Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Autoveroilmoituksen täyttöä..
Minkäslaisilla perusteilla olette yrittäneet pudottaa tuota kannettavan veronmäärää?

Noissa lomakkeissa kun on aika vähän kohtia, joissa suoraan voisi yrittää vaikuttaa tuohon. Eli ilmeisesti pitää tehdä jokin liite itse mukaan.. Kaikki kokemukset on tervetulleita avuksi!
Reply
Itse muistaakseni kys. kohtaan laitoin vain "ks. liite." ja erilliselle paperille kirjoitin selvityksen aikalailla jokaisesta pikkuviasta minkä autosta löysin. Liitin myös printattuja valokuvia mm. lommoista ym.
Reply
Tää varustelutaso näissä D2ssa on melkoinen sekamelska... :roll:

Lisäys: http://www.discovery2.co.uk/discovery_spec.html
Reply
Leimasin pari kärryä vuosi sitten Suomeen, ja juttelin aika pitkään Tampereen Tullin tarkastajan kanssa. Kyselin juuri noista veron suuruuteen vaikuttavista seikoista, ja hän sanoi aika suoraan että huonokuntoisuudella tai pikkuvioilla ei ole merkitystä ellei niitä käy tarkistuttamassa Tullissa (ja kuvauttamassa Tullin toimesta - omia kuvia ei kuulemma huomioida) ja siltikin alennus on aika marginaalinen. Varusteet yms. vaikuttavat vastaavan mallin valintaan, mutta suurin vaikutus itse veroon on kilometreillä.

Tullin sivuilta näkyy noita verotuspäätöksiä - joskaan en tiedä näkyykö korjauspäätökset sitten enää missään. Yleisesti mitä olen kuullut niin verot ovat olleet aikalailla noiden aiempien päätösten mukaisia, vaikka olisi sitä kaavaketta täytellyt eri tavoin..

-t-
RR P38 2.5DSE -01

Audi A6 2.5TDi Quattro -04
Reply
Kyllä noissa verotuspapereissa on tullivirkailijalle merkintä kohta "Asiakkaan kuvat" Confusedhock:

Luetaanko vakiovarusteet (jotka löytyvät kaikista mallisarjoista) - lisävarusteiksi?
Reply
No, sanoi Tampereen tulli mitä vaan, mulla henkilökohtaisesti sitten kävi varmaan hyvä tuuri, kun oli Helsingin tulli myöntänyt ihan avokätiset alennukset esitellyistä vioista... Ei siinä vissiin mitään ainakaan häviä?
Reply
Tullille olisi 3 vuotta sitten kelvanneet myös omat kuvat mutta vain paperilla ei missään sähköisessä muodossa jottei tule matoja.

Arvon alennsta saa aika samanlaisilla perusteilla kuin voi tinkiä kaupassa ostaessa käytettyä autoa, eli myyjän mielestä naarmut ja lommot vähän niinkuin kuuluvat asiaan ja niistä saa sitten vaikka 2 % alennuksen.

Itse tutkitutin auton tullissa ja otin tullin kameralla kuvia asioista joita halusin huomioitavaksi. virkailialle sopi mainiosti että minä näpyttelin kuvat. Virkailija bongasi itse vielä pari naarmua lisää. Tätä harvoin tapahtuu aiemmin kyttämässäni vertauksessa autokaupassa.

Silloin oli kai lomakkeessa vain varsteet, ei eriteltynä onko lisä vai vakio eli kaikki mitä autosta löytyy.
Rover 75 Saloon 2004 1,8T Aut BRG

(Rover 75 Saloon 2000 1,8 l Old English White 2005-2009)

RY 1368
Reply
Lähinnä mietin käytäntöä, pitääkö jokainen lisävaruste ilmoittaa vai ei, esim, penkilämmitykset, sähkölasit, keskuslukko, yms jotka alkaa olemaan jokaisessa kulkineessa?

Tosin LR penkilämmitys/tuulilasin lämmistys on ilmastoalue "lisävaruste" Confusedhock:
Reply
Silloin aikanaan oli rasti ruutuun lomake jossa oli paljon kaikkia varusteita. Lisäksi muuta johon päättelin että pitää laittaa valmiita vaihtoehtoja hienommat jos sellaisia olisi. Valmiina rastitettavina vaihtoehtoina oli suunnilleen kaikki mitä autossa silloin oli.
Rover 75 Saloon 2004 1,8T Aut BRG

(Rover 75 Saloon 2000 1,8 l Old English White 2005-2009)

RY 1368
Reply
MikaM: olet ilmeisesti täyttämässä yksilöintilomaketta? Eihän siinä LISÄvarusteita kysytä, vaan varusteita yleensä. Ei ole merkitystä onko esim nahkavehoilu ollut autossa vakiona tai kenties tehty jälkeenpäin. Se ratkaisee, mitä on kiinni verotushetkellä.
RR Autobiography 5.0 Supercharged

RRS Stormer 5.0 Supercharged
Reply
No lisävarusteitahan nuo varusteet on :wink:

Auto on sellaisella varustuksella kun se tehtaalta lähti, joten kysessä on varustelupaketista joka on valittu autoa ostaessa, kuten kattoluukku, sähköllä vai manuaali, kangas, osanahka vai nahkaverhoilu.. mun käsitys on että mitä "paremmat varusteet" sen kallimpaan versioon verrataan kun määritellään sitä käypääarvoa?? vai oonko ihan hakusessa Big Grin

Lähinnä sitä mietin että miten yksilöidysti noita pitää kirjata, ja mikä on ns. perusauto? onhan noissa lukot ovissa ja tavallaan sekin on varuste.. vaikka löytyykin joka autosta... mihin tuo varusteen raja vedetään, jos näissä on jo perusmallissa tietty varustelutaso?

Pelko on lähinnä siinä että jos tekee kaikeesta listan, se näyttää päätöstä tekevän tullivirkailijan silmissä kalliimmalta kuin pelkkä merkintä ES varustelu :roll: tai sit pitää tehdä niin pitkä lista et kukaan ei jaksa lukea sitä loppuun :twisted:
Reply
Itse tekisin näin (jos mahdollista, en ole kyseistä lomaketta nähnyt...). Merkkaa lisävarustetasoksi "ES" ja laita lisämerkintänä linkin autonvalmistajan listalle netissä missä varustetaso on lueteltu.
Defender 90 PU Tdi -94

“It tells to world nothing about your wallet, your aspirations, your success or your abilities in the bedroom” -Richard Hammond
Reply
http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/sahko.../index.jsp

Ja tuolta lomake 27as. Onhan siinä kohta "muut" mutta ei niitä mitkään kromihimmelit kiinnosta. Ilmastointi, nahat ja navi voivat vähän nostaa markkina-arvoa, jos on sellainen pirssi missä niitä ei yleensä ole.
RR Autobiography 5.0 Supercharged

RRS Stormer 5.0 Supercharged
Reply
Näin pähkäilin myös itse, erikoisemmat listaan ja kaiken maailman penkinlämmittimet saa jäädä pois listalta..
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)