Threads: 18
No niin,kaikki imuvuodot on saatu korjattua ja yksi lambda mikä oli pimeänä niin vaihdettu. Tosin tuon vaihtamisen jälkeen on alkanut heitttää check engine valoa kojetauluun ja ainoa koodi minkä saa ulos on tuo P1138 mikä siis tarkoittaa Oxygen Sensor Engine Bank A, Downstream of Catalytic Converter ja Oxygen Sensor Engine Rich . Tiedän kyllä että Bank A tarkoittaa kuskin puolen lohkoa mutta kumpaakohan lambdaa tuo nyt meinaa?Tuo "downstream" sen kertoo ilmeisesti mutta minulle tuo suomennos "myötävirtaan" ei oikein nyt kerro kummasta kyse.. Osaako joku myös sanoa miksi tuota koodia peliin heittää? Livedata antaa kaikille neljälle lambdalle suunnilleen samaa arvoa ja näyttäisi kaikki toimivan mutta silti tuo koodi aina välillä ilmestyy..noin päivittäin jossain välissä.
Siis volttimäärät heiluu siinä 0.678-1.254 (ihan esimerkki lukemat) ja siis seilaa siinä välissä riippuen kaasusta/koneen lämmöstä. Eihän tolla testerillä mikä mulla on niin nää muuta kun juuri tuon voltti määrän,en sitten tiedä mitä arvoja säätelee jos säätelee ja kuinka väärin. Ei siis ole mahdollisuutta omilla vehkeillä mitään oikeita arvoja katsella?
No niin nyt on lambdat päikseen vaihdettu eikä ainakaaan reilun tunnin testilenkillä vielä check engine valo syttynyt uudestaan.. Aiemmin syttyi aina jo noin viiden minuutin jälkeen mutta ei tämä vielä mitään hurraa huutoja aiheuta,saattaa huomenna syttyä kuitenkin tuo valo. Se "tärinä" ei vaan ota asettuakseen vaikka mitä tekisi!! Siinä ehkä 2000rpm alkaa koko auto tärisemään ja miettii mun mielestä seuraavalle vaihteelle vaihtamista turhan kauan,sitte ku antaa mailaa niin tasoittuu tärinät . Ilkee kierrosluku kun just noilla kierroksilla paljon tässä nurkissa ajelee eli täristelee lähes koko ajan,pitää aina kiihdyttää kovasti että saa vaihteen vaihtumaan ja pääsee sopiville kierroksille ettei tärise. Ihan vaan tuntuisi että joku pytty nyt ei koko ajan ole pelissä jostain syystä. Saman tärinän nimittäin saa aikaan vaikka tossa paikallaan P tai N-asennossa painaa kaasua niin selvästi tuntee sen tärinän tietyillä kierroksilla,ihan niinkuin tulisi paineaalto sisään autoon. Perin outoa,kaikki tämä kuitenkin sen remontin jälkeen tullut,ennen ei ollut tuota vaivaa.
Threads: 0
Jos en muista ihan väärin NAS spec -> 4 x lamda (2 x kat. ennen ja 2 x jälk.)
Europassa tarkoitettu toimitukset -> 2 x lamda (2 x ennen kat. vain)
Katsoin 1300 ++ siviusen korjaus kirja - mutta en löisi juuri sen sivu jossa y. m. kertoo - mutta olen varma että just näin se on !