01-06-2010, 09:02
Mistä olisi paras ostaa takalasi rrc:hen alumiini kehyksillä, onko kallis?
|
rrc takalasi
|
|
01-06-2010, 09:02
Mistä olisi paras ostaa takalasi rrc:hen alumiini kehyksillä, onko kallis?
01-06-2010, 10:05
mulle olis.
450.- ja uudet lukkot kans. Eli lasilinen uusi. "Silver Fang" 02 - Disco 2 V8, 2007 - 2010 RIP: "Paris" 00 - Disco 2. Td5, 2000-2007.
02-06-2010, 12:08
Tervehdys!
Mulla on sama murhe. Jostakin Paddocksparesista saa noin 350 euroon lasin, mutta lähettävätkö Suomeen? Ja en varmana tiedä onko se lasi kirkas vai sinisävyinen kuten originelli. Ja Famousfourista saa alumiinikehystä palapelinä, johon asennat vanhan lasin. Ei kokemusta, hinta vähän halvempi, olikohan jotakin 250 euroa. Uskoisin ainakin että tällaisen lähettävät. Lukot ja muut vimpaimet sitten siihen päälle, jos on tarvetta. Mutta kyllähän se sitten taas kestääkin auton eliniän loppuun saakka (seuraavat 20 v). Käytettyjähän on aika lailla turha etsiä, kun kunnollista luukkua vain ei löydy tai sitten maksaa kohtuuttomasti. TT
02-06-2010, 10:11
Kuttilasta. Tekevät ihan mittatilauksena lasit esim. chopattuun autoon. Hintakaan ei ollut paha tosin siitä on jo aikaa.
02-06-2010, 12:45
Takalasin mätänevä kehys näyttää olevan se suurin ongelma. Muistakaa ottaa varovasti talteen alkuperäinen yläluukun tiiviste joka on alareunassa. Näyttää olevan kiven alla. Oma sai vaurioita hiomakoneesta ja uutta on melkein mahdotonta löytää. :wink:
02-06-2010, 09:12
Joo, mätäneehän se. Jos joku olis tilaamassa tuolta, niin kimppatilausta? Kiinnostaisi tuo "kasasin ihan itse, ja säästin" malli.
02-06-2010, 09:18
sama kävi mielessä että porukassa voisi tilata, itse ainakin ottaisin pelkät kehykset tällä pudjetilla.
02-06-2010, 09:57
Mulla on kolmiovisessa Rangessa "koottavan" alumiinipokan alareunassa Etolasta itseliimautuva leveä tiivistenauha ja se toimii oikein hyvin. Tietysti kannattaa ottaa alkuperäinen jos se on ehjä, mutta tiiviiksi ja oikeinkin siistiksi sen saa muutamalla eurollakin.
03-06-2010, 12:41
jvaho Wrote:Mulla on kolmiovisessa Rangessa "koottavan" alumiinipokan alareunassa Etolasta itseliimautuva leveä tiivistenauha ja se toimii oikein hyvin. Tietysti kannattaa ottaa alkuperäinen jos se on ehjä, mutta tiiviiksi ja oikeinkin siistiksi sen saa muutamalla eurollakin. No, mitä kommentteja koottavasta mallista? Onko eroa alkuperäiseen? Parempi vai vähemmän parempi? TT PS. Kimppa kiinnostaa kanssa ;-)
03-06-2010, 06:28
Quote:No, mitä kommentteja koottavasta mallista? Onko eroa alkuperäiseen? Parempi vai vähemmän parempi? Ei käytössä ole eroa alkuperäiseen vaikka kevyempi onkin. Ruostumattomuus tietysti tuntuu kivalle. Uudemmassa (vm. 1990) Rangessa on myös sellainen, ja siitä on sisäpuolelta yläreunasta hilseillyt ikävästi maalia pois. Ulkopuolella irtoilevia hilseitä on vain vähän. Tämä hilseilevä kehys on asennettu ennen kuin auto tuli minulle, eli en tiedä sen taustoja. Kolmiovisessa aluraami on viiden vuoden jälkeen kuin uusi, mutta auton käyttö ja säilytys on aivan erinlaista kuin uudemmassa (autoa säilytetään käytännössä aina sisällä ja ajoa on parisen tuhatta km/vuosi). Vanhasta ruosteisesta pokasta saa lukot ja kahvan irti hyvin helposti, mutta lasin irroittaminen on jo työläämpää. Jos aikoo käyttää entistä lasia, kannattaa ensin kriittisesti katsoa että se on todella säästämisen arvoinen - itse säästin tässä väärässä kohtaa eli uudessa komeassa kehyksessä on naarmuinen lasi.
03-06-2010, 08:26
Hassu juttu. Noin vuos sitten mulla oli myynnissä OK kuntoset ylä ja ala luukut Rangeen. Yheis hintana niillä oli 150€. Toista kuukautta kesti ennenkuin ees yläluukku meni.
03-06-2010, 08:42
Mulla on alumiiniyläluukku, mutta se ei pysy kiinni. Ilmeisesti lukot/tapit niin kuluneet kun ei armottomalla säätämiselläkään saa lukkoja lukittumaan kunnolla vaan luukku pomppaa ajossa auki. Pitäisi kai jossain vaiheessa vaivautua etsiskelemään uudet tapit/lukot tai ainakin vähemmän kuluneet.
03-06-2010, 09:58
Näyttää olevan sen verran tarvetta takaluukulle, että luovun yhdestä alumiinisesta ilman lasia. Hinta vaikka 222€ ja Pohjois-pohjanmaalta saa.
etelän hetelmä
03-06-2010, 03:16
EI KANNATA OSTAA KOOTTAVAA. Vanha lasi on sen verran hyvin liimattu kiinni, että lasi särkyy aika helposti kehystä irrottaessa. Nurkissa olevat lukot kannattaa myös ostaa ihan suosiolla uudet, koska ovat yleensä aika finaalissa ihan järkiään. Ite ostin Isbjörniltä uuden takaluukun lukkojen kans, joka oli oikeasti hyvä ja hintakin aika kuluttujaystävällinen ottaen huomioon, että eletään Suomessa.
Kimmo Manninen
03-06-2010, 03:20
maddis Wrote:Mulla on alumiiniyläluukku, mutta se ei pysy kiinni. Ilmeisesti lukot/tapit niin kuluneet kun ei armottomalla säätämiselläkään saa lukkoja lukittumaan kunnolla vaan luukku pomppaa ajossa auki. Pitäisi kai jossain vaiheessa vaivautua etsiskelemään uudet tapit/lukot tai ainakin vähemmän kuluneet. Mulla ois vähemmän kuluneet, ku ne sun.. E tiiä sitte pyykö luukkus kiinni niillä, mutta voit kokeilla. Kimmo Manninen
07-06-2010, 11:59
jahas tuolta saa taas 195 puntaa + 17,5% alv takalasia tummalla lasilla ja kaikilla herkuilla:
http://www.paddockspares.com/pp/RANGE_RO...me%29.html tilisiirrolla pystyy maksaa suoraan paddockille, kun kysyy vaan van pankin yhteystiedot sähköpostilla. rahti kustantaa sieltä tänne ikkunalle yhden kollin eli 15e kotiovelle. lopulliseksi kustanukseksi menee noin haarukkaan: 250e
07-06-2010, 10:14
Lähettävätkö Suomeen lasia, oletko kokeillut. Tinted=kirkas? Vai kuvan mukainen sinertävä... olen katsellut juuri ko. lasia, mutta nämä kaksi asiaa askarruttaa edelleen.
TT
22-06-2010, 10:29
tinted=tummettu, ilmeisemin kuvan mukainen kuten heillä on tapana.
tavara tulee varmasti suomeen saakka, itse olen tilannut puoli rangea tuolta, ei ole ollut mitään hardelliä toimituksissa, vaan tilauksesta noin 1 1/2 viikon päästä on aina paketti tullut kotiovelle, ja tavarat ovat olleet todella hyvälaatuista. itse olen maksanut suoraan pankin tilille, kait se menisi läpi nopeammin kortilla... ps. ne goodridgen metallipunos jarruletkut on sika hyvää laatua pilkka hinnalla (sarja noin 50e) |
|
« Next Oldest | Next Newest »
|
| Possibly Related Threads… | |||||
| Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
| Range 89 takalasi /luukku | spede80 | 3 | 2´799 |
08-06-2012, 02:17 Last Post: Kaitsu |
|