16-04-2010, 08:20
|
Tojota laatuun voi luottaa.. Paras voittakoon..
|
|
16-04-2010, 08:39
Poistettu
17-04-2010, 08:56
Tervehdys!
Tästä saa varmasti joku komissio taas ajatuksen, että kielletään maastoautot, koska ne saattavat kaatua osaamattomissa käsissä ja äkillisissä vaaratilanteissa... TT
17-04-2010, 10:17
Tuossa jutussa ei käy ilmi eräs olennainen seikka, kaatuuko auto pienellä nopeudella perusväistössä vai missä tilanteessa? Luulisi tehtaan testiajajien kokeilleen nämäkin asiat etukäteen, niin tai ongelma on kun kuskina on liian osaava hemmo se ei kaatua.
17-04-2010, 10:36
Poistettu
20-04-2010, 09:19
Saa sitä henkilöautonkin nurin 50km/h vauhdissa. Poliisi voi todistaa jolleivät muuten usko... Pitäisikö siis markkinoilta vetää kaikki Nissan Almerat pois kaatumatautisuuden takia?
20-04-2010, 09:47
Siis henkilöautokin kaatuu muuten yllättävän helposti eikä vauhtia kauheasti tarvita :!: . Tästä löytyy parikin esimerkkiä ihan lähipiiristä. Tuttavan Pajerokin tosin kellahti kadulla kyljelleen tässä vuosia sitten :wink: . Saahan sitä nurin vehkeen kuin vehkeen paitsi Rättäriä ei saaneet nurin kuin pakittamalla lappu lattiassa ja rattia hurjasti veivaamalla laidasta laitaan :wink: . Siinä ei vain tehot riittäneet vaikka kenollaan se meni kyllä huiman näköisesti
hock: .
'72 Range Rover 3,5 l V8 / LT95 "Masai Red" *************************************
20-04-2010, 09:48
blenheim Wrote:Pitäisikö siis markkinoilta vetää kaikki Nissan Almerat pois kaatumatautisuuden takia? Täälläpäin pyörii pari tuuninki-almeraa, jotka voisi kyllä vetää pois markkinoilta, kuskeineen.
21-04-2010, 10:39
Moi !
Muistan joskus senjälkeen kun reilut parikymmentä vuotta sitten olin ostanut Suzukin massturini nähneeni filmin, jossa sellainen kaadetaan jollakin amerikan testiradalla. Tämän jälkeen sitten sille tuli jotain maahanvientikieltoja tms. Olin hetken hämmentynyt, että niinkö huonon auton olin ostanut, kunnes tajusin asian oikean laidan. Yrittämällä tosiaan saa kaatumaan, mutta normaalisti ajettaessa on turvallinen. Minkä todistaa jo sekin, että senjälkeen kun sen Suzukin olin ostanut, en enää ajanut ainuttakaan kolaria. Puhumattakaan sitten joitakin vuosia Suzukin kaveriksi hankkimastani Rangesta, joka on vakaa kuin juna joka tilanteessa. Terv. Risto
21-04-2010, 02:08
Ja aina kun amerikasta kuuluu noista autojen "vioista" niin kyseessä on japanilaiset autot. Jeepit ei varmaan sitten kaadu millään
Oliskohan kauppapolitiikkaa osin ...
21-04-2010, 02:11
arska Wrote:Ja aina kun amerikasta kuuluu noista autojen "vioista" niin kyseessä on japanilaiset autot. Jeepit ei varmaan sitten kaadu millään http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/...=-15042010
21-04-2010, 04:34
blenheim Wrote:Saa sitä henkilöautonkin nurin 50km/h vauhdissa.Ruotsalaiset autotoimittajat kaatoi A Mersun väistökokeessa, silloin kun se tuli markkinoille. Saksalaiset joutui muuttamaan etupään jousitusta/rakennetta. D2 Td5 Autom -99 ex. D2 Td5 Autom -00 ex.
21-04-2010, 09:12
jomppe Wrote:blenheim Wrote:Saa sitä henkilöautonkin nurin 50km/h vauhdissa.Ruotsalaiset autotoimittajat kaatoi A Mersun väistökokeessa, silloin kun se tuli markkinoille. Ja lisäämään luistoneston ja ajonvakautuslaitteet kaikkiin A-malleihin. Kävin silloin kokeilemassa sellaista, ja se todella tarvitsi vakautussysteemit. Käsittämättömän lyhyt jousto takana pohjasi pienessäkin heilautuksessa jolloin perä lähti alta.
22-04-2010, 06:26
Allu Wrote:http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/...=-15042010 Hei ! Ja minä kun olen aina pitänyt tuosta Wrangleristakin, kun se edes hiukan muistuttaa aitoja sotajeeppejä. Eipä tämä silti pitämiseen vaikuta, koska toiselle hyvä on aina jollekin toiselle huono ja päinvastoin. Terv. Risto
22-04-2010, 09:22
Niin, jos noihin isoihin hulppeisiin luksusedustusautoihin tottunut toimittajanplanttu lyödään defenderin puikkoihin voidaan seuraavalla viikolla kauppalehdestä lukea kuinka järkyttävän huono auto kyseinen brittituotos on. Autoksikaan sitä ei pitäisi kutsua, vaan työkone tai traktori olisi lähempänä totuutta.
Epäilemättä helppo kaatumaan, sillä kun ei uskalla mutkaan ajaa yli satasta, pitäisi päästä vähintään se 150km/h ennenkuin ajo-ominaisuudet ovat miellyttävät. Jalkatilat ovat epämiellyttävät ja pikkukengillä tätä autoa ei mieluusti edes aja. Kytkinpoljinkin on aivan järkyttävän omituisessa paikassa. Alusta on karkea ja rengasmelu ja tuulen suhinat ovat suuret, bisnespalaveria on turha kuvitella pitävänsä puhelimen välityksellä tästä autosta, eihän tässä ole edes sinihammastoimista handsfreetä integroituna. Ainoa positiivinen asia on korkea istumapaikka josta näkee muun liikenteen hyvin, sekin on tietenkin hyvin rajoitettua varsinkin kostealla kelillä, jolloin ikkunat ovat huurussa eikä niistä näe läpi juuri mitään. Huolto on hankalaa ja osaavia huoltopaikkoja on harvassa. Itsekin pitää aina välillä tutkia konepellin alusta, josta ei ymmärrä juuri mitään. Auto ei myöskään osaa kertoa itse milloin pitää huoltoon mennä tai milloin renkaat vaihtaa. Ensi viikolla palaamme maasturisarjassamme uuden Volvo XC90:n arvosteluun joka on todellinen herrasmiesmaasturi.
22-04-2010, 09:52
blenheim vois olla kirjottamatta tollasia juttuja. Ny mun Defe-kuumeeni vaan kasvo 8)
22-04-2010, 11:47
Haha, pitäisköhän mun ryhtyä kauppalehden koeajajaksi ja testiartikkeleiden kirjoittajaksi sittenkin
.
22-04-2010, 05:26
blenheim Wrote:Niin, jos noihin isoihin hulppeisiin luksusedustusautoihin tottunut toimittajanplanttu lyödään defenderin puikkoihin voidaan seuraavalla viikolla kauppalehdestä lukea kuinka järkyttävän huono auto kyseinen brittituotos on. Autoksikaan sitä ei pitäisi kutsua, vaan työkone tai traktori olisi lähempänä totuutta. Miehille jotka eivät silitä paitojaan... ja jotka eivät kävele omia polkujaan, vaan ajavat sinne. Autokuume-------------34,5 Maasturikuume-----------------38,5 D2 Td5 Autom -99 ex. D2 Td5 Autom -00 ex. |
|
« Next Oldest | Next Newest »
|
Users browsing this thread: 3 Guest(s)

Haku
Jäsenet
Kalenteri
Apuja
Portaali

hock: .
Oliskohan kauppapolitiikkaa osin ...