies patentoi flektin pyörimään toisinpäin kun autolla peruuttaa ja pakki kytkettynä..
hock:

Haku
Jäsenet
Kalenteri
Apuja
Portaali