Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rangeen monikäyttöistä rengasta
Moro,

minkälaisia ehdotuksia olisi P38 Rangen (-97) renkaiksi, jos pääosin katukäyttöä mutta välillä maastossakin. Perus kitkarengas ei miellytä, vähän saisi olla karkeampaa kuviota, kokona 16" ja varmaankin mahdollisimman leveä ja korkea, kuitenkin niin että mahtuu pyörimään ilman modausta.

Eli hyvää kokemusperäistä tietoa sekä rengaskoosta että merkistä/mallista.

-Olli
--

P38 4.6 HSE V8 -98 "Rauno VI"
ex L320 3.0d -10

ex P38 2.5d -00

ex P38 4.6 HSE V8 -98

ex L322 3.0TD6 -03

ex P38 4.0 SE -97

HML
Reply
Itselle on tullut mieleen joku BFG AT tai vastaava, ehkä koko jotain 265/75 R16.
--

ex L320 3.0d -10

ex P38 2.5d -00

ex P38 4.6 HSE V8 -98

ex L322 3.0TD6 -03

ex P38 4.0 SE -97

HML
Reply
BFG AT suoriutui ihan hyvin omassa käytössäni tiellä ja maastossa. Kokona oli 265/65R18 mikä on aika lähelle saman kokoinen tuon 265/75R16 kanssa. Eturoiskeläppiä piti hieman muokata etteivät vastanneet kääntäessä renkaisiin muuten ei tarvinnut modata mitään.
-08 3.6 Vogue

-03 S500L 4Matic

-87 951
Reply
BFG:n AT on ihan hyvä valinta mun mielestä kanssa tuollaiseen käyttöön. Itse pärjännyt niillä ihan talvellakin, vaikkakaan pito ei ole tietenkään ihan kitkarenkaan luokkaa.
Kaitsu

Good decisions come from experience, and experience comes from bad decisions.

"There's no such thing as a bad Land Rover. It's just some are misunderstood"
Reply
Bridgestone 694 AT 245/70R16 on alla ja kokeiltu vähän maastossakin sekä talveakin ajeltu. Uutena talvi meni kohtalaisesti 4. talvi eikä pitoa enää talvisin, näin käy kaikilla AT ja MT renkaille Jokainen on omaa mieltä leveydestä, itse olen todennut että mitä leveämpi sitä huonompi maantiellä.
Reply
Talvikäyttöä ei välttämättä tule kun on hyvät nastat. Arvaan että alkuvuodesta joutuu nastat hetkeksi laittamaan.

Jos on sopivia kumeja ylimäärin, niin saa tarjota.
--

ex L320 3.0d -10

ex P38 2.5d -00

ex P38 4.6 HSE V8 -98

ex L322 3.0TD6 -03

ex P38 4.0 SE -97

HML
Reply
Toinen ääni Bridgen AT694:lle. Semmoisilla olen ajellut niin kauan kun tuo piiras on mulla ollut. Kesät-talvet ja maastossa on ihan samalla viivalla BFGn at:n kanssa vaikka on sileämmän näköinen.
BFGn kanssa pitää ottaa 245 levyinen, 235 ei riitä kantavuus taka-akselilla, ainakaan siinä vanhemmassa BFGn mallissa. Mut tässä oltiin vissiin jotain isompia vaille niin vähän turhaa jupinaa vaan.
P38A -97,4,x bi-fuel

RRC 3,9SE -90

S-Type 3.0 Sport, -01, RHD

P38A -95 raato

Rover 3500S efi -73

Jaguar XJ-S V12 series II -89

Clean car=Sick mind. Topicin kaappaaja #1
Reply
Naapurin 2wd hiaceen hommattiin kumho kl-71 renkaat. On kehunu hiljaiseksi ja mukavaksi.
Range Owner
Reply
Toi kl71 on aika karkee mutakuvio aattelin vaan sopivuutta maantieelle. Tarkoititko Kumho at kl 78?

On tosiaan hyvä miettiä kuinka paljon oikeesti käy mettässä. Ite mietin ekojen renkaitteni kanssa mt ja at välillä pitkään ja päädyin bfg at kuvioon. Oli hyvä perusrengas vähän kaikkeen, paitsi mudassa menee tukkoon. Hyvin sillä pärjäs muiden seurassa safareilla ja jos joskus joutuu narun jatkeeks ni ei se vaarallista ole. Jos käyt safareilla,mettässä,mudassa useammin ku 3krtaa vuodessa ni voi sitten miettii karkeempaakin.

Joku mainituista Bfg allterrain, bridgestone duellerit 694, cooper discoverer at3 (ilmeisesti aika sivistynyt tiellä ja rullaava?onko kellään kokemuksia täällä?) . Tai sit vähän karkeempaa edustaa cooper st maxx ja goodyear wrangler duratrac. Bfg mt mulla nyt alla pitkässä serieksessä, mut en osaa siitä vielä sanoo sen enempää. Tiellä pysyny ja Melua riittää auton puolesta ,mut yleensä mudterrainit tietysti pitää vähän ääntä mikäli häiritsee.
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"

Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"

Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Reply
Toyo Open Country AT alla kakkos discossa nyt toista kautta.
Aika hiljainen rengas maantiellä, vaikka on karkea kuvio.
Itse ajan hieman ylipaineilla, kun autossa on useimmiten tavaraa paljon ja joskus kärry perässä, silloin tyhjänä ajaessa karkea nappula tuntuu, mutta ei häiritsevästi.
Normipaineilla hiljainen.
Aiemmin ajanut BFG AT kuviolla, eikä Toyo sille häviä. Maastossa ja soratiellä tuntui jopa paremmalta. Lumessa pito tuntui myös paremmalta.
D2 Td5 Autom -04
D2 Td5 Autom -99 ex.
D2 Td5 Autom -00 ex.
Reply
series3kalle Wrote:Toi kl71 on aika karkee mutakuvio aattelin vaan sopivuutta maantieelle. Tarkoititko Kumho at kl 78?
Ei kun juurikin kl 71. Tuommosella vajaavetosella pakettiautolla jos haluaa päästä nurmikolta liikkeelle saa olla karkeutta enemmänkin. Oli myöskin ainut malli jossa riittää kantavuus haisuun koossa 215/75r15.
Range Owner
Reply
RRCConfusedsä on nuo Cooper discoverer at3Confusedet. Yllättävän hyvät, vakaat ja mukavat maantiellä, sormenpäällä voi ohjata, mutta tuossa dieseltraktotrissa on niin paljon meteliä että mahdoton sanoa äänestä mitään.. nuo on kai 10-kankaiset eli aikasta jäykät ja painavat. Hyvin nousee märkää nurmirinnettä mutta mudasta en osaa sanoa. Ehkä vähän enempi maastorenkaat kuin BFG AT, vaikka kuvan perusteella voisi ajatella toisin. tosin taitaa olla 15 vuotta kun BFG:llä ajelin joten vaikea verrata ja nekin oli paljon ajetut. Cooperissa ehkä syvempi ja karkeempi kuvio kuin kuvasta voisi päätellä. No olihan nuo aika edullisetkin ja löytyi itelle sopiva koko. Pitäis järjestää vertailu jossain jos jollain olisi RRCConfusedsä BFG renkaat?
Reply
Ääni Cooperin ST/Maxx:lle. Itsellä ollut muutaman vuoden talvirenkaina (laitoin nastat) ja on mielestäni siinä atn ja mtn välissä.
* Defender 90 SW TD5 -02
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)