Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geokätköily
Onko foorumilaisissa ko. homman harrastajia? On ollut lasten kanssa puhetta että vois olla ihan mukava tapa viettää aikaa yhdessä ja liikkua ulkona tai ainakin lantikan kyydissä. Kätköjä näyttää olevan melko paljon jokapuolella suomea ja maailmaa.
Jonkinlainen käsi gps laite olis hyvä olla. Millaisilla välineillä porukka harrastaa jos harrastaa tätä. Eiköhän tolle gps laitteelle löytyis käyttöä myös lantikan kanssa.
Reply
Hiukka uudempi Garmin 60-sarjalainen (60Cs ->) ja kaikki 62-sarjalaiset tukee sekä maasto- että tiekartat, ja onhan se kätevä myös "ajotietokoneena".

Andy
Reply
Garmin Oregon 200 on toiminu ihan hyvin, ja kun sai aikanaan vielä poistuvana mallina halavalla.
Täältä http://www.geocache.fi/bulletin/ voi löytyä vinkkejä eri laitteisiin.

Puhelimella on tullu kans etittyä, mutta niissä enimmäkseen ärsyttää GPS:n huono tarkkuus vähänkin "varjoisassa" paikassa.

Garmineissa on etuna vielä nämä http://kartat.hylly.org/ eli hyvät ilmaiset topokartat suomesta!
Reply
Mun on pitänyt aloittaa kätköily vuosikausia, ensin yksin ja sittemmin lasten kanssa. Nyt sitten perjantaina loin vihdoin tunnuksen ja lähdimme lasten kanssa saman tien ekaa kätköä etsimään. Ei löydetty. Toisella kerralla (lauantaina) se sitten löytyi, ei vaan oltu aluksi riittävän tarkkasilmäisiä. Kivaa hommaa koko perheen voimin. Yksinkin olen jo paria lähintä kätköä pyörälenkillä hakenut ja jatkossa ajattelin suunnata fillarilenkkejä kiinnostaville (metsä)kätköille.

Mulla on vanhahko Garmin GPS GPSmap 60CS, ja siinä Topo-Suomen lounaisnurkka. Geokätköt saa siirrettyä laitteeseen helposti ja ne myös näkyvät siellä moitteitta ”find”-valikon kautta. iPadikin pelittää, mutta on tietty hankala maastossa. En omista älypuhelinta, mutta silläkin voisi kuvitella pärjäävään ainakin alkuun. Ilman laitettakin pärjää ainakin aluksi, sen verran hyvin nuo kätköt ovat selostettu jo geokätkösivustolla.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)