Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PERINTEINEN VAPPUSAFARI (30.04)01.05-03.05.2015
Oliko rajanylityksessä jotain rajoituksia polttoaineen suhteen. Vai oliko se niin ettei idästä länteen saanu tuoda "liikaa" polttoainehia. Pitää pikkusen suunnitella minkälaisen bensavaratynnyrin tonne katolle nostaa jotta selviää retkestä.
t janne
all continents by LR ... one day
Reply
Tumut Wrote:Oliko rajanylityksessä jotain rajoituksia polttoaineen suhteen. Vai oliko se niin ettei idästä länteen saanu tuoda "liikaa" polttoainehia. Pitää pikkusen suunnitella minkälaisen bensavaratynnyrin tonne katolle nostaa jotta selviää retkestä.
t janne

Viimeksi, kun menin yli Vaalimaalta, niin mulla oli täys jerry takalaidassa. Takaisintullessa Svetogorskista yli oli jerryssä suositeltu 10l ja auton oma tankki täynnä.

Ikinä ei ole pa-määrää tarkistettu, mutta 10l ylimääräistä on kuulema raja Venäjän rajalla ja oliko Suomen raja kiinnostunut yli 20 litran tuomisesta.

Yhdellä reissulla tultiin Värtsilästä yli ja siellä oli suomalainen transportteri tankkaamassa useemman kanisterin kanssa, eli on aika tapauskohtaista noi rajamuodollisuudet.

TEMÄHIK
Reply
10 litraa on kummankin tullin kanta suomessa selviää maksamalla 3xveron ja venäjällä pitää käydä kaatamassa tankkiin /maahan jossain pois tulli alueelta.
Reply
Juu, 10 litraa se on ja venäjän tulli näistä on aina tuntunut olevan kiinnostunut. Venäjän tulli on useinkin penkonut multa auton hyvinkin tarkkaan, mutta Suomen tullissa ei ole ikinä edes kurkattu sisään. Vaalimaalla, Nuijamaalla ja Imatralla ei oo kasseja pengottu, mutta Värtsilässä on tsekattu vaatekassitkin...
Land Rover Discovery 3 TdV6

Land Rover Discovery 2 Td5
Reply
Ite en lähtis pelleilemään liian tuonnin kanssa. Joka kerta tarkastettu ja nosteltu puolikasta jerrykannua, varmistaakseen sen todella olevan puolillaan. Venäjän puolella pariin kertaan tarkastettu aurinkolasikoteloita myöten kaikki koiran kanssa ja ilman. Suomessa kerran katottu sisätilat pintapuoleisesti. Käyntikertoja alla luokkaa kymmenen eli varsin hanakasti ainakin omalla kohdalla tarkasteltu. Ja Vaalimaalta, Imatralta ja Nuijamaalta menty yli.
Reply
siipimies Wrote:Ite en lähtis pelleilemään liian tuonnin kanssa. Joka kerta tarkastettu ja nosteltu puolikasta jerrykannua, varmistaakseen sen todella olevan puolillaan. Venäjän puolella pariin kertaan tarkastettu aurinkolasikoteloita myöten kaikki koiran kanssa ja ilman. Suomessa kerran katottu sisätilat pintapuoleisesti. Käyntikertoja alla luokkaa kymmenen eli varsin hanakasti ainakin omalla kohdalla tarkasteltu. Ja Vaalimaalta, Imatralta ja Nuijamaalta menty yli.

Ei sitä ikinä tiedä minkälainen tulli-/rajanatsan metsästäjä kohdalle osuu.

Ehkä meikäläinen/kulkuneuvo on ollut menossa ja tulossa niin väsyneen näkönen, ettei syvempiin penkomisiin ollut halua. Vähän on pitänyt jääkaappia aukoa ja muutamaa laatikkoa lavanalta avata...

TEMÄHIK
Reply
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015041...8_ul.shtml
Reply
Quote:Ei sitä ikinä tiedä minkälainen tulli-/rajanatsan metsästäjä kohdalle osuu.
Kunnollinen Tullimies...tietenkin. :wink:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"

Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"

Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Reply
series3kalle Wrote:
Quote:Ei sitä ikinä tiedä minkälainen tulli-/rajanatsan metsästäjä kohdalle osuu.
Välillä osuu kohdalle myös todella kummia tullimiehiä. :wink:
Reply
siipimies Wrote:
series3kalle Wrote:

tullimiehin apuväline :lol:
[Image: 765208.jpg]

bend over
Land Rover Series 3 109" "V8 Soft Top"

Pappa Tunturi X 3

Wickström w2 Getasnipan
Reply
siipimies Wrote:
series3kalle Wrote:

:mrgreen: Nämä tullimiehet osui varmaan pastori Luttiseen reissuillaan kun ajoi rallia kujalla :lol:
Kaitsu

Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.

"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
Reply
Mites grillaamiset? Hoitaako jokainen omansa, vai tehdäänkö jotain kootusti? Oliko Juhanilla tekeillä joku kylpyammeen kokoinen grilli?

Jontte
LR 110 -87, 2.5D, RHD, ex MOD

Alfa Romeo 166, 3.0 24V V6 Busso

Alfa Nuovo Giulia

KTM Adve

ex: Jeep Grand Cherokee -06 Limited 3.0 CRD QDII
Reply
mul ja meriläisil on yhteis ruokailu +grillatavat.
Reply
TAC68 Wrote:Mites grillaamiset? Hoitaako jokainen omansa, vai tehdäänkö jotain kootusti? Oliko Juhanilla tekeillä joku kylpyammeen kokoinen grilli?

Jontte

Olisko Jontella joku tuttu paisti mielessä? Mulle kimppaliha käy.

Matjesilliä, vai kevytsuolattuafilettä? Mulkut ja perunat?

TEMÄHIK
Reply
TAC68 Wrote:Mites grillaamiset? Hoitaako jokainen omansa, vai tehdäänkö jotain kootusti? Oliko Juhanilla tekeillä joku kylpyammeen kokoinen grilli?

Jontte

Vois tehdä saslikkeja ja siihen liittyvää lisuketta lauantaina.
Ei ehdi grilliä tehdä.
Jäsen *1346*
RR L322 Metropool -04, Rover 623 Si A
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
Reply
ranke Wrote:Mulkut ja perunat?

TEMÄHIK

Tämä kuulostaa jännältä! Confusedhock: Kerrotko lisää?

Alfa Nuovo Giulia

KTM Adve

Reply
-NewJuhani- Wrote:Vois tehdä saslikkeja ja siihen liittyvää lisuketta lauantaina.
Ei ehdi grilliä tehdä.

Joo, saslikithan todettiin hyviks Hiipinän reissulla. Mulla on hyvä resepti yhdeltä duunikaverilta. Voisin laittaa lihat marinadiin jo himassa. Mulla on vähän isompi irtoritilä ja vartaita niin onnistuu hyvin notskilla.

Perjantai-iltana vois heittää pataan muhimaan jotain. Uppoaako perinteinen venäläinen shich (ЩИ) kaalikeitto/muhennos lihalla ryyditettynä jollekin muulle? Odotellessa suolakurkku tai pari Smile Ehkä siivu noppamakkaraa.

Ketkäs kaikki lähtee saslikkeihin mukaan? Entä patapöperöön?

Me ajateltiin Ranken ja Haneksen kanssa lähteä etupartiona jo torstaiaamuna. Ensin Paavolan / Pervomayskojen ohjustukikohdan maastoon

http://wikimapia.org/1458938/former-SAM-site-Dal

Jos siellä ei ole hillittömät vappureivit menossa pyöritään siellä aikamme ja suunnataan sitte Haneksen sukutiluksille.

Bilelippu
https://plus.google.com/photos/104991352...0397018550

Perjantaina sitten treffit matkanvarrelle tai Noisniemeen / Kirvesmäkeen muun porukan kanssa.

Jontte

Alfa Nuovo Giulia

KTM Adve

Reply
Tarkoitus olis pitää Taasio lammilla eka leiri(to-pe).
tai
mummon mökillä jos saan torstain vapaaksi.
tai
jos mennee myöhään lähtö torstaina niin lähden vasta pe aamuna.
Jäsen *1346*
EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
Reply
TAC68 Wrote:Ketkäs kaikki lähtee saslikkeihin mukaan? Entä patapöperöön?

Mä mukana.

TEMÄHIK
Reply
ranke Wrote:

Mä mukana.

TEMÄHIK

Mä tuun ruokailuun mukaan jos ootte samassa leirissä.
Jäsen *1346*
Reply
TAC68 Wrote:Uppoaako perinteinen venäläinen shich (ЩИ) kaalikeitto/muhennos lihalla ryyditettynä jollekin muulle? Odotellessa suolakurkku tai pari Smile Ehkä siivu noppamakkaraa.

Ketkäs kaikki lähtee saslikkeihin mukaan? Entä patapöperöön?
Jontte

Minä olen hengessä mukana kun ei nyt fyysisesti pysty ja kykene! Se kaalikeitto on hyvää, varsinkin kun karitsanlihaa sotkee sekaan ja pitää sen keittona, ei muhennoksena! Kylmillä keleillä aivan mahtava eväs kun lämmittää vielä teltankin jonkun tovin syönnin ja nuotiotulien sammumisen jälkeenkin, ikäänkuin ilmawebasto!

Ja se kirjoitetaan suomen kirjaimin jotakuinkin "stsi" (taas yksi niistä venäjän kielen "miljoonasta" ässästä mitä ei ikinä opi lausumaan oikein).
MH
Reply
-NewJuhani- Wrote:
ranke Wrote:

Mä mukana.

TEMÄHIK

Mä tuun ruokailuun mukaan jos ootte samassa leirissä.

Me myös, siis minä ja velipoika (Sakke).
Myö lähettäis kans torstai aamuna etujoukkojen mukaan.
Mihis aikoihin Rajahovilla??

p.s. aika mukavaa keliä lupailee tässä vaiheessa:

http://www.foreca.fi/Russia/Vyborg/15vrk
Defender 90 -08

ExMOD 110 Tithonus -87
Reply
-NewJuhani- Wrote:jos ootte samassa leirissä.

Juu, juu, totta kai ollaan! Big Grin

Alfa Nuovo Giulia

KTM Adve

Reply
Artturi Wrote:Me myös, siis minä ja velipoika (Sakke).

Olisko kasi liian aikaisin?

Mites tumut Janne?

TEMÄHIK
Reply
ranke Wrote:
Artturi Wrote:Me myös, siis minä ja velipoika (Sakke).

Olisko kasi liian aikaisin?

Mites tumut Janne?

TEMÄHIK

Kasilta 8)
Defender 90 -08

ExMOD 110 Tithonus -87
Reply
Juhani jo pikkusen viisasi että lähtö voisi olla aikaisemmin. Aikani pähkylöityä, ajelen etelään keskiviikkona. Jos auto ja ukko pysyy kuosissa niin kasilta torstai aamuna rajalla. Olettaen että passaa liittyä etujoukkoihin.

Mukana myös yhteisruokailussa Big Grin

t janne
Reply
Tumut Wrote:Juhani jo pikkusen viisasi että lähtö voisi olla aikaisemmin. Aikani pähkylöityä, ajelen etelään keskiviikkona. Jos auto ja ukko pysyy kuosissa niin kasilta torstai aamuna rajalla. Olettaen että passaa liittyä etujoukkoihin.

Mukana myös yhteisruokailussa Big Grin

t janne

Totta kai passar det bra. Oletko miettinyt yö sijaa? Mä voin lähteä ke iltana ja yöpyä rajahovin tebiksellä, tosin autossa.

TEMÄHIK
Reply
Ei ole ihan vielä selvää. Jos pääsen lähtee ajoissa ja keli hyvä niin ajelen rajahoviin asti. Muussa tapauksessa yövyn Padasjoella äiti muorin päivällisestä nauttien ja jatkan varhain aamulla rajahoviin.
t janne
Reply
Onko PMR 5 ja LA FM 12 käytössä?

TEMÄHIK
Reply
la12
Reply

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  Perinteinen pikkujoulu Safari Venajalla 20.-22.11.2015 -NewJuhani- 14 11´718 10-12-2014, 09:20
Last Post: -NewJuhani-

Forum Jump:

Users browsing this thread: 5 Guest(s)