Threads: 15
Miksi ?
BFG AllTerrain 245/75 R16 hankasi puskuria kun takaovea avasi.
Ovea piti myös kannatella sulkiessa samasta syystä.
Jotain adaptereja jo ajettelin, kun netissä törmäsin juttuun jossa varapyöräteline käännetään toisin päin.
Pitihän tuo toteuttaa. Aikaa meni noin tunti.
http://picasaweb.google.fi/jomppez/VpTel...009_08_01#
Vararengas ei nyt ole BFG mutta muuten samaa kokoa,
tosin noin 8mm kuluneempi verrattuna uudenkarheaan AT.hen
Nyt telineeseen mahtuu 32" ehkä jopa 33" rengas.
D2 Td5 Autom -04
D2 Td5 Autom -99 ex.
D2 Td5 Autom -00 ex.
Threads: 9
Pirulauta Jomppe tämä oli just mitä oon kaivannut. Vararinkula on pidetty orkkiksena juuri tuon tilaongelman takia ja kaikenmaailman ratkaisuja on tullut mietittyä mutta laiskuuttani on jäänyt toteuttamatta. Tuo pitää varmaankin toteuttaa, että saa kaikki kiekot mitkä matkassa on saman kokoisiksi.
Ja ei sen alkuperäisen renkaan ja puskurin väli niin ruhtinaallinen ole kun ei edes lumiharja väliin mahdu. :roll:
Threads: 36
Sama mulla edessä. Kun vaan löydän sen isomman vararenkaan.
Ajattelin samalla värkätä noihin rautoihin kiinni putken, joka nousee renkaan yläpuolelle ja sen päähän paremman peruutusvalon, ledin tai xenonin (jossain ARBin kataloogissa näin vastaavan).
Sähköille pitää vain miettiä hyvä läpivienti.
juha Wrote:Kun vaan löydän sen isomman vararenkaan.
Mulle tuli pakkotarve hankkia rengas kun toinen rengassetti meni kaupaksi ja "mutiaisia" ei vielä ole. Paikallisesta kumikorjaamosta käytetty 245/75R16 kesärengas 15€ vanteelle tasapainotettuna.
Quote:Ajattelin samalla värkätä noihin rautoihin kiinni putken, joka nousee renkaan yläpuolelle ja sen päähän paremman peruutusvalon,
Pitää tehdä helposti irroitettava malli, että saa katsastuksen ajaksi pois. Mulle sanottiin että peruutusvaloja pitää olla kaks, kuten alkuperäisiä ja alkuperäiset pitää kytkeä pois käytöstä, kun uudet on asennettu. :?:
D2 Td5 Autom -04
D2 Td5 Autom -99 ex.
D2 Td5 Autom -00 ex.
Threads: 337
Poistettu, syytä voi miettiä
Sellainen kommentti vielä, että jos silmä sallii takapyyhkimen olevan "nolla" asennossa hieman vinossa, niin ei tuota telineen leikkaamista tarvitse tehdä lainkaan.
Ottaa varren irti ja kääntää sitä pari pykälää ylöspäin.
Toisella puolella telineessä ja takalasissa liikevaraa pyyhkijälle riittää.
D2 Td5 Autom -04
D2 Td5 Autom -99 ex.
D2 Td5 Autom -00 ex.