Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rangen jarruletkut
Asentelin Rangeen 2" pidemmät jarruletkut. Nyt sitten kaveri sanoi, ettei nuo minun letkut ei olisikaan lailliset. Confusedhock: Paddocksparesilta tilatut punotut teräsletkut. Onko punotut letkut kielletty Suomessa?

Noh, kaipa nuo viimeistään leimalla mainitsetvat jos moisia ei saa olla.

Nämä letkut siis.
Reply
Aika hauska kun toi linkki ilmoittaa ettei kuvaa ole saatavilla, mutta jos tarkoitat tätä Part No. NRC4401 osanumeroa ja kuvaa sivulla niin mulla on ainakin sen näköiset ja viime torstaina sai viimeksi leiman.
Reply
Jaa joo. Kuvaa siinä tosiaan ei ole. Ajattelin vain, että selostuksesta sais jotain selvää. Wink

Eivät ole tuon näköiset vaan tämmöiset:
[Image: IMGP1600.sized.jpg]

Tuo sun osanumero viittaa ihan vakioletkuihin joita ei ollut/en löytänyt pidempiä versioita.
Reply
Kyllä noi pitäis kelpaa. On ne minulle kelvannut kahdessa autossa.
Reply
Angelo Wrote:Kyllä noi pitäis kelpaa. On ne minulle kelvannut kahdessa autossa.
Tämä hyvä tietää.
Reply
Ainoa syy, mikä tulee mieleen mahdolliseen kelpaamattomuuteen on,
ettei noista näe varsinaisen kumiletkun kuntoa vanhemmiten, mutta toivotaan että
kelpaa.
Reply
Taitaa olle teflonia se letku siellä sisällä. Ne joskus pompotti leimalta teräspunos letkuja kun niitä ei ollut testattu oikein tai jotain muuta tyhmää. Ja niitä kierrettävällä päällä olevia ei hyväksytä vissiin vieläkään.
Reply
Noh, marraskuuhun mennessä olis leimattava joten siihen mennessä viimeistään sit selviää sen kertaisen inssin kanta ko. letkuihin.
Reply
maddis Wrote:kaveri sanoi, ettei nuo minun letkut ei olisikaan lailliset.

Pykälät ja käytäntö eivät aina kohtaa noissa jarruletku-hommissa.. Oma käsitykseni on, että teräspunosletku ei 'pykälien' mukaan olisi sallittua, koska punoksen läpi ei pysty tarkistamaan varsinaisen letkun kuntoa; eli onko murtumaa kumissa tms. Ja myöskään itsetehdyt ns. helmiliitokset eivät ole letkuissa sallittuja, vaan pitäisi olla hyväksytyt liitokset (eli käytännössä puristamalla tehdyt). Ja jos menet Hiflex'istä tai vastaavasta hydrauliikka-firmasta pyytämään määrämittaan tehtyjä jarruletkuja, niin eivätpä suostu tekemään. Mutta letkuja kyllä tekevät, jos et sano mihin käyttöön on tulossa, tai jos tulee muuhun hydrauliikka-käyttöön.

En muista onko noista Tüv- tai e-leimoista mitään mainintaa pykälien osalta, mutta muistaakseni joidenkin jarrujen osalta (voisiko olla ABS tms.) voidaan käyttää vain ko. käyttöön tarkoitettuja/hyväksyttyjä letkuja.

Toisinsanoen, uudet letkut ovat varmasti paremmat=turvallisemmat kuin vanhat haurastuneet kumiset. Ja jos ne ei vuoda, niin ei pitäisi olla katsastuksessakaan mitään sanomista.. Ei muuta kuin kovaa ajoa..

-t-
RR P38 2.5DSE -01

Audi A6 2.5TDi Quattro -04
Reply
Katsastuksen ohjeistusta kehittävä työryhmä on viimeisen parin vuoden aikana maininnut teräspunosletkuista, että kelpaa kunhan letkut on tarkoitettu jarruletkuiksi ja muutenkin asialliset. Ja jonkinlainen tarkennus tais olla, minkä perusteella liitokset pitäis olla puristettuja.
Reply
Paddockin laatikon mukana tuli mulla TUV:n hyväksyntä lappu

jos sulta puuttuu tuo paperi niin soitteleppa paddockille, itsellä tuo on mutta just nyt 300km päässä jotta voisin ottaa siitä kopsuja...
:?

itse ole joutunut pariin kertaan jättää työkypärän apukuskin penkille katsastus miestä varten, sellainen valkoinen jossa seisoon DI ulkomaan projekti vastaava...ovat muuten tuon huomattuaan aikas kohteliaita...
Reply
Jaa enpäs huomannut tuliko mukana TUV - lappu. En nyt äkkiseltään laittanut mieleen, että olisi tullut. Pitäisi käydä kaivelemassa tallilla.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)