Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Virtavuodot ja tupla-akku
Epämääräisten virtavuotojen aiheuttaman lähtötäsmällisyyden heikkenemisen vuoksi olen ajatellut asentaa 110:iin tupla-akut. Onko kenelläkään hyviä speksejä tupla-akkutelineestä tahi oivaa vinkkiä mistä sen saan ostettua edullisesti? Kiitos...
Reply
Poistettu, syytä voi miettiä
Reply
Jep, tarkoitus on laittaa se extra-akku kytkimen taakse, että on sitten virtaa tarvitessa. On jotenkin niin noloa kaivaa niitä kaapeleita aina kerran kuussa naapureitten iloksiWink
Reply
Pääkytkin on tosi hyvä ratkaisu ja toimii ylimääräisenä ajonestonakin. Vinssin käyttämää virtaa kestävää pääkytkintä taitaa vain olla aika vaikea löytää. 300 A:n (/12 V) hetkellinen tehonkesto ei riitä. Itselläni oli pääkytkin paistunut lähestulkoon sähköä johtamattomaksi ja aiheutti epämääräisiä käynnistys- ja latausongelmia.

Voisihan akulta vetää kaapelin suoraan vinssin solenoid(e)ille menemättä pääkytkimen kautta. Silloin tulisivat poissuljetuiksi kaikki muut vuodot paitsi solenoidi(e)n kautta tapahtuvat.

Kuskin sitlooda on tosi jämpti kahdelle akulle, mutta kyllä ne sinne saa ilman gynekologin apua. Kannattaa varata asennukseen taipuisaa hienokarvaista kumikaapelia - ei jäykkää muovieristeistä paksukarvaista (halpaa).

- p
Reply
Poistettu, syytä voi miettiä
Reply
Pääkytkimellä kannatta katkaista akun miinuskaapeli, koska nämä suuren virran pääkytkimet on metalli runkoisia ja jos nyt kuitenkin käy niin että pääkytkin pääsee lämpenemään(sulaa), niin ei lyö runkoon akkua pääkytkimen kuoren kautta(tietenkin kytkimen voi asentaa esim, muoviin, jolloin ei kytkimen runko ole maissa).
Caravaanari Land Rover Series IIA 1970

Bronco II 1989 3/4 moottorilla, sama yksilö ollut projektin kaksi kertaa 8 vuoden välillä.

uudehkot VAG SUV ja Volvo käyttikset
Reply
Kannattaako tupla-akuille laittaa väliin solenoidi. Kiinnostaa ja olen päättänyt laittaa tuplat myös itse. Katselin tuossa T-maxin kittiä ja sit olis Scorpion racingillä toisenlainen kitti joka vaikuttaa suht asialliselta. Mites muut ootte ratkaissu tuon homman ?
Reply

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  Tupla-akut tai isompi akku Discoon JackOAT 10 8´379 11-05-2018, 04:33
Last Post: siipimies

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)