Threads: 4
Talvi lähenee ja aamut kylmenee! Kiinnostaisi siis tietää miten Freelander 1:n Webastoon saisi katkaisijan jottei Weba aina tuhahtaisi tulille kun ulkolämpötila on alle +5 astetta. Tämä siis lyhyitä ajoja varten. Freekku on -04 Td4 ja Webasto Thermotop C (muistaakseni) ja 1533-mallisella kellokytkimellä. Jossain on ko. asia tullut ilmi, mutta en oikein löytänyt kunnon ohjeita.
Siitä on lähettävä että tähän on tultu...
Threads: 3
Itse olen ottanut Webaston sulakkeen irti ja laittanut paikalleen vasta kun pakkasta on reippaammin.
Threads: 3
On siellä anturi, Haynesin kirjan mukaan oikealla puolella takapuskurin verhoilun alla.
En jaksanut itse ruuvata, nopein tapa oli ottaa sulake irti.
MikaM Wrote:Toi on tietysti helpompi ratkaisu
mutta Lord John ilmeisesti etsi pitempi aikaista ratkaisua, myös talven ajalle ja siihen tuon anturin pois ottaminen on järkevämpi tapa.
Joo juurikin näin. Talvella(kin) kun ajelen aika paljon kaupungissa lyhyitä ajoja niin ois parempi ettei käytä webastoa.
Kiitokset vastauksista. Pitää katella tuo anturin paikka ja kokeilla ohittaa katkaisijalla.
EDIT:
Tuoltapa löytyikin juttua tuosta anturista:
http://forum.landrovernet.com/archive/in...74342.html
http://img163.imageshack.us/img163/8284/oct1321fd1.jpg
MikaM Wrote:Mun käsittääkseni riittää kun ottaa anturin pois liittimestään ja laittaa vaikka hanskalokeroon.. ei tarvii enään katkasijaa erikseen, kun se ei saa tietoa lämpötilasta ulkona ei käynnisty ittestään ja kellokytkimeltä sen saa yleensä suoraan päälle halutessaan 
Voi olla joo. Täytyy testata jos homma popittaa tuolleen niin mitäpä nuita katkaisijoita virittelemään.
Emännän Freelanderiin kytki Huoltorep Lauttasaaressa orkkis ajastimen Webastoon.
Siitä saa näppärästi ohjelmoitua koska Webasto käynnnistyy.
Vane Wrote:Emännän Freelanderiin kytki Huoltorep Lauttasaaressa orkkis ajastimen Webastoon.
Siitä saa näppärästi ohjelmoitua koska Webasto käynnnistyy.
No semmoinen vempelehän tässä minullakin on niinkuin aloitusviestissä kirjoitin mutta sepä kun ei estä sitä että Webasto lähtee automaagisesti päälle halusipa tai ei kun ulkolämpötila on alle +5 astetta. Sitä ei ajastinpaneelista saa pois.
Sorry että selostus jäi vajaaksi. Samalla kertaa laitettiin kytkin cruisin kytkimen viereen josta saa Webaston halutessa pois.
Lämpötila-anturi oli viimeaikona itseasiassa ihan sekasin ja Webasto lähti joskus jopa +20 asteen lämmöllä päälle. Anturi lähti lopultakin veke ja nyt ei Webasto lähde käyntiin ilman käskytystä kellokytkimestä.
Threads: 18
Ainakin Rover 75 missä on sama laite, saadaan webasto poiskytkettyä huollossa. Nykyisin se käynnistyy ainoastaan kun itse haluan. Olen käynnistänyt sen itse tällä tavalla ulkolämpötilasta riippumatta. Ei siis käynnisty pakkasessakaan ellen käynnistä.
Threads: 2
Missä se anturi tarkasti on? ja minkä näköinen?
LR PICK-UP98
EJP Wrote:Missä se anturi tarkasti on? ja minkä näköinen?
Etumaskin takana. Edestä katsottuna vasemmalla puolella alimman ritilän takana.
Täällä kuva