Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1996 Range Rover (4.0 SE) EAS-Fault?
Eli heitti ilmajousituksen pois pelistä kun tuli yli 20asteen pakkaset ja nyt ei enää toimi vaikka lauhtu. Ilmeisesti pakko käydä kuittaamassa vika pois jossain että saa alustan takaisin peliin?? Mistä moinen mahtaa johtua ja voiko ehkäistä jollain tulevaisuudessa kun ongelmia ei ole ollut pienemmillä pakkasilla mutta liika on ilmeisesti liikaa.. Onko muilla ollut ongelmia?
Reply
Poistettu
Reply
Joo siis ensin jäi vilkuttamaan valoa että pitäisi nostaa ylös mutta ei jaksanut nostaa tai jotain.. Sitten heitti vaan kaikki valot päälle ja ilmoitti eas-fault?
Reply
Poistettu
Reply
EASin koodit voi lukea ja resetoida itsekin ilmaisella ohjelmalla. Tarvii vain piuhan OBD-liittimen ja tietokoneen välille.

Onkohan jousituksen palikat vielä alkuperäisiä? Mulla on samanikäisessä jouduttu uusimaan kompura ja säkit jo aikapäiviä sitten.
P38 DSE '96
Reply
Kokkolassa samanlainen tapaus, putoo satunnaisesti alas. Autoon kuulemma vaihdettu kaikki pussit, ja vika jatkuu. Nyt testerillä sitä aina nostelemme ylös, vasemman etukulman korkeusanturi pitäisi vaihtaa kunhan kaveri vaan malttaisi seisottaa autoa hetken aikaa että vaihto onnistuisi. Sitten vikakoodina tulee joku magneettiventtiili vika? En muista enempää asiasta. Tämä kuulemma aiheuttaa valojen vilkkumista ja auton menoa konttausasentoon.
Ja kuulemma tämä samainen vaiva voisi aiheuttaa "haamuvikoja" vaikkei vikaa olekkaan muualla.. Niin koodeja tulee silti.
Timo.
Reply
Joo kyllä ne varmaan alkuperäiset vielä ovat,autolla ajettu 100t mailia...Luulisin vaan,en ole täysin varma asiasta. Mistäs tuollaisen ohjelman saa millä pystyy lukemaan koodit ja resetoimaan viat itse? Ja onko kaapeli joku ihan standardi että mistä saisin ostettua? Jos löytyy linkkejä niin pistäkää tulemaan? Olisi kätevä kun saisi kotona katsottua tuollaiset koodit mäelle...
Reply
Kierrejouset alle... :roll:
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"

Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"

Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Reply
EAS Unlocker: http://sourceforge.net/projects/easunlock/

Kaapelista en tiedä kuka myy tai myykö kukaan (ei ole standardi). Mä tein sen itse. On ihan simppeli nelikarvainen piuha, eli ei tarvi kuin liittimet päihin (D9->OBD2).

Liittimiä saa elektroniikkakaupasta tai http://www.obd.fi. Hätätilassa OBD-liitimenkin voinee korvata kapeilla lattaliittimillä kunhan ei sitten töki niitä vääriin reikiin..

Jos läppärissä ei ole sarjaporttia, niin sitten tarvii vielä USB->sarjaportti -adapterin.
P38 DSE '96
Reply
Poistettu
Reply
Ah, Ilmapussit on tarkotettu ainoastaan valojen korkeudensäätimiks..?

Sorry, liukastuu offtopikiks...
Ser 2 88" STW Bensa -61 "Redína"

Ser 3 109" Van -76 200(t)di "Rubína"

Ser 3 88" STW -74 200(t)di "Rufína"
Reply
Pakkanen ei ole vian syy. Jos jouset vuotavat, niin vuoto ilmenee ensimmäisenä pakkasilmalla, kuten Ahosensetäkin ilmoitti.

Ensimmäisenä vian paikallistaminen ja korjaus, sitten se muistin nollaus.

Omatoimiseen säätöön ja muistin lukuun tarvitaan ohjelma ja johto. Niitä saa http://www.rswsolutions.com/ . Usein tarvitaan myös adapteri kun ainakin rsw:n kaapelissa on tietokoneeseen tuleva pää on sarjaportti. Adaptereita saa nettikaupoista ja mukana tullee myös ajuriohjelma.

Näillä vika selville ja rikkinäisten osien vaihto. Jos haluaa säästyä jumpalta niin tietyt merkkiin erikoistuneet liikkeet hoitavat homman.

Voin tarkemminkin kertoa jos haluat, tähän viestiin tulisi liian pitkä selostus. Laita yv jos asia vielä auki.
Reply
Noin vanhat pussit vaihtoon vaan, jos siis ovat alkuperäiset. Omaani vaihdoin -97 pussit -06 ja aika rapeat olivat.
Muutakin vikaa voi olla kuten tuossa onkin tullut esiin, venttiilibloki, kompura ja drive unit. Korkeussensoritkin voivat tietysti oikutella.

Eräät ovat sillä kannalla että kaikki uusiksi vaan, tee se itse mies korjaa/huoltaa venttiiliblokin ja kompuran itse. Lisäksi uudet pussit niin aika iso osa vikakohteita on pois.
Myös se kuivainpurkki olisi ehkä syytä vaihtaa tai uusia purut sinne.

Mulla on EAS toiminut aika hyvin. Pidempään seisoessa, ja auton hiipuessa ala-asentoon saattaa tulla soft fault. Tämä resetoituu vielä itsekseen seuraavassa käynnistyksessä mutta toinen etusensori ei tykkää olla aivan ala-asennossa. Vika tulee vain ja ainoastaa pitkän seisomisen jälkeen.
Sensorit ovat olleet jo vuosia hyllyssä valmiudessa, mutta eihän niitä vielä kehtaa vaihtaa... :wink:
P38A -97,4,x bi-fuel

RRC 3,9SE -90

S-Type 3.0 Sport, -01, RHD

P38A -95 raato

Rover 3500S efi -73

Jaguar XJ-S V12 series II -89

Clean car=Sick mind. Topicin kaappaaja #1
Reply
Ja painepönttöön venttiili jolla saa kompuralla painetta. Tämä neuvo tuli Pajalta keväällä -09. Ei maksa paljon mitään mutta säästää kiroilua (paitsi jos sattuu liian mopo kompura huoltoasemalla).
Kompuran lämpösuojaan kannattaa tehdä ohituskytkentä, pitäisi varmaan olla katkaisija vaan onhan tuo toiminut jo 1,5 vuotta pelkällä piuhalla. lämpösuoja on odotellut asentamista mutta kun kompressori pitäisi avata...
Reply
lainataas tätä. latasin ton ohjelman mutta onko jollain jotain tietoa tosta miten noi johdot kytketään? siis simppeli kytkentä kaava?
Reply
Tässä ohjeessa on kuva. Ei tunnu olevan enää tuolla tekijän sivulla jaossa.
http://www.telemail.fi/t.hilter/files/wi...readme.pdf
Reply
No nythän range taas onnistu piristämään isännän kesää . Juuri kun pitäis lähtee reissuunn se keksi alkaa ryömimään kun maan matonen ,eikä nouse ylös millään .
Valo vilkuttaa niinkuin ylös olis pyrkyä mutta mitään ei tapahdu. Latasin netistä tuon ohjelman ja tein johdon mutta en tullu hullua hurskaammaksi. Viat on kuitattu uusia ei tullu mutta auto ei nouse. Kompura pyörii ja tuottaa ilmaa ,missään ei suhise eli isompaa vuotoa ei löydy .
Onko kenelläkään mitään ajatusta mikä auttas, korjaamokin oli siirtyny pohjanmaalle.....
Reply
Mistä päin pepi on? Mulla on testeri mukana ja menossa Nokialle ja Tampereelle nyt torstaina. Tässä aamupäivällä olen perillä.
Timo.
Reply
Hieno juttu!
Olen Lempäälässä Ideaparkin lähellä.
Voisitko soittaa puh. 0456519903 niin jutellaan lisää?
Reply
No niin, nyt ois sit Roverin ekat oikut osunut kohdalle.. tänään kaupasta kotia päästessäni katsoin et mitä hittoa.. n. 5 sekunnissa kuskinpuolen takarengas laski alimpaan asentoonsa, eikä enää sieltä nouse uudelleen käynnistettyä ja liikkeelle lähtöä tehdessäkään jne.

Pussit ja O renkaat jne. on vastaikään uusittuja. Mistähän vikaa lähtisi etsimään?
Reply
Korkeuden asentotunnistin? Rokaa liitintä ja vaikka WD40 väliin, voi auttaa?
Timo.
Reply

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  1996 Range heittää nesteet ulos? foxter1 19 7´960 19-07-2011, 02:15
Last Post: foxter1
  Range Rover 1996 radiosta foxter1 0 1´785 30-12-2010, 07:20
Last Post: foxter1

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)