Threads: 17
Oon vähä kiinnostunut yllä olevasta laitteesta.
Kysyisin tietäjiltä että miksi manuaalin ja automaatin kulutuksessa ja päästöissä on noin suuri ero?
Minulla on sellainen kumma käsitys että nykyiset automaatit eivät kauheasti lisää kulutusta.
Ajelin joskus 2000-luvun alussa automaatilla, mutta vaihdoin pois kun se kuvitteli olevansa fiksumpi kun minä, mukamas oppivainen loota... ei ollu Rooveri.
Threads: 18
Erohan on 1,2 l/100 km (yhdistetty)ei kai se mahoton ole. Ehkä se selittyy kulutusmittauksen logiikalla eikös se ole jotenkin niin että ajetaan maantieajona jotenkin keskinopeutena 70 km/h tai jotain semmoista ja yhdistetään kaupunkiajoon. Manuaalissa kun on 6 vaihde aika pitkä niin laskee kierrokset varmaan niin sopivasti alas jotta kulutusmittauksessa tulee isohko ero. En todellakaan tiedä mutta veikkaan, että jos ajetaan molemmilla tapauksilla tasaisesti HKI-Tre väli 100 km/h ei saada tuollaista kulutuseroa. Kokemuksestahan sinäkin tiedät, että suurin ero syntyy kaupunkiajossa.
Threads: 69
Yhteisiä kilometrejä on nyt parisataa automaattifreekun kanssa.
Keskikulutus oman mittarinsa mukaan 7,6l/100km.
Saas nähdä meneekö vähemmällä kun pakkaset hellittää...
Kiva auto ajaa ja ISO

hock:
75 tourer CDTi 2003
MG ZT-T 190 2003
Threads: 35
Mulla vuoden keskikulutus 8,6 l/100 km, kilometreistä ehkä puolet moottoritiellä, alle neljännes kaupungissa. Ajotietokone muuten näyttää ihmeen tarkasti samaa kuin oma kirjanpitoni.