Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tapahtuipa venttiilikoneistossa?
Onko ideoita miksi näin voi käydä? ja kyseessä V8

Jouset ovat soveliaat 14mm venttiilonousulle. Ja mun tapauksessa on vaan vajaa 13mm. Kierroksia max 6000rpm, ja jousien pitäs kestää 7000rinkiin saakka.
Jouset shimmattu n:40,4mm pituuteen, suositus 39,3mm, joten ei pitäisi olla liika tiukalla että sen takia katkennu? Ja putkeksi eivät mene.

Onko valmistusvika? Itse epäilisin moista, kun katsoo katkennutta kohtaa, niin voisin sanoa että hiukka tummempi kohta löytyy ko alueelta, ja sen näkönen ettei ole murtunut siitä, vaan jäännyt "huokonen".

[Image: img1503wm.th.jpg]

Uploaded with ImageShack.us

Ja kaiken onneksi kaverilta löytyi identtiset jouset, nyt uusi paikalla, ja käy ongelmitta.. Big Grin
Timo.
Reply
Ettei keinuvipu välitä liikaa ja painaa esim. lautasen reunasta????

Mutta jos uusia ovat, niin kyllä näyttäis materiaalivialta... Eipä ole ikinä käynyt noin, vaikka rakennettu 9000rpm kiertäviä koneita!
Reply
Mikki3011 Wrote:Ettei keinuvipu välitä liikaa ja painaa esim. lautasen reunasta????

Mutta jos uusia ovat, niin kyllä näyttäis materiaalivialta... Eipä ole ikinä käynyt noin, vaikka rakennettu 9000rpm kiertäviä koneita!

Noup.. Kyllä geometria on niinkuin pitääkin, Hieroin sen kohilleen rullakeinujen asennusvaiheessa..

Joku toveri sanoi että jousi voi resenoida jos se on liika löysällä, ja sen takia katkeaisi.. Pitää puntaroida jousipaineet valmistajan ilmottamalla asennusmitalla ja minun omalla asennusmitalla.
Timo.
Reply
http://www.youtube.com/watch?v=019Jyn9oB5k

Jep, paskoilla venttiilinjousilla saa koneen kuin koneen hajalle.. melkoista elämistä noilla, vaikka yo. videossa onkin beehive jouset - tiedä sitten miten normaalit venttiilinjouset elämöisivät..

http://www.youtube.com/watch?v=_REQ1PUM0rY

Tässä videossa vielä vähän samanlaista kuvaa..

-t-
RR P38 2.5DSE -01

Audi A6 2.5TDi Quattro -04
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)