Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Defenderin korkeuksista/alustan korkeuksista
Tutkailin taannoin defenderin esitettä ja teknisiä tietoja. Siellä ilmoitettuun auton (110) korkeudeksi jousituksesta sekä rengastuksesta riippuen 80" - 82" (eli meidän tutummilla mittayksiköillä 203cm-208cm. Siis vakiohilppeillä skaala on viitisen senttiä. Mittasin sitten omani eli takaovi auki ja katonreunasta mitta maahan, tuloksena hiukan alle 202cm.

Siis vakiodefe tehtaan ilmoittamana on noin sentin korkeampi kuin omani (TF ML +2" ja 285-75-16 rengastuksella) Confusedhock:

No rengaspaineet tietty tekee virhemarginaalia, mutta hiukan hämmästyin. Mitta pyörän navan keskeltä kaareen on edessä 51,3cm ja takana 53,2cm

Minua alkoi kovasti kiinnostamaan jotta mitä palstalaisten defet antaa korkeuksiksi ja mitä alustaa siellä vastaavasti on. Olen näitä tietoja koittanut monesti etsiä netin syövereistä googlettaen, mutta en ole löytänyt. Kuitenkin moni autoansa modaa alustaltaan, auttaisiko tällainen topiki muuten kuin uteliaisuuden tyydyttämiseen. Minua vilpittömästi kiinnostaa mitä eri jousilla saadaan aikaiseksi, vaikkakin jokaisella lie erilailla kuormitettu auto.
Reply
Mulle katsuri laittoi otteeseen 525 edessä ja 555 takana, 2" Terrafirma medium load (TUV) korotuksen jälkeen. Tän jälkeen autoon tullut taakse vaijerivinssi, joten on varmasti vähemmän. Mittaan kun ehdin.
* Defender 90 SW TD5 -02
Reply
Mulla edessä n. 52cm takana n. 54cm, LR orkkis jouset...
Reply
HNT Wrote:Mulla edessä n. 52cm takana n. 54cm, LR orkkis jouset...

Näin mä vähän epäilinkin. Onko muilla antaa lukuja orkkis jousista, epäilys on että korotuksen jälkeen ei läheskään 2" nousua. HNT lukuihin verrattuna 2" pitäisi antaa 57cm ja 59cm!
* Defender 90 SW TD5 -02
Reply
Kannattaisko mittaa paljonko on akseliputkesta runkoon, ettei eri levikkeet tee eroa.

Auto pitkä/pätkä/ STW/ (H)CPU/ regular

Mulla on muutoskatsastuksessa merkitty korkeus levikkeistä, nyt eri alusta ja eri levikkeet.

TEMÄHIK
Reply
Laitoin pätkään Terrafirman +2" heavy load sarjan, tyhjä auto nousi edestä 75mm ja takaa 68mm, autossa vinssipuskuri ja vinssi kiinni.
Rekisteriotteessa mitta pyörännavasta levikkeeseen 580mm.
Katon takareunan korkeus oli 2056mm 265/75R16 renkailla.
Reply
Allu Wrote:Laitoin pätkään Terrafirman +2" heavy load sarjan, tyhjä auto nousi edestä 75mm ja takaa 68mm, autossa vinssipuskuri ja vinssi kiinni.
Rekisteriotteessa mitta pyörännavasta levikkeeseen 580mm.
Katon takareunan korkeus oli 2056mm 265/75R16 renkailla.

Allu, onko sulla otteessa vain yksi mitta, vai eteen ja taakse?
* Defender 90 SW TD5 -02
Reply
DefeHKI Wrote:Allu, onko sulla otteessa vain yksi mitta, vai eteen ja taakse?
Mitta on merkitty otteeseen eteen ja taakse, käytännössähän kaikille kulmille saadaan varmaan eri arvo mittaamalla mutta tuntui katsuri mitattuaan kaikki kulmat laittavan otteeseen keskiarvoisen mitan. Otteen teksti siis kuuluu:
"Ajoneuvoon on asennettu alustasarja. Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 580 mm takana 580 mm."
Reply
Huithapelin 110 hcpu:n strategiset mitat:
Edessä 520 mm (alkuperäisen levikkeen alareunaan)
Takana 600 mm kaareen (takanahan ei ole levikkeitä ensinkään)

Alusta on dobinsonin, mutta sen ei pitäisi korottaa. Keulalla vinssi ja kevyttä panssarointia. Takana ei erityistä kuormaa, pl. tankki 3/4 täynnä.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)