Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vuotuiset ajosuoritteet Classic Rangella ?
Onkos vielä heitä, jotka käyttävät Classiciaan ihan arkiajoon ja kuinka paljon tulee vuodessa rullailtua ja minkä sorttista ajoa ? On se nimittäin ikävää, kun viherpiiperrys ja kustannuspaineet tekevät kaikesta hauskasta hankalaa tai vähintäänkin paheksuttavaa Sad
Reply
o/

Semmonen 10-15tkm vuoteen. Melko sekalaista ajoa. 15 kilsan siirtymä kaupunkiin ja kaupunkipyörittelyä. Ihanan kallista...
Henkisesti vajaa
L320 RR Sport 2.7TDV6 SE, 2007
P38 2.5dse, 1997-8 (ex)
RRC 3.9EFI Vogue, 1990 (ex)
RRC 3.5EFI Vogue, 1986 (ex)

BMW 520xDa, 2016
MB ML55AMG, 2002
Reply
TimoV Wrote:o/

Semmonen 10-15tkm vuoteen. Melko sekalaista ajoa. 15 kilsan siirtymä kaupunkiin ja kaupunkipyörittelyä. Ihanan kallista...

Hieno kuulla. Vastaavaan ajosuoritteeseen olla meilläkin Classiccia hommaamassa. Minä olin katselemassa Discoa tai Defeä, mutta vaimo sanoi, että Classic se on jos kerran autoa ollaan ostamassa,,,
Minkä vuosikerran auto sulla on ja oletko pitänyt mitään päiväkirjaa, mitkä ovat vuositasolla laulujen lunnaat ja kuinka huoletonta on yteiselämä noin ylipäätään on ollut ? Niin ja tuoreena naamana joudun vielä senkin kysymään, että kuinka monta vuotta tuo Classic on sulla ollut ?
Reply
Päiväkirjoja en juuri pidä - ihan tarkoituksella. Itsensä pettämistä siis. Tällä tavalla luulen sen olevan halvempaa kuin se todellisuudessa on... :wink:

Vuosikertahan näkyy tossa allekirjoituksessa, eli '90. Ao. auto on ollut mulla nyt muistaakseni kolme vuotta ja edellinen oli nelisen vuotta. 3.5:n kanssa oli kaikenlaista pikkukivaa liittyen sähköihin, mutta tämän 3.9:n kanssa ei huolia (ruosteita lukuunottamatta) ole ollut alun ilmavuotojen ja lämpöanturin vaihdon jälkeen. Nyt vaikuttaisi olevan ilmavuoto tai jotain sinnepäin, kun vähän meinaa nyypähtää kylmänä liikkeellelähtiessä. Pitänee vähän penkoa letkuja ja spreijailla vaikka jarrukliinerillä.

Pikkuhommaa on periaatteessa tulossa koko ajan, mutta aika huolettomia kilsoja ton nykyisen kanssa on ollut. Mittarissa 333 tkm, kuluttaa jotain 16-17 litraa satkulle mun ajossa.

Mitään en ole kolmeen vuoteen tuohon autoon vielä vaihtanut jarrupalojen, lämpöanturin ja vääntyneen raidetangon (oma moka kun väänsi) lisäksi!

Varsinaisia korjausosia on tulossa Paddockilta (sori Antti :oops: ):
-syyläri (entinen vuotaa - tämän vaihdoin tuohon aiempaankin),
-takajarrulevyt ja
-eteen ohjaushilppeiden suoja, kun onnistuin rikkomaan sen juuttaan etuspoilerin tästäkin autosta. :lol:

Laittolistalla edellisten lisäksi:
1. Etupään ruosteet (takapää on tehty) ja ruostesuojaus (ISOIN HOMMA)
2. Takaiskarit, iskarit itsesään on kondiksessa, mutta niiden kiinnitys on alkanut kolahtelemaan alapäästä, eikä alapään mutterit inahdakaan. Pakko vetää poikki ja samalla menee luonnollisesti iskarit vaihtoon.
3. Simpukka (uusi jo hyllyssä odottamassa), vaihto samalla kun vaihdan tuon syylärin.
Henkisesti vajaa
P38 2.5dse, 1997-8 (ex)

BMW 520xDa, 2016
MB ML55AMG, 2002
Reply
Minun Rangeni, 3,5 Efi -87 on normaalissa arkiajossa. Kilometrit minun käytössäni jotain hiukan päälle 60000km, vuositasolla noin 20000km.
Ajelen mahdollisuuksien mukaan kesät moottoripyörällä, niin tällä ajamiset jäävät vähemmälle. Ajossa työmatkat n. 30 km yhteen suuntaan / päivä ja sekalaisia kalastus-, hiihtoreissu- ja valokuvausreissuajoja satunnaisesti lisänä. Varsinaiset maasturityöt, kuten lumen auraukset jne. teen Suzuki SJ413JX 'llä sen ketteryyden vuoksi.
Reply
RH Wrote:
TimoV Wrote:Semmonen 10-15tkm vuoteen. Melko sekalaista ajoa. 15 kilsan siirtymä kaupunkiin

Kuvaileppas tuota siirtymää/sekalaista ajoa P-Karjalassa niin kenties aukeaa Classic Rangen idea paremmin (siis sen lisäksi että voit huoltaa sen itse jne) :wink:

Oma 3.9 (1990) ollut vajaa 4 vuotta ja alussa tuollaisia vuosiajoja ja sitten varustelun ja maastoajojen yms myötä siirtymä harrastesuuntaan oli tosiasia. Nyt autossa on ns. luonnetta ja kosolti ominaisuuksia Confusedhock:

No - autolla vedetään tuttujen autoja penkoista ja muutenkin niitä sähköihmeitä korjaamolle aina silloin tällöin. Päivittäin työmatkat - se 5 kilsaa 60 aluetta ja 10 kilsaa isohkoa 6-tietä + kaupunkipyöritykset. Firmalle polttoaineiden + kaasun kuljetukset, autojen siirrot peräkärryllä tarvittaessa (kartingyritystä kun pyöritän).

VAIMO ajaa sillä maastossa (en minä) melko vakavan koiraharrastuksen parissa. Hyvä kuulemma lenkittää pitkiäkin lenkkejä HUONOILLAkin metsäautoteillä - koira juoksee ja akka nauraa ajaessaan, kun ei alusta kolise kiviin. Onnistuu huonommallakin säällä ja pikkuhangessa koiran ulkoilutus näppärästi. Pääosin tottakai lenkitetään ihan kävelemällä/pyörällä, mutta joskus syysmyöhällä vaakaan tulevalla räntäsateella kun v----taa ja koira olis pakko juoksuttaa sen kunnon ylläpitämiseksi, niin Range pärähtää tulille.

Ajetaan puut, vedetään veneet (ja naapureiden veneet) yms yms.

Harvemmin pöristelen itse metsässä - joskus metsästysreissuilla.

Siis kaikenkaikkiaan: All-around vehicle - ja hyvä sellainen!

Niin: ja KERTAAKAAN ei ole tarvinnut aamulla töihin lähtiessä aurata pihaa, sen takia, että auton sais hangesta! Eikä tarvii välittää onko tiet aurattu. Emännän kylläkin - matala farkkubemari kun tahtoo välillä jäädä jumiin. 8)
Henkisesti vajaa
P38 2.5dse, 1997-8 (ex)

BMW 520xDa, 2016
MB ML55AMG, 2002
Reply
VAIMO ajaa sillä maastossa (en minä) melko vakavan koiraharrastuksen parissa. Hyvä kuulemma lenkittää pitkiäkin lenkkejä HUONOILLAkin metsäautoteillä - koira juoksee ja akka nauraa ajaessaan, kun ei alusta kolise kiviin. Onnistuu huonommallakin säällä ja pikkuhangessa koiran ulkoilutus näppärästi.

Sekö on sitten teilläkin siperianhuskyjä ? Kuulostaa nimittäin niin yks yhteen sopivalta tuo kuvaus, jos kohta näillä keleillä kiskotaan kyllä rekeä niin että kaarnat puiden kyljistä sinkoilee Big Grin
Reply
Tervehdys!
Tässä kai haetaan "aidolla" classicilla ajavien käyttiskokemuksia.
Tosin ajan minäkin -89 Classicilla kaikki siviiliajoni, 3 1/2 vuotta ja 100000 km. Pian pyörähtää 300 tkm mittariin. Se on tosin VM-dieselillä, jotta toivottavasti en nyt sotke arvoisasti alkanutta keskustelua ;-)

Pääasiassa ajan pitkää työmatkaa, välillä pätkäajoa, kauppareissua, metsätieajoa, kärryn vetoa jne. Ihan kaikkea. Polttopuut tosin ajetaan traktorilla ja muutenkin metsäänmenoa varten on olemassa Defe 90 ja siitä pidemmälle mennään Vikingin saappailla.

TT
Reply
solihull Wrote:Tervehdys!
Tässä kai haetaan "aidolla" classicilla ajavien käyttiskokemuksia.
Tosin ajan minäkin -89 Classicilla kaikki siviiliajoni, 3 1/2 vuotta ja 100000 km. Pian pyörähtää 300 tkm mittariin. Se on tosin VM-dieselillä, jotta toivottavasti en nyt sotke arvoisasti alkanutta keskustelua ;-)

Pääasiassa ajan pitkää työmatkaa, välillä pätkäajoa, kauppareissua, metsätieajoa, kärryn vetoa jne. Ihan kaikkea. Polttopuut tosin ajetaan traktorilla ja muutenkin metsäänmenoa varten on olemassa Defe 90 ja siitä pidemmälle mennään Vikingin saappailla.

TT

Kaikki käyttökokemukset tervetulleita, ilman mitään polttoainerajoitteita. Saa sen nettiautossa myynnissä olevan puukaasu-Rangenkin omistaja kirjoittaa oman vastineensa mikäli vain on foorumilaisia Big Grin
Reply
solihull Wrote:metsäänmenoa varten on olemassa Defe 90 ja siitä pidemmälle mennään Vikingin saappailla.
TT

Mitä nyt näiden hurjien maastoajomiesten juttuja olen oikein ymmärtänyt, niin eikös siinä Viikingit hörppää vettä ennen kuin Defen vauhti edes merkittävästi hidastuu saati tyystin pysähtyy :wink:
Reply
jukkakh Wrote:VAIMO ajaa sillä maastossa (en minä) melko vakavan koiraharrastuksen parissa. Hyvä kuulemma lenkittää pitkiäkin lenkkejä HUONOILLAkin metsäautoteillä - koira juoksee ja akka nauraa ajaessaan, kun ei alusta kolise kiviin. Onnistuu huonommallakin säällä ja pikkuhangessa koiran ulkoilutus näppärästi.

Sekö on sitten teilläkin siperianhuskyjä ? Kuulostaa nimittäin niin yks yhteen sopivalta tuo kuvaus, jos kohta näillä keleillä kiskotaan kyllä rekeä niin että kaarnat puiden kyljistä sinkoilee Big Grin

Juu ei. Suursnautseri, jolla harrastetaan sun vaikka mitä. Jälki ja vesipelastus taitavat olla ne ykköset. MVA ja kohta ilmeisesti myös KVA ja VepeVA. Luulisin, että noita karvaisia on tulossa lisää - mutta minullehan ei niistä kerrota ihan hirmu tarkkaan...
Henkisesti vajaa
P38 2.5dse, 1997-8 (ex)

BMW 520xDa, 2016
MB ML55AMG, 2002
Reply
Meidän kotona ajetaan kaikki ajot Classicilla. Ainoa auto se meidän taloudessa kyllä onkin. Ajoa kertyy jotain +15000km vuodessa.
No other luxurycar can make you this comfortable - Range Rover 3.9 efi

Kimmo Manninen
Reply
Mulla kertyy museo-Rangeen 1 000-2 500 km/ vuosi. Uudempaan veneenveto ja varakäyttöautoon ehkä 4 000-5 000 km/vuosi.
RY 1211

Range Rover 1973 (MA)

Land Rover 109 STW 1977 (MA)
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)