07-01-2013, 12:17
Taisit vastata itse omaan kysymykseesi? Tai ainakin kannattaa se summeri sieltä repiä pois jos se siellä vielä on.
|
Kysymyksiä Rangesta
|
|
07-01-2013, 12:17
Taisit vastata itse omaan kysymykseesi? Tai ainakin kannattaa se summeri sieltä repiä pois jos se siellä vielä on.
07-01-2013, 01:42
maddis Wrote:Taisit vastata itse omaan kysymykseesi? Tai ainakin kannattaa se summeri sieltä repiä pois jos se siellä vielä on. Liveä OT: II-kopassa on ihan viiksestä valittavissa nopeusvaroitus tietyille nopeuksille. Pari kertaa olen kurillani laittanut frouvalle sen aktiiviseksi kun tällä on raskaampi kaasukorkkari kuin minulla... Nyt ei enää mene siihen lankaan. :roll: RRC 3,9SE -90 S-Type 3.0 Sport, -01, RHD P38A -95 raato Rover 3500S efi -73 Jaguar XJ-S V12 series II -89 Clean car=Sick mind. Topicin kaappaaja #1
21-01-2013, 11:29
Voiko ohjaustehostin oirella sillee,että tuntuu vastustavan kääntymistä oikealle ja sitte ku kääntää enempi voimalla muljahtaa mukavasti et meinaa mettää mennä. Vai voisko etuakselin detroitti lukko jäähä päälle? Ei oikee kiva ajettava ole enää.
RRC 3.9EFI -90, Alfa Romeo 147 JTD -07, Alfa Romeo 164 V6 -89, Pappa tunat -77 ja -68, Tunturi Sport -72
22-01-2013, 12:18
WildF Wrote:Voiko ohjaustehostin oirella sillee,että tuntuu vastustavan kääntymistä oikealle ja sitte ku kääntää enempi voimalla muljahtaa mukavasti et meinaa mettää mennä. Vai voisko etuakselin detroitti lukko jäähä päälle? Ei oikee kiva ajettava ole enää. Onko sulla edessä Detroitin True Track vai se sataprosenttinen automaattilukko? Jos jälkimmäinen, niin ei kyllä ole ihan optimi etuakselilla ainakaan maantieajossa ja saattaa aiheuttaa yllätyksiä. Onko toi oire siis vain toiseen suuntaan käännettäessä? Tapahtuuko toi pitävällä alustalla (asfaltti) vai myös liukkaalla (Lumi tai jää) ? Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions. "There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
22-01-2013, 10:57
Jos en iha väärin muista,nii true track. Oikeelle kääntäessä pelkästää. Mutta nyt kun miettii, että voisko taka-akseli vaikuttaa jos se olisi vinossa? Kun tuntuu, että auto kulkee kylki edellä, rattia joutuu pitää neljänneksen vinossa et menee suoraa.
RRC 3.9EFI -90, Alfa Romeo 147 JTD -07, Alfa Romeo 164 V6 -89, Pappa tunat -77 ja -68, Tunturi Sport -72
22-01-2013, 11:16
True track:han taitaa olla ns. torsen-tyyppinen lukko? Itselläkin on torsen Rangessa edessä enkä sen asennuksen jälkeen huomannut mitään moista ominaisuutta, joten kyllä tuo muljahdus jostain muualta tulee.
Ei muuta kuin puslia tutkaileen alustasta ja palloniveliä ohjauksesta. Tuntuuko muljahdus ratissa asti? Jos näin on niin vikahan voi olla simpukassa/rattiakselissakin(Rattikselin nivel jumissa?).
22-01-2013, 11:30
Tota simpukkaa epäilly ku vuotaa ölppääki vähäse. Mites noi puslan välykset näkee parhaiten. Akselit ilmassa vapaasti?
22-01-2013, 11:43
Tuohon ohjauksen vastustamiseen..mulla oli pari vuotta sitte epämääräisen oloista tuntoa ku risteyksissä piti kääntyä
hock:Just vähä semmoista mulahtelua..soitin sit karaasiin ja ihmettelin asiaa niin sieltä sanottiin et ruiskauta spraytä ja öljyä sinne konehuoneessa olevaan rattiakselin niveleen..siin on spoorit..sen jälkeen ei ole ollu mitnn ongelmaa.T:Jukkis -92 RR Westminster 4.6efi -73 Rover P6 3500efi
22-01-2013, 11:45
Ok, kokeillaan öljyämistä.
02-02-2013, 11:34
Mikäs on paras liima Rangen takayläluukun alareunan kumitiivisteen kiinnittämiseen?
Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions. "There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
03-02-2013, 08:53
Kaitsu Wrote:Mikäs on paras liima Rangen takayläluukun alareunan kumitiivisteen kiinnittämiseen? http://www.bostik.fi/Products/Adhesive/C...00-ml-tube Pappa Tunturi X 3 Wickström w2 Getasnipan
03-02-2013, 10:00
Mutta eikö siinä tiivisteessä ole huulteet ja raamissa urat? Näin minä muistelen kun omani toissavuonna vaihdoin. Ihan lyhyelle matkalle molempiin päihin laitoin ihan perus-sikaa siististi, että päät ei lerpata.
TT LR 110 Defender STW TDI 300 RR 3.5 TDiC MB E300TD
03-02-2013, 10:17
solihull Wrote:Mutta eikö siinä tiivisteessä ole huulteet ja raamissa urat? Näin minä muistelen kun omani toissavuonna vaihdoin. Ihan lyhyelle matkalle molempiin päihin laitoin ihan perus-sikaa siististi, että päät ei lerpata. Näin voisi olettaa, mutta ei ole ??? Tiedä sit miksi vai onko "alkuperäisestä" kellään kuvia? Siitä omasta originaalista en viitti repiä irti vain zekkausta varten, kun siinä hyvin kiinni. Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions. "There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
03-02-2013, 10:40
Huulteeton tiiviste on kiinnitettävissä ohuen metallilistan kanssa. Metallilista kiinni ruuveilla tai niiteillä (nk. sandwichinä karmi-tiiviste-lista). Monissa uustuotantokarmeissa on tämä periaate. Tiivisteen pitävyyttä voi avustaa perus-sikaflexillä.
04-02-2013, 11:13
armas Wrote:Huulteeton tiiviste on kiinnitettävissä ohuen metallilistan kanssa. Metallilista kiinni ruuveilla tai niiteillä (nk. sandwichinä karmi-tiiviste-lista). Monissa uustuotantokarmeissa on tämä periaate. Tiivisteen pitävyyttä voi avustaa perus-sikaflexillä. Onko tuosta kuvaa miten/millainen lista laitettu? Laittaa vaikka s-postiin? Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions. "There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
05-02-2013, 07:00
Tuossa yksi (vaatimaton) esitys aiheesta
-> Yläluukun tiiviste Jos oikein tulkitsen, niin nro 17 tiiviste, nro 18 lista ja nro 19 kiinnitin (niitti). Niitin voinee korvata ruuvillakin, kuten on tehty usein alumiinikarmisarjoissa
08-02-2013, 03:41
armas Wrote:Tuossa yksi (vaatimaton) esitys aiheesta Joo vähän joutuu arvailemaan, "livekuva" olis selkeämpi. Tossa niinkuin toi niitti tulis sit kumitiivisteen läpi, eli siihen pitäis tehdä reikä. Toihan on kolmion muotoinen toi kumitiiviste, et mä en oikein hahmota miten siihen toi lista tulee kun alkuperäisessä ei sellaista näköjään ole. Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions. "There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
08-02-2013, 10:14
Kaitsu Wrote:Joo vähän joutuu arvailemaan, "livekuva" olis selkeämpi. Niinhän se livekuva olisi, mutta kun malli on vähän kaukana. Alkuperäisessä ei sellaista listaa välttämättä olekaan (riippuen auton vuosimallista), mutta tuolla http://lrcat.com/ näkyy löytyvän varaosanumerokin (MTC7553) tuolle listalle. Joka tapauksessa menettely, jossa liimaa tiivisteen yhdeltä sivultaan karmiin ja listan, joko varaosanumeroidun tai itse tehdyn, kiinnittää ruuveilla/niiteillä, toimii. Joutuu kuitenkin poraamaan tiivisteen läpi karmiin...
09-02-2013, 12:53
Hemmetti !
hock: Kävin penkomassa vielä tota 3,5 en sisällä olevia roippeita, niin kas, sieltähän löytyi toi lista millä tiiviste laitetaan kiinni! Menee siihen uraan oikein mallikkaasti. Olis pitäny tajuta aikasemmin etsiä.... :roll:EDIT: Laitettu pari kuvaa aiheesta projektiosioon... Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions. "There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
22-03-2013, 11:02
Missä toi inertiakytkin siatsee rangessa,ku ei löydy.
22-03-2013, 11:03
WildF Wrote:Missä toi inertiakytkin siatsee rangessa,ku ei löydy. Mulla ainakin 3.9 vm '90 se on kuskin penkin alla kardaanikotelon puolella. Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions. "There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
23-03-2013, 04:21
Kun tässä on joutunut taikinoimaan tätä lämppäriasiaa, niin mikähän mahtaa olla tuon puhaltimen teho ?
Ajatus on toteuttaa puhaltimen ohjaus potentiometrillä, kun se viisinapaliitin on katkottu ja edellinen (nyt romuna oleva) lämppärin moottori on ohjattu vastusten ohi huutamaan täysillä. Ongelma on, ettei löydy edes niitä johdon pätkiä, joista vakiomuotoinen puhallinnopeuden ohjaus olisi toteutettavissa. EDIT: Tätä selvitelty ja potikalla ei onnistu. Täytyy vetää kaapelit suoraan katkaisijalta moottorille vastusten mukaiseen järjestykseen. Koska nyt ohitetaan alkuperäinen sulake, täytyy kaapelit varustaa itsenäisillä sulakkeilla/sulakekoteloilla.
25-03-2013, 10:07
Kaitsu Wrote:WildF Wrote:Missä toi inertiakytkin siatsee rangessa,ku ei löydy. Jes,siellähä se nökötti. Kiitti Kaitsu. Tosin ei ollu vissii vika siinä, vaan taitaa vika olla tossa varashälytin/ajonesto kojeessa. No tostaki Antti varotti jo aikaa sitte,et voipi ruveta kiukkuilee. Tarttee pääsiäisenä ruveta tutkailee mitä tolle tekis,ku tohon vihreeseen verrattuna melkee ruosteeton. RRC 3.9EFI -90, Alfa Romeo 147 JTD -07, Alfa Romeo 164 V6 -89, Pappa tunat -77 ja -68, Tunturi Sport -72
25-03-2013, 11:01
WildF Wrote:taitaa vika olla tossa varashälytin/ajonesto kojeessa. No tostaki Antti varotti jo aikaa sitte,et voipi ruveta kiukkuilee. Tarttee pääsiäisenä ruveta tutkailee mitä tolle tekis,ku tohon vihreeseen verrattuna melkee ruosteeton. Mulla ja toi varashälytin käyttäytyy oudosti, pitäis varmaan kaukosäätimen paristo ihan ensiksi vaihtaa...ei aina lue ja vilkuttelee vilkkuja vähän miten sattuu eikä keskuslukko aina toimi kaukkarilla. Se hätyttimen torvi ei jostain syystä toimi ollenkaan. Käyntiin kyllä onneks lähtee (vielä). Onkohan tosta mitään ohjekirjaa olemassa että tietäis miten sen pitäisi toimia.... :roll: Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions. "There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
26-03-2013, 08:50
Mikä häläri sulla on?
Jäsen *1346*
RR L322 Metropool -04, Rover 623 Si A EX-RRC Westminster Gray, EX-LR Defender Td5 HCPU, EX-D1 3D, EX-MINI METRO 1.3, EX-MINI x3...
26-03-2013, 09:27
DEFA tai joku sellai se on. No löysin toiset avaset missä kaukari,nii pari kertaa hälärit päällepois,ni joha lähti range tulille.
Onko kukaa tilannu tuolta enklannista noita rangen etujalkatilojen korjauspaloja? Meinaan et kannattaako mielummin tilkuista ite väsätä. RRC 3.9EFI -90, Alfa Romeo 147 JTD -07, Alfa Romeo 164 V6 -89, Pappa tunat -77 ja -68, Tunturi Sport -72
26-03-2013, 11:04
WildF Wrote:DEFA tai joku sellai se on. Missä se sulla on fyysisesti? Apparin jalkatilassa? Lattiapelleistä, itse mietin samaa, luulen että tulee väkästeltyä itse.... Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions. "There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
28-05-2013, 09:21
Pitäs yrittää etuakseli vaihtaa romurangesta toho vihreeseen, mutta noi tukivarsien pultit ruostunu aika huonoiksi. Elikkä mikä noitten pulttien koko on?
Sitte kun saan akselin vaihettuu,nii romurange tulee myyntiin. Autossa vaan pari pientä lommoa eessä ja takana, mutta tekniikka toimii. :mrgreen: RRC 3.9EFI -90, Alfa Romeo 147 JTD -07, Alfa Romeo 164 V6 -89, Pappa tunat -77 ja -68, Tunturi Sport -72
29-05-2013, 09:05
WildF Wrote:Pitäs yrittää etuakseli vaihtaa romurangesta toho vihreeseen, mutta noi tukivarsien pultit ruostunu aika huonoiksi. Elikkä mikä noitten pulttien koko on?M16 ja pituus sopiva
30-05-2013, 12:34
Mielummin vielä vähä ylipitkä pultti ja holkki mutterin alle, niin ei jää kierre väljistämään sovitusta.
|
|
« Next Oldest | Next Newest »
|