Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Paras mahdollinen etuistuin defenderiin
Niin, elämä potkii ja haastaa kovan jälkeen. Vanha liikenneonnettomuudessa saatu niskavamma alkaa laittamaan elämän asioita uuteen järjestykseen. Defen tahtoisin pitää niin kauan kun ajaminen onnistuu.

Mutta. Retkuniska on niin heikko että tarvis mahollisimman hyvin niskan suojaavan penkin. Mikä sellainen olisi.
Defender 110 td5 - 06

Series 3 109 2.3 diesel -79
Reply
Jos ei lähetä mihinkään race-penkkeihin niin Volvoissa on hyvät penkit, myös se niskatuki on ainakin noissa ~vuosituhannen vaihteen laitteissa mielestäni kunnollinen ja hyvällä kohdalla.
Näitähän saakin edullisesti purkuautoista. Sitä en osaa sanoa sopiiko miten Defeen, myös turvavyösysteemi voi tuottaa hankaluuksia? Tais olla penkissä kiinni osittain.
P38A -97,4,x bi-fuel

RRC 3,9SE -90

S-Type 3.0 Sport, -01, RHD

P38A -95 raato

Rover 3500S efi -73

Jaguar XJ-S V12 series II -89

Clean car=Sick mind. Topicin kaappaaja #1
Reply
castillo post_id=97017 time=1487875451 user_id=3938 Wrote:Mutta. Retkuniska on niin heikko että tarvis mahollisimman hyvin niskan suojaavan penkin. Mikä sellainen olisi.

Mulla on ExmoorTrimmin Elite jakkarat. Mielestäni pykälää parempi kuin orkkisjakkara, mutta en tiedä onko riittävän hyvä. Ymmärtääkseni Recarolta löytyy myös Defeen penkit, jotka ovat kai parhaat mitä siihen saa.
* Defender 90 SW TD5 -02
Reply
Onko elite jakkarassa niskatuki säädettävissä muutenkin kuin korkeussuunnassa. Ja onko selkänojan korkeus sama kuin orkkiksessa. Orkkis on mun selälle ihan hyvä muuten. Eli vaikka ristiseläntuen yms säätöjä ei ole niin ei kaipaakaan. Passatin istuin on erityisen huono mulle ja vaikka säätöjä on niin silti en saa sitä likikään kohilleen.

Täytyypä recaroista etsiä tietoa
Defender 110 td5 - 06

Reply
Tänään istuin 2011 v 70 nahkaistuimella ja tuntu kyllä oikein hyvältä. Mutta ne ainakin oli sähkösäädöillä ja siis lieköhän 2000 luvun volvoissa manuaalisäädlillä pennkkejä. Akulle pääsy kans vaatii jotai kommervenkkejä volvo/saabin penkkejä sovitellessa.
Defender 110 td5 - 06

Reply
castillo post_id=97025 time=1487942729 user_id=3938 Wrote:Tänään istuin 2011 v 70 nahkaistuimella ja tuntu kyllä oikein hyvältä. Mutta ne ainakin oli sähkösäädöillä ja siis lieköhän 2000 luvun volvoissa manuaalisäädlillä pennkkejä. Akulle pääsy kans vaatii jotai kommervenkkejä volvo/saabin penkkejä sovitellessa.

No, puhtaasta 2000-lukulaisista en tiedä mutta omassa päässä pyöri nuo 97-99 S/V Voovot. -00 kanttikopat taitaa olla jo sähköjakkaroilla kun ne myyty useimmat paremmilla? varusteilla. Näitä penkkejä löytyy jopa ehjinäkin kun purkuun menee maltillisilla kilsoilla olevia bensavehkeitä, dieselit on yleensä aika hyvin kulkemaan oppineita ja penkit kuluneita.
Joo, tosiaan se akku voi olla ongelma. Mut voihan sen siirtää jonnekkin, johtoja on helppo jatkaa-vaihtaa pidempiin.
P38A -97,4,x bi-fuel

RRC 3,9SE -90

S-Type 3.0 Sport, -01, RHD

P38A -95 raato

Rover 3500S efi -73

Jaguar XJ-S V12 series II -89

Clean car=Sick mind. Topicin kaappaaja #1
Reply
Minkäsvuotinen Defender olisi kyseessä? Kun tuntuu nuo uudempien määräykset olevan varsin rajoittavia penkinkin suhteen, kaikenlaisia turvallisuuspykäliä pitäisi kuulemma penkkien täyttää..? Tuli vastaan, kun pähkäilivät 2000 -luvun Sitikkaan penkinvaihtoa, tosin sellaisen penkin missä oli sivutyynyt ja turvavöiden kiristimet...

Itse olen kovin yllättynyt Disco II penkistä, jolla on tullut muutamaan kertaan istuttua kyydissä, välillä vähän ajaenkin. Etenkin kun on opettanut rankansa/p*rseensä liian hyvälle, viimeiset 12 vuotta Xm Sitikan penkillä istuen ja alustan ollessa hyvin mukavuuspainotteinen. Erittäin hyvä yhdistelmä niskansa retkauttaneelle, joka tuli suoritettua kesällä -04. Josta sitten onkin peruja se että on tullut havaittua aika paljon miten sekä alusta että penkki ajomukavuuteen vaikuttaa... Volkkareiden kyydissä ei oikein kestä yli 50km pitemmästi ilman taukoja, viime vuosilta koettuna suht tuoreesta Fabiasta 45 vuotiaaseen K70 yksilöön, ja muutamaan siltä väliltä. Avensistakin tuli "jouduttua" kokeilemaan, kun menin myymään anoppilan pihasta sellaisen verstaskaverille, eka 70km meni kivasti, sitten pitikin jo alkaa katsella taukopaikkaa, jonka auto sitten itse valitsi hukatessaan sähkönsä...

Kokeilemallahan se paras penkki löytyy, mutta missäs pääsisi kokeilemaan? Jos tuollaista Xm:n penkkiä haluat, niin ainakin autossa kiinniolevaa päästän koeistumaan, ja eiköhän kavereilta löytyne irrallisia penkkejäkin... Oma vaivansa tietenkin on, hankkia erilaisia jakkaroita testattavaksi..?
L-R Series 2a -62 "tarinoista todellisuuteen?"

Sekalaisia Sitikoita, useita
Reply
Vahvasti epäilen, ettei XM:n penkit sovi Defenderiin. Se nähdäkseni aivan liian leveä. Defenderin oma penkkihän ei mikään lepotuoli ole ja on aika lähelle ovea sijoitettu. XM:n penkillä vois olla hiukan vino ajoasento.
Lisäksi istuma korkeus myös mietityttää?
Käväsinpä mittaamassa Defender -07 vajaa 50cm, 3Confuseden senttiä ovesta.
Citroen Xantia 55cm penkin leveys (kapeampi kuin XMConfusedä?).
Ahtaaksi käy, keskelle päinhän tilaa on, mutta se ajoasento?
http://i145.photobucket.com/albums/r232/...age241.jpg
http://www.ebay.com/bhp/land-rover-defender-seats
Reply
Olen ollut tosi tyytyväinen nuihin SVX:äni Recaroihin. Ne on tukevat ja mukavat eikä rumatkaan.

http://www.defender2.net/gallery/albums/...%20068.JPG
Defender 90 -08

ExMOD 110 Tithonus -87
Reply
Paavo post_id=97029 time=1487953330 user_id=2766 Wrote:Vahvasti epäilen, ettei XM:n penkit sovi Defenderiin. Se nähdäkseni aivan liian leveä. Defenderin oma penkkihän ei mikään lepotuoli ole ja on aika lähelle ovea sijoitettu. XM:n penkillä vois olla hiukan vino ajoasento.
Lisäksi istuma korkeus myös mietityttää?
Käväsinpä mittaamassa Defender -07 vajaa 50cm, 3Confuseden senttiä ovesta.
Citroen Xantia 55cm penkin leveys (kapeampi kuin XMConfusedä?).
Ahtaaksi käy, keskelle päinhän tilaa on, mutta se ajoasento?
http://i145.photobucket.com/albums/r232/...age241.jpg
http://www.ebay.com/bhp/land-rover-defender-seats

Leveimmästä kohdasta mittasin, 57cm istuinosan reunapehmusteiden kohdalta. 45cm asennusreikien väli, runko-osa alle 50cm. Näppärä mitata, kun on yksi penkki jalostunut toimistopenkiksi...

Istumakorkeuttahan voi muokata, penkin alle tulevalla lisärakenteella. Istumataso on noin 10cm rungosta ylöspäin, ilman etäisyyssäädön mekanismia joista muutama sentti tulee lisää vähimmillään...
L-R Series 2a -62 "tarinoista todellisuuteen?"

Sekalaisia Sitikoita, useita
Reply
Artturi, irtoaako noissa recaroissa istuinosa akkukotelolle menoa ajatellen. Nuo ainaki näyttäs antavan sivutukea. Onko mitä säätöjä niissä
Defender 110 td5 - 06

Reply
https://www.lrisolutions.co.uk/index.php...-110.html

Tuolta löytyy kuvaa miten toteutettu
-kari-

-------

Ex-MOD D110 Tithonus -86

Defender 90 TD5 -03

D2/D1 based racecar
Reply
castillo post_id=97032 time=1487957121 user_id=3938 Wrote:Artturi, irtoaako noissa recaroissa istuinosa akkukotelolle menoa ajatellen. Nuo ainaki näyttäs antavan sivutukea. Onko mitä säätöjä niissä

Istuinosa irtoaa helposti ylöspäin nopsauttamalla. Ainoa säätö on selkänojan kallistus. Istuinosan asennon säädin kohdalleen parilla paksulla nailonprikalla, kun "perse oli kuopassa". Samalla sai istumakorkeutta vähän lisää. Prikat tuli kiskojen alle Selkänojan saa vivulla kipattua ihan eteen..
Defender 90 -08

ExMOD 110 Tithonus -87
Reply
castillo post_id=97024 time=1487942584 user_id=3938 Wrote:Onko elite jakkarassa niskatuki säädettävissä muutenkin kuin korkeussuunnassa. Ja onko selkänojan korkeus sama kuin orkkiksessa. Orkkis on mun selälle ihan hyvä muuten. Eli vaikka ristiseläntuen yms säätöjä ei ole niin ei kaipaakaan. Passatin istuin on erityisen huono mulle ja vaikka säätöjä on niin silti en saa sitä likikään kohilleen.

Täytyypä recaroista etsiä tietoa

Elitessä niskatuki liikkuu vaan korkeussuunnassa. Selkänojan korkeus about sama kuin orkkiksessa.
* Defender 90 SW TD5 -02
Reply
Tässä edelleen pohdiskelen istuinvaihtoehtoa. Scheelmannilla näyttäis olevan myös asiallisen oloisia penkkejä ja sieltä erityisesti malli "traveller LR edition" kiinnostaa koska siihen saa ristiseläntuen säädön. Kallis se toki on niinkuin recarot ja exmoorin elitekin. Onko kellään kokemusta/tietoa scheelmannista. Mikähän lie laatu verhoiluissa. Nahkasena kovin hintava. Mutta kaularangan/selän tilanne vähän asioita nyt suhteuttaa ja ikäänkuin antaa luvan pohdiskella kalliimpaakin jakkaraa mikäli vaan ergonomiaa ja istumamukavuutta sellainen jeesaa. Isoja eroja on auton istuimilla. Passatilla en kolmeavarttia pidempää voi ajaa, defellä paremmin. Mutta alkanu kaipaan ex mersun ortopedijakkaraa minkä sai säädetyks niin että niska-hartiaseutu pysy paremmin pitkillä ajorupeamilla kunnossa.
Defender 110 td5 - 06

Reply
Mulla on Scheelmann istuimet Defenderissä. Parempiin en ole vielä törmännyt. Verhoilukin on todella jämäkkää ja kestänyt kovaa käyttöä paremmin kuin hyvin.
Reply
Onko niissä sun defen scheelmanneissa ristiseläntuen säätöä vaiko muotoilu jo valmiiksi kohillaan. Ja tiedätkö mikä scheelmanin malli se on. Muutama eri malli tuntuis olevan mutta ehkä penkkien runko ja perusmuoto on kaikissa sama. Ja vielä kiinnoistais että mikä verhoilumateriaali niissä on. Aika suuri hintaero on nimittäin perus kankaisen ja nahkajakkaran välillä. Mietin vaan sitä että mureneeko vinyylinen sivuverhous yhtä helposti kun defen orkkisjakkaroissa suomen talvioloissa, mikäli tyytyy sellaiseen. Saksan istuinkauppoja selaillu ja myös kielitaidotonta sellainen mietityttää että vaatiiko tuollaisen LR erikoismallin (istuinosa nousee akkukotelolle pääsyä varten) asentaminen jonkun sovitteen että saa defeen kiinnitetyksi vai käykö defen orkkispenkin kiinnitysraami siihen.

Jos näihin osaat jotain sanoa niin kiitollisena olen kuulolla. Yksityisviestikin tavoittaa hyvin. Ja myös kuvakin istuimista nyt suuresti kiinnostaa. Olen ymmärtänyt että scheelmannin malli on aika kauan ollu sama. Googlella toki jotai kuvia oon etsiny ja löytänytkin.

Minä oon aika persjalakanen eli 172cm/75kg ja luulisin että perusmitoitus saattas olla aika hyvin suunnassa. Defen orkkispenkikin selkämyksen osalta aika hyvin mukailee selkää vaikkei mitään säätöjä olekaan. Niskatuen ja sivutuen osalta siinä jää toivomisen varaan ja istuinosa ei oikeen natsaa ja aika linttaantunukin alkaa oleen
Defender 110 td5 - 06

Reply

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  Paras auto Pemari, toiseksi paras auto Defender british humor 8 7´559 01-12-2010, 09:51
Last Post: castillo

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)