Threads: 10
Minkälaisia mallieroja on rangen syylareissa? Olen ymmärtänyt että 1970-1985 ilman AC on muuten sama kun AC malli, mutta AC malli on vähän paksumpi. Eli AC mallin syylari pitäis sopia ei-AC:lliseen autoon ja antaa paremman jäähdytyksen?
Entäs uudemmat mallit? Minkälaisia eroja on?
Mun pitäis vaihtaa syylari kun vanha ei oikein jäähdytä enää ja olisi kiva tietää mitä siihen sopii.
Ja jos jollain on kunnossa oleva syylari myynnissä saa tarjota..
Disco 2 2002
Threads: 38
Mä vaihdoin omaan classiciin (vm -84, kaasari) 3.9 efi automaatin jäähdyttäjän. Jäähdytin on paksumpi ja päissä jäähdyttäjät moottoriöljylle ja automaatin öljylle. Ei kovin kallis sumuisilta saarilta (kunnostettu, tuskin uusi). Huomioitavaa on, että kiinnitykset ovat aikalailla erilaiset kun vanhemissa esim vm -84.
T: Roksu
Threads: 38
Omani tilasin Paddockilta. Maksoi jonkun verran yli 200€, mutta nykyään kurssi ei ole niin edullinen, sillon tais olla jotain 0,92. Jäähdytin tuli Land Rover laatikossa, muttei se mitään takaa, varsinkin kun se kerran ainakin avattu. Työn jälki ihan asiallinen mutta vois kuitenkin olla kunnostettu (maalausjälki vähän sellasta) Kiinnikkeet tein paksusta lattaraudasta ja käytin vanhoja kumityynyjä. Etupuolelle laitoin kaksi puhaltavaa sähköflektiä termostaatilla. Hyvin tuntuu jäähdytys riittävän kuumanakin kesänä.
T: Roksu
Threads: 54
kantsii ottaa se ilmaistoinnilla varustettu malli, siinä on yksi rivi lisää koko alalla putkia...
Threads: 24
Ei sillä, tuota Mr. Gasketin flektiä voi kokeilla kumminpäin vain, suunta vaihdettavissa...
Jos tarvii lisää, niin oli vaikka joku 9" etupuolelle kaveriksi tarjolla.