Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Freelander 2 lukitsi ovet yllättäen
Kävi tällainen tapaus, joka pisti miettimään, voiko auto lukita kuskin ulkopuolelle. Auto on Freelander 2 vm. 2007.

Käynnistin auton ja menin rappaamaan laseista jäätä. Vaimoke meni sillä välin autoon apukuskin puolelle. Kun rappaukset oli tehty, yritin laittaa lumiharjaa takakonttiin, joka olikin yllättäen lukossa. Yritin sitten avata kuskin puoleista etuovea, lukossa sekin ja kaikki muutkin ovet.

No nythän ei tullut ongelmaa, kun vaimoke pystyi sisältä käsin avaamaan ovet. Ei hän niitä mielestään kuitenkaan ollut lukinnut. Jää nyt vähän epävarma olo tästä - voiko auto tehdä tempun ja lukita ovensa, kun kuski poistuu käynnistyksen jälkeen ulos?

Autossahan on se automaattilukitustoiminto, että se lukitsee ovet, kun autolla lähdetään ajamaan. Mutta ei kiitos vielä silloin, kun ollaan pysähdyksissä Confusedhock: Autoon on vain yksi avainkin, pitääkö tässä teettää varalta toinen...
Reply
Näitähän sattuu useammillakin merkeillä aina vähän väliä. Itsekin ollut paikalla pariin kertaan samassa tilanteessa. Syy harvemmin selviää. Itse olen ratkaissut asian siten, etten ikinä jätä autoa käymään ovet lukittuina ellei vähintään ikkuna ole auki.
Reply
No, ajattelin että jos teettäisi kopion siitä mekaanisesta avaimesta avainnippuun, niin sillä pääsee sitten sisään, jos tilanne tulee eikä tarvitse turhaan jännittää.
Reply
Ei huono ajatus. Itse kannan yleensä ulkomaanreissuilla ja muilla kaksia avaimia mukana muutenkin vastaavanlaisia tilanteita varten.
Reply
Moi,

Itselläkin aina mukana ylimmääräisenä XJ:n ns. huoltoavain, eli avaa lukot, muttei käänny virtalukossa. Rangessa on aina ovet auki, ettei joku riko lukkoja. Okei Rangen ratissa kapula ja päävirran avain lähtee myös mukaan.
Roksu alias Jari Rokkanen
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)