Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
discovery 1 outo ajokäytös
Poistettu
Reply
Pituus sekä paksuus eroa on. Kaikilla valmistajilla ei taida olla paksuus eroa.
No other luxurycar can make you this comfortable - Range Rover 3.9 efi

Kimmo Manninen
Reply
Minäkin veikkaisin pitkittäistukien puslia. Takana ja edessä. Se tekee levottomaksi. Mutta niaaminen kylläjohtuu jousista tai iskareista. Voi olla monivammakin siis. Puslavikaan viittaisi vetäminen jommalle kummalle puolelle kun kihdyttää ja jarruttaa. Akseleilla on kumma taipumus kiertää melkoisesti vedon mukaan jos mahdollista ja siinä millin välys muuttuu äkkiä sentiksi...

TT
LR Discovery TDI 300

LR 110 Defender STW TDI 300

RR 3.5 TDiC

MB E300TD
Reply
Poistettu
Reply
Tod.näk takakolmiokumit vanhat, mulla oli käytös Classicissa juuri tuollainen lähti hauskasti vasemmalle kun nosti nopeasti kaasun. Vääntelin sitten sorkkaraudan tukivarren ja kolmiokuminmetallirenkaan väliin niin akseli liikkui tuollaiset 2 cm edestakaisin. Vaihdon jälkeen ei vänkäillyt.
Reply
Ne tekee kyllä ihmeen paljon. Voivat jopa näyttää "ihan hyviltä" mutta ovat silti ihan pepuna. Väittäsin, että sama koskee myös etupäätä. Etu päässä on se ero, että sieltä kuluu sekä akselin- ja korinpään puslat. Korotetussa autossa kuluminen on huomattavasti nopeampaa.

Kimmo Manninen
Reply
Poistettu
Reply
Poistettu
Reply
Ihan vain vikkinä ettei loppuun kuluneiden kumien väliin prikat ole hyvä ratkaisu, silloihan huonokuntoinen kumi on vain suuremmalla rasituksella. Ensinnäkin puslat eivät ole NIIN kalliita ja sama työhän siinä tulee tehtyä/teetettyä kun laittaisi kerralla kuntoon. Confusedhock:
Reply
Totta. Kannattaa laittaa sitte ehkä polybushit.. Noiden nykyisten normaali puslien laatu, kun on aika heikkoa.. Jos autosi on ihan vakio korkeudessa, niin sitten voi normaali puslatkin jonku vuoden mennä..

Kimmo Manninen
Reply
Oiskohan siinä sellainen mahdollisuus että käynnistäessä alkaa ohjaustehostimenpumppu toimimaan?

Arvaili Jykä
Reply
itse en henkilökohtaisesti koskisi säätöihin jos tätä väljyyttä ei ajonaikana esiinny.
Reply
Poistettu
Reply
Täytyisi vaihtaa omaan myös puslia vastaavanlaisen käytöksen vuoksi. Olen kahden vaiheilla, kumi vai poly. Onko noista pölypusseista oikeasti iloa vai haittaa? Kestävyydessä ero on selvä, mutta siirtääkö välykset tai "joustot" eri paikkaan, kärsiikö mukavuus?
Discovery I -97 300TDI
Reply
Tervehdys!
Itse asiassahan vaikka takatukivarret on tiiviit, pääsee akseli silti liikkumaan jonkin verran sivusuunnassa jos takakolmion yläpuslat on väljät. Itse joskus huomasin, että vanha RR kulkee kuin arojänis ja vetelee kiihdyttäessä ja jarruttaessa kun Bogen kolmion yläpuslat oli väljät. Ei ole välttämättä edes helppo huomata mutta sielä mulla se väljä oli. Helposti vain syyttää takatikkuja väljäksi mutta yläkolmiohan se on joka estää akselin sivusuunnassa liikkumisen.

TT
LR Discovery TDI 300

LR 110 Defender STW TDI 300

RR 3.5 TDiC

MB E300TD
Reply
Onkos se takakolmion kuula/pallonivel vaihdettu? Sitten yksi vaihtoehto on myös, että etuiskareiden tornit on ruostunut poikki, mutta asiaa on ilmeisesti tutkittu jo sen verran, että sen olis varmaan huomannu. Tukivarsien korvakot on kunnolla vielä rungossa ja akselissa kiinni? Jos autoa on korotettu 2 tuumaa tai yli sen(jousilla korottaessa), niin kaikki pienetkin väljät tekee aika suuria muutoksia ajokäytöksessä. Sektorivarrennivel on myös yksipaikka, jolla on oma vaikutuksensa, mutta se tekee kohtuu selvän välyksen ohjaukseen eli helppo huomata.

Tetto kyseli noista boly busheista, niin oma kohtaset kokemukset on ainakin kaikin puolin positiivia. Nyt jos laittasin uuden sarjan, niin uretaanit ehdottomasti, mutta en ehkä kaikista pehmeimpiä ellei auto ole täysin metsä peli. Mulla ainakin muuttui hivenen mukavemmaksi sen lisäksi, että vaikuttavat olevan pitkä ikäiset..

Kimmo Manninen
Reply
Joo s*itpartin laatusarjan hommasin, vaihdellaan pikkuhiljaa, kun kuluu ja jaksaa. Kovuudesta ei tietoa, kuin peukalotuntuman 85-90shA...

Korotus ajaa näemmä tuon taka-alatukivarren rungon helan vinoon, jolloin siihen jää heti 'välys'. Täytyisi olla taivutetut tukivarret, niin korjaisi virhettä. Mieleen tuli myös kiilan muotoinen osa runkokiinnitykseen.
Discovery I -97 300TDI
Reply
Olkatapin laakerit?

Kimmo Manninen
Reply

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  Discovery I ('97) 300TDi- outo metallinen ääni ja vinkuminen Kaitsu 12 7´233 07-10-2011, 05:04
Last Post: MikaM

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)