Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MG
No nyt on haarukoita autoja ja agentti kävi yhtä tutkimassa saksanmaalla ollessaan muilla asioilla liikkeellä.Vaihtoehtoja on oikeastaan 4:yksi Rover 75 2,5l koneella ja automaatti,sitten MG:t yksi 05 1,8t ja kaksi 2,5l 03.
Mikä mahtaa olla tuon 1,8:teho-ei selvinnyt ilmoituksesta ja omistaja itse on jossain muualla tällä hetkellä.Onko tuossa 1,8 tuo kansi ongelma?.Maski herättää jotenkin ristiriitaisia tunteita-on ja ei ole paremman näköinen kuin tuo vanha.No eiköhän tästä jotain uutta kalustoa ole kohta suomeenpäin tulossa.

Ps:tuo huohotin ongelma-onko kellään mitään konkreettista ratkaisua siihen?
Reply
Huohotin!

Juuri tänään kuulin, että pakkasella tukkeentuneen huohottimen (ja ulos lentäneen öljyn) vuoksi on nyt hankittava uusi V6:n kampiakseli. Ei naurata!

Moottorin "uutta tulemista" (ennen kampiakselin löytymistä) on jo pohjustettu poistamalla teräksinen "patasutimateriaali" huohotinkanavasta, puhaltamalla gummiletkut puhtaiksi sekä lämpöeristämällä letkut solumuovilla. Lämmityslanka letkujen kylkeen on vielä harkinnassa.

Kovalla pakkasella saattaa silti olla mieluisa valinta ottaa alle joku perheemme muista autoista, niin kävi sydämeen tämän talven pakkasilla sattunut vahinko!! :evil:
Kari TT
Reply
Tehoa MG:n 1.8t on 160 hv. Roverissa sama rauta 150 hv. Suorittaa tehtävänsä kunnialla vaikka automaatti pudottaa kovassa kiihdytyksessä ehkä turhan pienelle.
Huohotin ongelma ei ilmeisesti ole ainakaan usein vaivannut 1.8:ja
Kaikki 1.8 NA:n ongelmat liittyvät myös Turbolliseen.
Henkilökohtaisena lisänä reikä taikka halkeama lohkon kyljessä.
Rover 75 Saloon 2004 1,8T Aut BRG

(Rover 75 Saloon 2000 1,8 l Old English White 2005-2009)

RY 1368
Reply
Ulkonäkö: molempi parempi. Itselle kelpaisi myös MG, samoin tuo viimeisin 75:n.
Huohotin: sormet ristissä aina talven yli :? Itse olen päättänyt hoitaa öljynvaihdot jo 5.000-7.500km välillä, tahtoo noiden kilometrien jälkeen olla öljyn seassa jo sinne kuulumatonta eli kondenssivettä. Pelkkä öljy kyllä juoksee pakkasillakin. Ja tietysti ennakoiva huolto ennen talven tuloa.
1.8/V6: Äänien perusteella tuo V6 mutta kyllä turbollakin kelpaisi.

Nää on nyt mun mielipiteitä... :wink:
Reply
Luin jostain brittien sivuilta että tykkäsivät tuossa MGConfusedsa turpollisesta koneesta enemmin kuin turpottomasta,no katsotaan miten käy.
Ymmärsin että 1,8 koneessa ei olisi niinkään tuota huohotin ongelmaa mutta se kansipahvin meno noin 100 000km kohdalla olisi vaarana :oops:
Reply
Himoitsemani MG oli myyty joten täytynnee etsiä uutta,tullista kysyin veroa ko autosta mutta enpä tullut hullua hurskaammaksi.Suomessa on tällä hetkellä yksi MG sedan myynnissä ja hintaa on 19500€ joten aika kova tulee vero tuon mukaan olemaan.
Reply
Tuo minkä löysin oli nettiautosta,sedan 2001.Jos en pysty esittämään noita markkinahintoja niin menee sitten johonkin tullin arvonmääritykseen-tuskin ainakaan valtion tappioksi...
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)