Poll: <t>Kuinka paljon kilometrejä Disco 2:ssa</t>
You do not have permission to vote in this poll.
<t>100' km tai alle</t>
0%
0 0%
<t>101' - 200' km</t>
0%
0 0%
<t>201' - 300' km</t>
0%
0 0%
<t>301' - 400' km</t>
100.00%
1 100.00%
<t>401' - 500' km</t>
0%
0 0%
<t>501' km tai yli</t>
0%
0 0%
Total 1 vote(s) 100%
* You voted for this item. [Show Results]

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Discovery S2 kilometrit
Kyselläänpäs vähän mitä Kakkos-Discoilla on nyt ajettu. Ajatus tuli kun Keski-Suomesta löytyi auto, jolla on ajettu jo 400' km. Yllättävintä on se, että siitä meni alkuperäinen polttoainepumppu vasta nyt.

Ja tähän kuuluu vastata kaikkien, ei vain paljon ajaneiden Smile
Reply
150' TD5 2004, ei vielä yhtään pumppua.
Reply
moi!

Mulla meni pumppu 338 000km kohdalla vuoden alussa! Aika huoleton D2 ollut...ainut "suurempi vika" oli kansipahvin vaihto!

Muuten on ollut "kulutus osaa" ja "ominaisuus vikoja" esim öljyä ecussa...!

Laskeskelin että kun huollot tekee itse niin viimeset 5v ona kustannukset olleet jotain 800€/vuosi luokkaa ja silloin ovat osat tulleet englannista ja öljyt 50l astiassa/ suurpackissa!

Mietin just että tarviikohan sitä öljypumpun ruuvia katsastaa, vai kai se jo olis irronnut jos olis irrotakseen?

--Janne--
Janne Suurholma

SM2YJK

044-7513573

"projekt Fenix" disco 1 V8 -98, "".........British humour....!""

https://picasaweb.google.com/10729240645...831/Fenix2

https://plus.google.com/photos/107292406...banner=pwa
Reply
lacrits68 Wrote:moi!
Mietin just että tarviikohan sitä öljypumpun ruuvia katsastaa, vai kai se jo olis irronnut jos olis irrotakseen?

--Janne--

-ihan samaa oon miettiny vaimokkeen 350 ajetusta...
Ei tietoa onko jo tarkistettu tms.
no, kilahtaa kun kilahtaa.. sitten korjataan series vaimolle ajoon Big Grin
"Täälähän on keppejä niinku vanhaankorin porstuas!"
Reply
Discolla on nyt 111 000 Ja se on aika iso viikanen nyt. Kansiremonti tuulossa. Motori on siis V8.
"Nimitön " 99 - Defender 90 2010 -

"Silver Fang" 02 - Disco 2 V8, 2007 - 2010

RIP: "Paris" 00 - Disco 2. Td5, 2000-2007.

www.laro.fi
Reply
6,5 vuotta rullattu ja vasta 205 000km taulussa. Kaiken näköistä pientä laittamista ollut matkan varrella. :roll:
Reply
autohan -oo td5 kilometrejä nyt n 260 000 km minulla ollut viimeiset 140 000 km. Itse vaihtanyt pa pumpun kahdesti, molemmat etunavat, vesipumpun, tehostajan pumpun, ilmajouset kerran ja toisenkerran rautajousiksi ym normaalia pikku kulutusosaa
Reply
237895km ( joista 2,5v/ 55789km minulla )
vikalistaa:
ACE-putki, ilmajouset, jäähdytin, polttoainepumppu, kansiremontti 220tkm kohdalla,
+muuta kuluva osaa, ja modausta

tekemättä:
-polttoaineen jäähdyttimen tiiviste
-polttoaineen painekello,vai mikäseon,
jokaonsiellä, missäpitäisolla viides hehku.
-öljypumpun ruuvin tsekkaus.
240tkm iso huolto

Eli alahan Antti varata osia ja aikaa valmiiksi.
puuttuvat 2000km täyttyy kuukaudessa.

ja autohan on:
D2 Td5 Autom -04
D2 Td5 Autom -99 ex.
D2 Td5 Autom -00 ex.
Reply
180 tkm ja vasta toinen kone Big Grin
T: Juhatapio

** Discovery II td5 -99 **
Reply
TD5, 2002, 150 000 km, muistinvaraisesti: etujousi, abs anturi, öljyä ecussa, automaatin asentotunnistin, erilaisia letkuja ja lisäksi jotain muuta pientä. Tielle ei ole tarvinnut jäädä. Ja viimeksi meni katsastuskin kerralla läpi. Big Grin
Reply
TD5,2004, 95 000 km. Itse ajanut noista 12 000 km.
Viime viikolla vaihdettiin ilmajouset ja vänkärin oven ikkunanostimen vivusto. Ei muuta vikaa ollut eikä ilmeisesti suuremmin edelliselläkään omistajalla.
Liekö jäänyt kaikki meikäläisen kontolle tuleviksi vioiksi. Jokatapauksessa loistopeli!
Reply
D2,Td5, -00, 340000km.

kaikki muu ainakin kerran vaihdettu paitsi polttoainepumppu.

olli
Reply
Tallissa nyt 250´km ajettu D2. Ei tosin vielä minun mutta jos oikein riehaannun noista jenkeistä erkaantumaan niin kukaties... Vielä ei ole pumpulle eikä muutenkaan motille mitään tehty. Saattaahan tuo olla että myydään pois, jos jotakuta kiinnostaa!
Reply
D2 -04, ajettu 114 tkm. Itse ajettu reilu kymppitonni, ei ihmeempiä vikoja. Yksi nivel vaihdettu, pa-pumppu hieman äänsi kovilla pakkasilla, ei muuta ongelmaa. En tiedä onko autolla ollut edellisessä kotimaassaan(saksa) ihmeempiä ongelmia. Huoltokorjan mukaan ei ole ollut mitään ihmeempää.

Tomi
Reply
TD5 -00, lastu+isompi välijäähdytin, ajettu noin 160000, josta noin 100000 omaa ajoa.

Korjauksia:
Öljyä ECUConfusedsa, putsattu ja laitettu uusi piuhasarja
Ylävesiletkusarja uusittu+ jotain muita jäähdytysjärjestelmän letkuja
Molemmat pussit vaihdettu, niistäkin toinen jo vähän falskaa
Vesipumpussa alkavia vuoto-oireita
Takalasinpyyhkimen varsi uusittu
Kuskin puolen penkinlämmitin sökö
Vänkärin puolen penkin alla oleva cd-vaihtaja entinen
Joku keskuslukituksen vastaanotinmoduuli uusittu
EGR-venttiili ilmeisesti jumittunut? Ei vaikuta menoon...
Vettä tulee joskus hieman kattoverhoilun alta
Alkavaa kansipahvivikaa ollut jo tuon 100000 km, ei kuitenkaan mennyt pahemmaksi vaan pientä painetta esiintyy koko ajan
Webasto purettiin joskus osiin ja uusittiin lopulta kaikki hilut...syyllinen olikin ilmeisesti vähiten todennäköisin eli vika korjaantui vasta kun ensin kokeiltiin kaikkia muita ja lopulta vaihdettiin itse palopesä

Muuta: soittimeen asennettu aux-liitin ja ctekin laturi moottoritilassa
Reply
350 tuli täyteen äskettäin. En tiedä polttoainepumpusta. Pitääpä tutkia löytyykö dokumenttia (itse olen laiska pitämään huoltokirjaa, mutta muistan omat remontit kyllä).

TD5 99 käyttöön otettu 00 malli.
Reply
-99 td5, mittarissa 411000 km, polttoainepumppu vaihdettu 365000 kmConfusedsä, vaihdettu pari oven lukkoa, valonvaihtokytkin, etupyöränlaakeri, takaperän pinionin stefa, tuulettimen viskokytkin, polttoaineen paineentasaus palikka.
Reply
310 tkm täynnä '00 vuoden psi-lastutetussa td5 d2Confusedsa, omia noista noin 190tkm vajaassa 7 vuodessa.

vaihdettu kaikenlaista, ainakin kytkimen työsylinteri ja just nyt koko kytkinpaketti (ekaa kertaa), etupyörän napa, takapyörän laakeri, etupään iskarit ja jouset, ilmapussit kahteen kertaan, webaston ohjauskortti... seuraavaksi työn alle toisen takaoven keskuslukon sähköt, tuulilasi (rikki ja vuotaa tiivisteestä) sekä syy siihen miksi joskus pidemmän/raskaamman ajon jälkeen jäähdytys röyhtäisee noin 3dl nestettä pihalle, ei enempää koskaan eikä lämmötkään nouse.

muutaman series lantikan ja lukuisien rangejen kokemuksella vois sanoa, että tää on monikäyttöisin, kokonaistaloudellisin ja mukavin värkki mitä mulla on ollu. muista tekeleistä nyt puhumattakaan...
Reply
vm.99 ja 290.tkm mittarissa.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)